Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) na Ursynowie: pojedziemy nim jeszcze w tym roku?

Konstrukcja gotowa, jeszcze tylko uzupełnianie dokumentacji

W skrócie
  • Tunel POW w Ursynowie już na ukończeniu
  • Najdłuższy w Polsce tunel drogowy ma zostać oddany do użytku jeszcze tej jesieni
  • Pozostała analiza przedłożonych dokumentów w WINB oraz zgoda wojewody mazowieckiego i jedziemy!

Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego otrzymał dokumenty od Państwowej Straży Pożarnej, przedłożone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Wygląda więc na to, że przejazd tunelem POW będzie możliwy już lada chwila. Potrzebna jest jeszcze zgoda wojewody mazowieckiego. Czy stanie się to jeszcze w tym roku?

Ursynowski tunel jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Od 22 grudnia 2020 roku kierowcy korzystają już z ponad 15-kilometrowego odcinka tej trasy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska – wraz z mostem na Wiśle. Do trasy prowadzą cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Przeprowadzona przez Państwową Straż Pożarną kontrola bezpieczeństwa tunelu na Ursynowie, będącego częścią Południowej Obwodnicy Warszawy zaskutkowała wydaniem odpowiedniej dokumentacji. Ta została przedłożona przez GDDKiA przed WINB. Pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego mają teraz za zadanie sprawdzenie obszernej dokumentacji powykonawczej, po czym nastąpi kontrola w terenie i ewentualne wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie – tak według rzeczniczki warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Małgorzaty Tarnowskiej, ma wyglądać procedura, która jest niezbędna do otwarcia tunelu dla ruchu drogowego.

Jeszcze zgoda wojewody

Zanim to jednak nastąpi, potrzebna będzie jeszcze zgoda wojewody mazowieckiego. Jak twierdzi Małgorzata Tarnowska, odcinek drogi S2 pomiędzy węzłami Puławską i Warszawa Wilanów ma być oddany do ruchu jeszcze tej jesieni. Czasu jest więc ekstremalnie mało.

Pierwsza kontrola PSP skutkowała wynikiem negatywnym. Powodem była usterka jednego z sześciu wentylatorów i przez to nie uzyskanie odpowiednich parametrów końcowych wentylacji obiektu. Wszystkie pozostałe elementy dotyczące bezpieczeństwa, tj. dojazdy przeciwpożarowe, detekcja, wyłączniki, czy klaty dymowe, a także zaopatrzenie w wodę, działa bez zastrzeżeń. Usterkę usunięto, a ponowna kontrola dała wynik pozytywny. Projekt mógł więc przejść w kolejną fazę procesu związanego z oddaniem do użytku publicznego tunelu POW na Ursynowie.

Przeczytaj też:

Wsiadł na motocykl 125 i pojechał samotnie do Finlandii

Tunel początkowo miał zostać oddany do użytku już w 2020 roku. Jednak cały proces może wydłużyć się nawet do początku 2022 roku. Czy tak się stanie?

W momencie oddania do użytku Tunel POW drogi S2 w Ursynowie będzie najdłuższym, mierzącym 2,3 km tunelem drogowym w Polsce.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to około 4,6 miliarda złotych, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego “Infrastruktura i Środowisko”.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button