Aktualnie czytasz:
Vespa GTS Super i SuperSport: Zdjęcia i dane techniczne
2

Vespa GTS Super uosabia styl, wygodę, bezpieczeństwo i niezawodność marki Vespa. Elegancka jak Vespa GTS i drapieżna jak modele “Super” skupia dorobek takich mitycznych modeli jak Vespa GS z 1955, model 180 SS z 1964 i T5 “Pole Position” z 1985 r.

Vespa GTS Super oferowana jest w dwóch wersjach sinika – 125 i 300 – obu z elektronicznym wtryskiem.

Silnik o pojemności skokowej cylindra 300 cm3, najmocniejszy jaki kiedykolwiek zastosowano w Vespie, napędza także nowy model GTS SuperSport.

Jeszcze bardziej agresywna i sportowa, najnowsza wersja SuperSport powstaje jako czysty obiekt pożądania: Vespa GTS SuperSport to elegancja i zapał, charakter i moc.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Sportowe wersje Vespy realizowane były od pierwszych lat jej istnienia. Wykorzystywano je często podczas zawodów na torze wyścigowym, a czasem także na innych turniejach rozgrywanych poza torem. Tak powstały wspaniałe prototypy jak “Vespa 6 giorni” (“Vespa 6 dni”), która w 1951 r. odniosła wielki sukces podczas konkursu “Sei Giorni Internazionale di Regolarità”, zdobywając aż 9 złotych medali.

Doświadczenia na torach wyścigowych zaowocowały stworzeniem modelu, który jeszcze dziś przez wielu uważany jest za najpiękniejszy skuter w historii: Vespy GS z 1955 r., uwiecznionej później w “Kwadrofonii”, filmowej ekranizacji Rock Opery zespołu “The Who”, gdzie prowadził ją młodziutki Sting. Takie są mityczne symbole towarzyszące historii najsłynnniejszego i – z przeszło 17 milionami egzemplarzy wyprodukowanymi od 1946 r. - najbardziej rozpowszechnionego na naszej planecie skutera.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

Dziś Vespa GTS Super we współczesnym stylu powraca do tej wspaniałej sportowej tradycji charakteryzującej najpiękniejsze lata w historii Vespy. A dzieje się to w szczególnym dla marki Vespa momencie: także w tym roku, podobnie jak nieprzerwanie od 2006 r., produkcja przekroczy 100 tysięcy pojazdów, co po 63 latach historii jest dowodem niezmiennej fascynacji.

[nggallery id=129]

Styl

Także tym razem Vespa potwierdza swoje powołanie do sportowej elegancji, a czyni to ubierając się w strój o miękkich liniach i detalach, które wyróżnia szczególny glamour. Podkreśla to jej sportowy i młodzieńczy charakter. Kształty, detale i kolory zostały dobrane tak, aby wyrażać zabawę i dynamizm. W ten sposób Vespa GTS Super łączy w sobie nie tylko sportową naturę i osiągi, ale także oryginalność i charakter.

Poprzez design i parametry techniczne Vespa GTS Super interpretuje na nowo sportową klasykę Vespy. Podobnie, tylko jeszcze śmielej - Vespa GTS SuperSport – mająca do zaoferowania więcej rozwiązań estetycznych i nowych funkcji.

Nadwozie, metalowa dusza Vespy, charakteryzuje się rysem osobowości: po prawej stronie zwraca uwagę kratka z poziomymi otworami. Jest to wyraźne nawiązanie do najpiękniejszych Vesp jakie powstały i stanowi zdecydowany sportowy akcent w wyglądzie pojazdu.

W najnowszej Vespie GTS SuperSport stalowe nadwozie otrzymało oryginalny drapieżny kolor grigio titanio (szary metalic), który uwydatnia jego design i solidną konstrukcję. Przednie zawieszenie zostało wzbogacone o czerwone lakierowanie sprężyny, racingowy detal mocno określający sportowy charakter GTS 300 Super. Naturę pojazdu podkreśla również agresywna maska z przodu, w której zrezygnowano ze światła pozycyjnego, aby wyeksponować wzbogaconą o chromowania kratkę. Dwukolorowe obręcze ze stopu aluminium nawiązują do tych, które kiedyś były rozkładane na dwie części.

Ostatnia wersja Vespy daje się rozpoznać na pierwszy rzut oka z każdej strony: po wewnętrznej stronie przedniej osłony, obok drzwiczek schowka na drobne przedmioty, umieszczona jest oryginalna plakietka “SuperSport”, natomiast na masce i lewym boku znajduje się oksydowane logo “Vespa”. Tablica instrumentów jest w pełni analogowa, niczym w najlepszej tradycji wyścigowej. Nowoczesna a zarazem funkcjonalna oferuje znakomitą czytelność dzięki umieszczeniu białych cyfr na czarnym tle.

Kanapa we wszystkich wersjach jest dwudzielna, co znacznie podnosi komfort użytkowania. Zarówno jej kształt jak materiały, z których została wykonana to typowe wyróżniki sportowych włoskich pojazdów. Skontrastowanie czarnego pokrycia z białą lamówką stanowi wyraźne odwołanie do przeszłości. Także Vespa GTS SuperSport odznacza się nową bardzo elegancką kanapą, która podobnie jak w modelu GTS Super jest czarna, posiada jednak dodatkowo typowe dla sportowej stylistyki termiczne spawania podnoszące komfort jazdy.

 Parametry techniczne

Zwiększenie wydajności silnika, zarówno w wersji 125 ie jak 300 ie, skierowane było na znalezienie jak najlepszych osiągów przy ruszaniu i przyspieszaniu stanowiących podstawowe pojęcia w komunikacji w mieście. Duży nacisk położono również na obniżenie spalania i emisji spalin.

Pierwsza kubatura silnika, 125 cm3, została zastosowana w Vespie już w 1948 r., w modelu uwiecznionym w filmie “Rzymskie wakacje”. Od zawsze w zbiorowej wyobraźni Vespa jest właśnie tym skuterem, którym jechali razem Audrey Hepburn i Gregory Peck. Dziś, po 60 latach, ta sama pojemność skokowa cylindra charakteryzuje nową Vespę - drapieżną, sportową i bezpieczną, wyposażoną w nowoczesną jednostkę z elektronicznym wtryskiem. Jednocylindrowy, czterosuwowy i czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik zapewnia nowej Vespie znakomitą łatwość prowadzenia. Nowa Vespa GTS 125 Super zaskakuje także zwinnością i zwrotnością.

Nowy silnik z elektronicznym wtryskiem pozwala na znaczne obniżenie zarówno kosztów użytkowania - spowodowane zmniejszonym spalaniem, jak kosztów utrzymania - ponieważ odstępy między kolejnymi przeglądami wydłużają się o 65%, z co 6000 na co 10000 Km.

Vespa GTS 300 Super i nowa SuperSport doskonale odpowiadają na potrzeby mobilności w mieście. Charakteryzują się bowiem wysokim momentem obrotowym (22,3 Nm) osiąganym przy niższej prędkości obrotów (5.000 obrotów zamiast 6.500) w stosunku do wersji 250 cm3. Wartości te przekładają się podczas jazdy na elastyczność biegów i przyspieszanie przy niskich prędkościach niemające sobie równych w tej klasie napędu.

Vespa jest jedynym na świecie skuterem ze stalową ramą nośną. Ta wyjątkowa konstrukcja wyróżnia ją na tle wszystkich pozostałych jednośladów od pierwszej Vespy, wyprodukowanej w 1946 r.

Taka filozofia konstrukcyjna zapewnia Vespie wyjątkową sztywność (do 250% większą w porównaniu ze skuterem z ramą rurową). Jej konsekwencją jest niezwykła precyzja jazdy i legendarna już niezawodność.

Wewnątrz nadwozia Vespy GTS Super i SuperSport pod kanapą umieszczono zbiornik na paliwo, który mimo pojemności aż 9 litrów, zapewniającej znakomitą autonomię, nie wpływa na zmniejszenie dużego schowka (mieszczącego dwa kaski demi-jet) ani, po zdjęciu go (bez użycia narzędzi), na swobodę dostępu do silnika.

Vespa GTS Super (zarówno w wersji 125 jak 300 cm3) i Vespa GTS SuperSport mają 12” koła z oponami 120/70 (z przodu) i 130/70 (z tyłu).

Przednie zawieszenie wykorzystuje klasyczny wahacz, typowy element w historii Vespy posiadający znakomite właściwości dynamiczno-funkcjonalne. Taki schemat bowiem oddziela funkcję podparcia i amortyzacji; wpływa neutralnie  na hamowanie i oferuje efekt przeciwdziałania nurkowaniu poza połowę skoku.

Z tyłu pracują dwa amortyzatory hydrauliczne z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, przymocowane do korpusu silnika oraz mocowania tłumika. Z kolei za doskonałe hamowanie odpowiadają zamontowane z przodu i z tyłu dwie tarcze o średnicy 220 mm.

Vespa GTS Super/SuperSport: Dane techniczne

Zawieszenie przódJednostronny wahacz
Zawieszenie tyłDwa amortyzatory o podwójnym działaniu
Opona przednia bezdętkowa120/70-12"
Opona tylna bezdętkowa130/70-12"
Koło przód12''
Koło tył12"
Hamulce przednitarcza ø 220 mm
Hamulec tylnytarcza ø 220 mm
Ilość miejsc2
Pojemność278 cm3
Typ silnikaJednocylindrowy, czterosuwowy
Moc15,8 Kw przy 7.500 obr/min
Moment obrotowy22,3 Nm przy 5.000 obr/min
ChłodzenieCiecz
SmarowanieMokra miska olejowa
RozrusznikElektryczny i nożny
SprzęgłoAutomatyczne
Długość (mm)1930
Szerokość kierownicy (mm)755
Wysokość (mm)790 – wys. kanapy
Masa bez płynów (kg)148
Poj. zbiornika paliwa L9,2
Jaka jest Twoja reakcja?
86%
0%
7%
  • Zdjęcie profilowe guliwer55
    25 marca 2014 at 14:35

    Trzeba dokupić kufer tylny i będzie wszystko się mieścić

  • Zdjęcie profilowe Jacques
    25 marca 2014 at 15:17

    Ciekawe czy ktoś próbował zmieścić w tym schowku dwa kaski typu JET?
    Albo poproszę o potwierdzenie, które się mieszczą?
    Nawet oryginalny kask Vespy się nie mieści , nie mówiąc o dwóch 🙂