Triumph Rocket 3 R i Rocket 3 GT w limitowanych wersjach: Czarna czerń i jeszcze bardziej eleganckie wykończenie

Triumph Rocket 3 R Black i Rocket 3 GT Triple Black będą dostępne w limitowanej ilości 1000 sztuk na model

W skrócie
  • Triumph Rocket 3 w nowych limitowanych wersjach
  • Rocket 3 R Black oraz Rocket 3 GT Triple Black to nowe bardziej mroczne i eleganckie odsłony tego niespotykanego roadstera z oferty marki Triumph

Triumph Rocket 3 to z pewnością jeden z tych motocykli, wobec których ciężko przejść obojętnie. Jego silnik mógłby z powodzeniem napędzać samochód, a prezencja nowoczesnego roadstera z klasycznym wykończeniem potrafi zatrzymać bicie serca. A teraz robi się jeszcze ciekawiej, bo obydwie wersje nowego Rocketa dostępne będą w czarnych limitowanych edycjach.

Zaledwie 1000 egzemplarzy dostępnych na całym świecie z obydwu limitowanych wersji, każdy motocykl z unikalnym certyfikatem autentyczności – nowy Rocket 3 R Black i Rocket 3 GT Triple Black dostarczają ekskluzywność połączoną z jeszcze wyższym poziomem mrocznego, muskularnego charakteru serii Rocket 3. Te wyróżniające się serie w jeszcze bardziej wyrafinowany sposób mają oferować imponujące osiągi trzycylindrowego silnika o pojemności 2500 cm³, a także zaawansowaną technologię i fenomenalne prowadzenie, dzięki któremu Rocket 3 znalazł się na szczycie swojej kategorii. Z unikatowym i wyrafinowanym, ciemnym stylem te limitowane edycje dodają jeszcze więcej charakteru temu jedynemu w swoim rodzaju, muskularnemu roadsterowi wysokiej klasy.

 

Triumph Rocket 3 R Black i Rocket 3 GT Triple Black: Mroczne, charakterne i muskularne

Triumph Rocket 3 GT Triple Black
Triumph Rocket 3 GT Triple Black
Triumph Rocket 3 R Black
Triumph Rocket 3 R Black

 

Limitowana wersja Rocket 3 R Black i Rocket 3 GT Triple Black wykorzystuje fenomenalne osiągi Rocketa 3 oraz jego wiodące w klasie właściwości jezdne, a także wyjątkową technologię, tworząc dwa nowe, wyrafinowane ciemniejsze style oraz dodając szereg unikatowych ciemnych detali dla jeszcze bardziej imponującej i dominującej prezencji.

Limitowane wersje
Licząc tylko 1000 egzemplarzy dostępnych na całym świecie z każdej limitowanej edycji, nowe Rocket 3 R Black i GT Triple Black dodają jeszcze więcej ekskluzywności, na czele z certyfikatem autentyczności oraz niepowtarzalnym numer VIN motocykla. Limitowane edycje przenoszą Rocketa 3, będącego najbardziej wydajnym, muskularnym roadsterem, który teraz stał się jeszcze bardziej charakterny i gniewny, na nowy poziom.

Dwa wyróżniające się i niepowtarzalne czarne malowania
Nowa linia limitowanej edycji Rocket 3 jest dostępna w dwóch oszałamiających i wyrafinowanych malowaniach. Rocket 3 R Black, najlepszy muskularny roadster, nabiera mrocznego i klimatycznego stylu z charakterystycznym czarnym matowo-błyszczącym malowaniem, z czarnym emblematem na zbiorniku paliwa i nowymi czarnymi logotypami. Alternatywny Rocket 3 GT Triple Black ma wyrafinowany ciemny styl z charakterystycznym trzytonowym malowaniem, zachowując przy tym wyluzowany i komfortowy charakter.

Dedykowane czarne wykończenie oraz detale
Obie nowe, limitowane wersje Rocket 3 R i GT zostały wzbogacone o wyjątkową, piękną gamę ciemnych elementów, które nadają jeszcze bardziej agresywnego i dominującego stylu, z pięknym przednim błotnikiem z karbonu w standardzie.

Wiodący na świecie silnik o pojemności 2500 cm3 jest całkowicie ciemny, z unikatowymi, pomalowanymi na czarno kolektorami wydechowymi, osłonami i nakrętkami. Specjalna, malowana proszkowo na czarno powłoka osłony wlotu powietrza uzupełnia ciemny styl silnika i nadaje nowej, limitowanej edycji Rocketa bardziej mroczny wygląd i charakter. Triumph Rocket 3 R Black Triumph Rocket 3 GT Triple Black

Lista ciemnych elementów na tym się nie kończy. Z przodu nowe Rockety są wzbogacone o pomalowane na czarno mocowania błotników, pomalowane na czarno ramki reflektorów, mocowania owiewek i emblematy. Nowy ciemniejszy wygląd i styl dopełniają anodyzowane na czarno elementy, w tym dolna część widelca, jarzma, główka ramy i zaciski kierownicy, podnóżki kierowcy, dźwignia hamulca i zmiany biegów, osłony na pięty oraz podnóżki i uchwyt pasażera. Listę anodowanych komponentów uzupełniają czarne wykończenie tylnej części ramy, zawieszenie RSU, osłona wahacza, stopka boczna, dźwignie hamulca i sprzęgła oraz czarne anodyzowane lusterka z obrabianymi maszynowo detalami montowane w standardzie na końcówkach kierownicy.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Rakietowe osiągi
Rocket w nowej limitowanej wersji zapewnia niesamowitą wydajność dzięki trzycylindrowemu silnikowi o pojemności 2500 cm³. W rzeczywistości nie tylko jest to największy produkowany silnik motocyklowy na świecie – zapewnia on również najwyższy na świecie moment obrotowy przy 221 Nm. Maksymalny moment obrotowy osiąga przy 4000 obr./min i jest on stale utrzymywany w średnim zakresie obrotów, zapewniając niezrównane przyspieszenie i swobodną jazdę na każdym biegu.

Moc maksymalna to 167 KM przy 6000 obr./min, a trzycylindrowy silnik jest ustawiony tak, aby dostarczać moc od 3500 do 7000 obr./ min.

Rocket 3 R niedawno zademonstrował swoje niewiarygodne przyspieszenie, ustanawiając oszałamiający rekord nowego motocykla produkcyjnego marki Triumph, który rozpędza się od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 2,73 sekundy.

Silnik tej limitowanej edycji ma agresywny i ciemny styl z czarnym lakierem na kultowym hydroformowanym, trójgłowicowym układzie wydechowym, który zapewnia wspaniały, bogaty, ryk trzycylindrowego silnika.

Rocket 3 R jest również wyposażony w najwyższej klasy sześciobiegową skrzynię biegów helical-cut ze sprzęgłem hydraulicznym ze wspomaganiem momentu obrotowego.

Fenomenalne prowadzenie
Jeśli chodzi o prowadzenie, zarówno Rocket 3 R, jak i GT potrafią zaskoczyć nie tylko pod względem komfortu i łatwości podróżowania, ale także pod względem autentycznie dynamicznej jazdy roadstera, znacznie bardziej zbliżonej do Speed Triple’a niż do tradycyjnego cruisera.

Oba modele mają lekką aluminiową ramę i bardzo wysoką specyfikację wyposażenia – z tyłu znajduje się w pełni regulowane zawieszenie Showa monoshock RSU ze zbiornikiem typu piggy back, natomiast z przodu odwrócony przedni widelec Showa 47 mm ma regulację kompresji i tłumienia odbicia.

Posiadają także topowe hamulce Brembo Stylema monobloc z radialnymi zaciskami z podwójnymi pływającymi tarczami. Te nowoczesne zaciski mają lekką i kompaktową konstrukcję, z zastosowanym zoptymalizowanym przepływem powietrza dla wydajniejszego chłodzenia.

Co więcej, podkreślając niesamowitą specyfikację Rocketa, oba modele wyposażone są w wysokiej jakości czterotłoczkowy zacisk Brembo monobloc i 300 mm tarczę z tyłu.

Aby zapewnić komfort, Rocket 3 R i GT są wyposażone w profilowane siodła dla kierowcy i pasażera z wykonanymi z odlewanego aluminium w czarnym kolorze unikatowymi wykończeniami pod siedzeniem. Wysokość siedzenia w Rocket 3 R wynosi 773 mm, podczas gdy w GT – 750 mm.

Obydwa modele zostały również zaprojektowane z myślą o idealnym dopasowaniu siedzenia, z opcją wyboru jazdy solo z możliwością instalacji z tyłu nakładki zamiast siedzenia dla pasażera oraz szeroką gamą dostępnych opcji akcesoriów umożliwiających konfigurację motocykla zgodnie z własnymi potrzebami. Położenie podnóżków Rocketa R można również regulować za pomocą elementów sterujących w środkowej części, ustawiając je na jednym z dwóch poziomów do wyboru. Podnóżki pasażera w limitowanej edycji można ukryć dzięki eleganckiej składanej konstrukcji z wyjątkowym czarnym wykończeniem.

Światowej klasy technologia
Rocket 3 jest standardowo wyposażony w Optimised Cornering ABS Triumpha oraz kontrolę trakcji. Są one kontrolowane przez zaawansowany system IMU, który mierzy przechyły, pochylenie, odchylenie od kierunku jazdy i przyspieszenie motocykla w celu obliczenia kąta pochylenia i odpowiedniej optymalizacji hamowania i kontroli trakcji.

Wyświetlacz TFT to najnowszej generacji w pełni kolorowy ekran marki Triumph, który można regulować pod kątem i ma dostępne dwa motywy, które można spersonalizować.

System TFT ma fabrycznie zainstalowane dodatkowe oprogramowanie systemu łączności My Triumph Connectivity System, które jest gotowe do aktywacji za pomocą dostępnego wśród akcesoriów modułu Bluetooth. Zapewnia to interakcję kierowcy z GoPro, nawigację zakręt po zakręcie oraz obsługę telefonu i muzyki za pośrednictwem przełączników, a wszystkie informacje są wyświetlane i dostępne na ekranie TFT.

Oba modele są wyposażone w cztery tryby jazdy – Road, Rain, Sport and Rider z możliwością konfiguracji: można je łatwo zmienić podczas jazdy za pomocą podświetlanych przełączników. Tryby jazdy dostosowują reakcję przepustnicy i ustawienia kontroli trakcji do preferencji kierowcy i warunków panujących na drodze.

Aby zapewnić niskie zużycie energii, zwiększoną trwałość i lepszą widoczność, Rocket 3 R jest wyposażony w całkowicie LED-owe oświetlenie, w tym podwójne reflektory LED, piękne tylne światło, kierunkowskazy i oświetlenie tablicy rejestracyjnej.

Zależnie od rynku reflektory zawierają również LED-owe światła do jazdy dziennej w charakterystycznym kształcie, które zwiększają widoczność kierowcy dla innych użytkowników dróg.

Standardowo Rocket jest wyposażony w system Hill Hold Control, tempomat, bezkluczykowy zapłon i bezkluczykową blokadę kierownicy oraz gniazdo USB.

Triumph Rocket 3 2020: Pierwsze wrażenia

Szeroka gama oryginalnych akcesoriów Triumpha
Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Triumpha, dla nowej limitowanej edycji Rocketów 3 dostępna jest szeroka gama oryginalnych akcesoriów, dzięki którym każdy motocyklista może dostosować swoją maszynę zgodnie z własnymi preferencjami.

Wśród dostępnych oryginalnych akcesoriów klienci mogą znaleźć Triumph Shift Assist, umożliwiający bezsprzęgłową zmianę biegów w górę i w dół, podgrzewane manetki (które są w standardzie w Rocket 3 GT) oraz system monitorowania ciśnienia w oponach, zwiększający bezpieczeństwo i kontrolę.

Dla osób bardziej zorientowanych na turystykę dostępna jest szeroka gama bagaży z innowacyjnym rozwiązaniem: opatentowanym przez markę Triumph aluminiowym systemem mocowania sakw. Ponadto istnieje możliwość wymiany siedzenia i kierownicy oraz zamontowanie alarmu z systemem śledzenia Track+ i Protect+ (opcja dostępna na wybranych rynkach).

Triumph Rocket 3 R Black i Rocket 3 TG Triple Black: Skąd róznica w nazwie edycji?

Obydwie wersje nowych wcieleń Triumpha Rocket 3 dostępne będą w limitowanej do jednego tysiąca sztuk edycji dla każdego z modeli. Obydwie też posiadają unikalne wykończenie w morcznych i zarazem eleganckich. To co je odróżnia, to rodzaje lakierów jakimi ic h nadwozia zostały pokryte. Rocket 3 R Black wykończony jest satynowym czarnym matem, podczas gdy Rocket 3 GT Triple Black pomalowany został w trzech odcieniach ciemnego lakieru. Stąd inny przydomek oznaczający potrójną czerń. Jak widać czerń czerni nie zawsze jest równa.

Triumph Rocket 3 R Black i Rocket 3 TG Triple Black: Galeria zdjęć

 

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button