Aktualnie czytasz:
Toros F16: Czy Warto Kupić?
20

Z wielu różnych powodów coraz więcej osób w wieku szkolnym decyduje się na swoją pierwszą pięćdziesiątkę. Potrzeba szybkich i tanich dojazdów do szkoły, znudzenie komunikacją miejską czy chęć sprawdzenia czy jednoślad w ich życiu ma sens. Ja zakupiłem Torosa właśnie z tego ostatniego powodu, choć te dwa poprzednie można też do niego doliczyć.

Jak każdy na Skuterowo.com dobrze wiedziałem, że to skuter z najniższej półki i jest dostępny głównie w marketach Real i Carrefour. Zakupiłem go w tym drugim markecie w dość nieokazyjnej cenie mianowicie 1699
. Był to jednak ostatni dzwonek na zakup jednośladu z marketu, ponieważ rozpoczęła się akcja szkoła i  miejsca skuterów w dziale sportowym zastąpiły biurka. Dokupiłem kask (cena 110 zł), nalałem full paliwa (ok.25 zł), zarejestrowałem i ubezpieczyłem skuter ( rejestracja 111,5 zł a ubezpieczenia niestety nie pamiętam bo na tatę jest) . Gdy pchałem go do przyczepy to zauważyłem, że licznik nie podnosi się ani o milimetr. Nie zdziwiło mnie to bo wyczytałem na forum że te Torosy często tak mają i problem tkwi w ślimacznicy w której są pogięte blaszki. Naprawiłem, umyłem skuter i jedziemy. Czułem się dziwnie, bo nigdy wcześniej nie jechałem skuterem, ale opanowałem go i już śmigam. Więc co, zapytacie.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

 

Czy warto go kupić? Myślę że na pierwszy jednoślad z silnikiem Toros F16 nada się idealnie. Nie jest zbyt ciężki , łatwo się prowadzi , nie wygląda wcale brzydko i jest łatwy w eksploatacji. Olej możemy wymienić po 30 km, ale zalecana wymiana po 300 km też wystarczy. Deska rozdzielcza nie powala. Znajdziemy na niej wszystkie podstawowe informacje. Kierunkowskazy działają bez zarzutów, jednak ich minusem jest to, że nie wydają dźwięków. Jeszcze jednym minusem który niektórzy uznają za plus jest silnik czterosuwowy. Jednak myślę że silnik 2t  nie byłby do tego modelu odpowiedni. Silnik 4t uciągnie taką lekką maszynkę ( 83 kg).

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Hamulce to klasa średnia. Z przodu i z tyłu mamy doczynienia z bębnami które nie powalają swoją skutecznością. Na szczęście można je podkręcić. Jeżeli chodzi o gwarancję to tu czeka nas niemiła niespodzianka . Obejmuje rok użytkowania i jest strasznie okrojona . Nie można nic robić w skuterze bo zaraz ją tracimy. Co do blokad powiem wam niewiele. Skuter poleci 70 km/h ( widziałem filmiki na YT gdzie zasuwali 83 km/h). Odblokowanie starczych modeli polega na odpięciu jednego kabelka w czarnym woreczku zakleszczonym pomiędzy plastikami, a w tych nowszych nie mam zielonego pojęcia.

Więc reasumując: Toros F16 to najlepsza opcja dla osób które zaczynają swoją przygodę ze skuterem i chcą przekonać się czy będą tym skuterem jeździć. Mając budżet do 1500 zł, możemy zakupić maszynę o której będziemy pamiętać . Którą będziemy wspominać jako rozpoczęcie skuterowej historii…

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
71%
Interesujące
18%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
11%
20 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe zinek
    1 września 2012 at 22:27

    ja mam router bassa 50. Zrobiłem już 3.500km i wszystko jest na razie ok:)Wszystkie te chinole to jedno i to samo ale jakoś jeździ więc jest dobrze

  • Zdjęcie profilowe Farna
    24 września 2012 at 18:01

    Mam Torosa od środy i trochę się na nim przejechałam
    – sporo spala : O
    – piszczą hamulce
    – kopka padła prawie od razu
    – akumulator mimo iż był naładowany nie działał
    – przebieg (jak go ustawić aby ruszył? Zrobiłam z 80 km a ruszyło mi 100 m)
    – tylni plastik pękł (w Kielcach Torosów jeździ mnóstwo i każdy ma pęknięty z tyłu plastik)
    I takie pytanko. Jak Toros radzi sobie z jazdą z pasażerem?

  • Zdjęcie profilowe matol1798
    24 września 2012 at 21:18

    Od czego masz gwarancję. Ten niedziałający licznik to pogięte blaszki w ślimacznicy ( 10 minut roboty). Coś w tych Katowicach katujecie te skutery bo ja jeszcze popękanych plastików nie widziałem. Z jazdą w dwójkę: zależy od wzrostu pasażera i kierowcy bo jak zapewne zdążyłaś zobaczyć kanapa nie jest duża. Jakim cudem sporo spala jak dużo osób chwali go za ekonomiczność ???

  • Zdjęcie profilowe madi
    24 września 2012 at 22:32

    w Kielcach nie Katowicach 🙂

  • Zdjęcie profilowe Farna
    25 września 2012 at 14:21

    Być może dlatego, że przerobiony jest na 80ccm 🙂 Kolega dobrze zauważył, że w Kielcach a Torosik jest używany i nie mam na niego gwarancji 🙂

  • Zdjęcie profilowe grzesiek2735
    3 listopada 2012 at 07:09

    ja mam problem mam prawie 3 tas przejechane i nie ma siły jechać zalewa świece co jest nie wiem

  • Zdjęcie profilowe kindzal
    29 maja 2013 at 22:46

    Tez bym chcial toroska ale cienko z kaska:-)

  • Zdjęcie profilowe Slabdoor
    19 sierpnia 2013 at 12:34

    Haha a ja mam torosinę z przebiegiem 255Km 🙂 I zaczeło mi piskać sprzęgło Ale skuter jak dla mnie 13nastolatka jest super

  • Grivor_Master_Linux
    22 maja 2016 at 20:31

    ja teraz tak myślę czy kupić skuter najtańszy w salonie reno np czy w reducie za 2200 zł i nie wiem co lepiej choć to będzie mój pierwszy skuter i bardziej chciał bym 2 osobowy 🙂 bo np ten F 16 to jest lekko za mały xd na 2 osoby po 187 cm wzrostu i malutki kuferek ma 🙁 wiec polecajcie co jest lepsze bo już nie wiem