TOP 8 najtańszych nowych motocykli adventure

W skrócie
  • Najlepsze i jednocześnie najtańsze nowe motocykle adventure: nasze zestawienie. Z niego ciężko wybrać jedną, jedyną perełkę. Kolejność przypadkowa.

Masz w sobie tę nutę podróżnika? Chcesz wyrwać się z asfaltowej codzienności, wpaść na leśny dukt, pokonać kilka brodów i poczuć prawdziwą wolność? Przy tym jednocześnie nie chcesz wydawać fortuny? Tak? To świetnie!

Poniżej znajdziesz zestawienie TOP 8 nowych motocykli adventure, które nie zrujnują portfela, a jednocześnie dostarczą wrażeń na trasie i w lekkim terenie. Bierzemy pod uwagę cenę, osiągi, możliwości wyprawowe i frajdę z jazdy.

Prawdziwy motocykl adventure musi spełniać konkretne wymagania: dawać pewność na asfalcie, stabilność na szutrze i radzić sobie w lekkim terenie. Do tego dochodzi ergonomia, spalanie, zawieszenie i realne możliwości dalekiej podróży.

1. KTM 390 ADVENTURE

  • Cena: ok. 32 500 zł
  • Silnik: jednocylindrowy, DOHC, 373 cm³, 43 KM, 37 Nm
  • Waga: 172 kg (na mokro)
  • Zawieszenie: WP APEX, skok 170/177 mm
  • ABS: Bosch, możliwość wyłączenia tyłu

KTM 390 Adventure to idealny przykład motocykla, który łączy lekką konstrukcję z zaawansowaną elektroniką. Jego silnik generuje wystarczającą moc, by sprawnie przyspieszać na asfalcie, a moment obrotowy dostępny od średnich obrotów pozwala na kontrolowane manewry w trudniejszym terenie. Zapewnia precyzję prowadzenia, a zawieszenie o skoku 170 mm z przodu i 177 mm z tyłu sprawia, że ten motocykl dobrze wybiera nierówności, jednocześnie zachowując stabilność na szutrach. Tryb off-road pozwala na ograniczenie kontroli trakcji, co przekłada się na możliwość bardziej swobodnej jazdy po luźnych nawierzchniach. Kompaktowa, przyjemna maszyna.

2. VOGE 650DSX

  • Cena: ok. 30 000 zł
  • Silnik: jednocylindrowy, DOHC, 652 cm³, 48 KM, 60 Nm
  • Waga: 219 kg (na mokro)
  • Zawieszenie: KYB, skok 180 mm
  • ABS: Bosch, możliwość wyłączenia tyłu

Voge 650DSX to maszyna dla tych, którzy chcą czuć stabilność w terenie bez rezygnowania z dobrego prowadzenia na asfalcie. Jego jednocylindrowy silnik generuje solidny moment obrotowy, co pozwala na płynne pokonywanie długich odcinków szutrowych. Zawieszenie KYB o skoku 180 mm sprawia, że motocykl ma przyzwoite zdolności terenowe, ale większa masa wymaga bardziej świadomego operowania ciałem podczas manewrowania w trudnym terenie.

Warto wspomnieć, że sercem Voge 650DSX jest silnik znany z BMW F 650 GS. Do tego mamy fabryczne gmole i możliwość montażu kufrów, co czyni go doskonałym towarzyszem długich wypraw.

3. BENELLI TRK 502

  • Cena: ok. 27 000 zł
  • Silnik: dwucylindrowy, DOHC, 500 cm³, 47 KM, 46 Nm
  • Waga: 235 kg (na mokro)
  • Zawieszenie: USD 45 mm, skok 140 mm
  • ABS: brak opcji dezaktywacji

Benelli TRK 502 to propozycja dla tych, którzy szukają stabilnego i komfortowego motocykla adventure na długie trasy. Podwójna tarcza 320 mm z przodu zapewnia skuteczne hamowanie, a duży zbiornik paliwa (20 litrów) umożliwia dłuższe przejazdy bez częstych postojów. Ergonomiczna kierownica i wysoka szyba zapewniają dobrą ochronę przed wiatrem. Zawieszenie jest bardziej szosowe niż terenowe, ale sprawia, że motocykl dobrze trzyma się asfaltu, nawet przy dużych prędkościach. W terenie jego masa stanowi pewne ograniczenie, ale nie ma na co narzekać.

 

4. ZONTES 350 T

  • Cena: 23 999 zł
  • Silnik: jednocylindrowy, DOHC, 348 cm³, 39 KM, 33 Nm
  • Waga: 196 kg (na mokro)
  • Zawieszenie: USD 43 mm
  • ABS: Bosch, brak opcji wyłączenia

Zontes 350 T to dowód na to, że zaawansowane technologie nie muszą kosztować fortuny. Elektryczna regulacja szyby, wyświetlacz TFT z Bluetooth, światła Full-Led to cechy rzadko spotykane w tym segmencie cenowym. Motocykl waży 196 kg, co czyni go kompaktowym i łatwym do opanowania. Silnik o mocy 39 KM oferuje przyzwoitą dynamikę. Dodatkowo, jego aluminiowy wahacz poprawia prowadzenie i redukuje masę. Zontes 350 T wyróżnia się także bezkluczykowym systemem zapłonu oraz elektronicznie sterowanym wlewem paliwa, co znacząco podnosi wygodę użytkowania. Nie jest to sprzęt na szalony off-road, ale to świetny kompan dalekich wypraw i codziennej, bardziej terenowej jazdy: w takich warunkach spisuje się bardzo dobrze.

Przeczytaj też:

Zontes 350T: więcej pojemności i aż o 15% więcej mocy. Czy jest przepaść?

5. JUNAK RX 401

  • Cena: ok. 22 999 zł (lub 24 999 z zestawem 3 aluminiowych kufrów)
  • Silnik: dwucylindrowy, DOHC, 401 cm³, 44 KM, 35 Nm
  • Waga: 215 kg (na mokro)
  • Zawieszenie: USD 41 mm, skok 150 mm
  • ABS: Bosch, możliwość wyłączenia tyłu

Junak RX 401 to motocykl, który łączy solidność z atrakcyjną ceną. Napędzany dwucylindrowym silnikiem o mocy 44 KM, oferuje płynne rozwijanie momentu obrotowego i stabilność na trasie. RX 401 jest zwrotny i łatwy do prowadzenia zarówno w mieście, jak i w lekkim terenie. Zawieszenie USD o skoku 150 mm dobrze wybiera nierówności, a system ABS z opcją dezaktywacji tyłu pozwala na bardziej swobodne poruszanie się po szutrze. Dodatkowo, wersja z trzema aluminiowymi kuframi oferuje praktyczność na dłuższe trasy. To propozycja dla tych, którzy szukają budżetowego motocykla adventure o uniwersalnych możliwościach.

6. KOVE 510 X ADVENTURE

Cena: 28 900 zł
Silnik: dwucylindrowy, DOHC, 498 cm³,  48 KM, 45 Nm,
Waga: 205 kg (na mokro)
Zawieszenie (przód/tył): KYB, odwrócony widelec teleskopowy/ KYB regulowane
ABS: możliwość dezaktywacji przód i tył oraz sam tył

Kove 510 X Adventure to jedna z ciekawszych propozycji w segmencie motocykli przygodowych. Podobnie jak Benelli TRK 251 i Voge 650 DSX, oferuje moc 48 KM, jednak wyróżnia się niższą masą – jego waga na mokro wynosi 205 kg. Przekłada się to na bardzo korzystny stosunek mocy do masy.

Motocykl wyposażono w ABS z możliwością dezaktywacji – kierowca może wyłączyć tylko tylny moduł lub całkowicie dezaktywować system. Dodatkowo regulowane tylne zawieszenie zwiększa jego wszechstronność, pozwalając dostosować ustawienia do różnych warunków terenowych. To sprawia, że Kove 510 X Adventure świetnie sprawdzi się zarówno na szutrowych trasach, jak i w lekkim terenie, oferując pewność i komfort jazdy.

7. QJ MOTOR SRT 600 SX

Cena: 24 990 zł (z zestawem kufrów)
Silnik: dwucylindrowy, DOHC, 554 cm³,  56 KM, 54 Nm,
Waga: 220 kg (na mokro)
Zawieszenie (przód/tył): USD / wahacz centralny z amortyzatorem teleskopowym z tłumieniem olejowym
ABS: brak możliwości dezaktywacji

QJ Motor SRT 600 SX to propozycja dla tych, którzy szukają solidnego motocykla adventure, gotowego na długie trasy. Już w standardzie otrzymujemy fabryczny zestaw kufrów, który podkreśla jego turystyczny charakter.

Sercem tego modelu jest dwucylindrowy silnik o pojemności 554 cm³, generujący 56 KM, co czyni go jednym z mocniejszych motocykli w swojej klasie. O bezpieczeństwo dba układ hamulcowy wyposażony w system ABS marki Bosch. Niestety nie ma możliwości jego dezaktywacji.

Za komfort jazdy odpowiada zawieszenie Marzocchi: przedni widelec upside-down o średnicy 41 mm i skoku 140 mm oraz w pełni regulowany centralny amortyzator tylny. Dodatkowo motocykl został wyposażony w system monitorowania ciśnienia i temperatury opon oraz aluminiową osłonę silnika, która ma chronić jednostkę napędową podczas off-roadowych wojaży.

8. Royal Enfiled Himalayan 450

Cena: od 27 985 zł 
Silnik: jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 452 cm³, 40 KM, 40 Nm,
Waga: 196 kg (na mokro)
Zawieszenie (przód/tył): teleskopowe, 43 mm, upside down, 200 mm skoku/ pojedynczy amortyzator z regulacją, 200 mm skoku
ABS: dwukanałowy, wyłączalny

Royal Enfield Himalayan 450 to maszyna, która kontynuuje dziedzictwo poprzednich modeli tej serii, ale jednocześnie wprowadza nowoczesne technologie i znacznie poprawione osiągi. To motocykl adventure dla tych, którzy cenią klasyczny styl Royal Enfielda, ale nie chcą rezygnować z komfortu, kontroli i nowoczesnych rozwiązań technicznych.

Nowy Himalayan jest wyposażony w system ride-by-wire, czyli elektronicznie sterowaną przepustnicę, która umożliwia precyzyjne dozowanie mocy i bardziej płynną reakcję silnika. Dzięki czterem trybom jazdy przyjemnie dostosowuje się do różnych warunków terenowych. Wysoko umieszczony wlot powietrza pozwala na brodzenie w wodzie, a zawieszenie o skoku 200 mm (przód i tył) zapewnia komfort na nierównościach. Regulowane siedzenie i pojemny zbiornik paliwa (17 l) czynią go praktycznym towarzyszem długich wypraw. Wady? Brak możliwości całkowitego wyłączenia ABS-u i luzujące się lusterka. Mimo to, Himalayan 450 to solidny wybór dla podróżników szukających wszechstronnego motocykla w rozsądnej cenie.

Tabela porównawcza:

Model Cena (zł) Pojemność silnika (cm³) Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Waga (kg, na mokro) ABS Pojemność zbiornika paliwa (L) Wysokość kanapy (mm)
KTM 390 Adventure 32 500 373 43 37 172 Tak, możliwość wyłączenia tyłu 14.5 855
Voge 650DSX 30 000 652 48 60 219 Tak, możliwość wyłączenia tyłu 18.0 850
Benelli TRK 502 27 000 500 47,6 46 235 Tak, brak opcji dezaktywacji 20.0 835
Zontes 350T 23 999 348 39,4 32,8 196 Tak, brak opcji dezaktywacji 19.0 830
Junak RX 401 22 999 401 36,8 37 215 Tak, możliwość wyłączenia tyłu 19.9 810
Kove 510 X Adventure 28 999 498 48 45 205 Tak, możliwość dezaktywacji przodu i tyłu lub tylko tyłu 20 830
QJ Motor SRT 600 SX 24 990 554 56 54 220 Tak, brak opcji dezaktywacji 20.5 845
Royal Enfield Himalayan 27985 452 40 40 196 Tak, możliwość wyłączenia tyłu 17 niskie:805 – 825 mm

standardowe: 825 – 845 mm

Junak RX 401 wyróżnia się najniższą kanapą (810 mm), co czyni go świetnym wyborem dla niższych motocyklistów. Dodatkowo oferuje solidne 44 KM mocy w najniższej cenie spośród wszystkich motocykli w zestawieniu, co sprawia, że jest bardzo opłacalnym wyborem dla tych, którzy szukają budżetowego adventure’a.

Zontes 350T również ma stosunkowo niską kanapę (830 mm) i drugą w rankingu najniższą cenę, co w połączeniu z nowoczesnym wyposażeniem, takim jak bezkluczykowy system zapłonu, elektronicznie sterowany wlew paliwa czy wyświetlacz TFT tworzy propozycję wartą rozważenia.

Największą moc ma QJ Motor SRT 600 SX– 56 KM, co w połączeniu z wysokim momentem obrotowym (54 Nm) sprawia, że jest świetnym wyborem do dynamicznej jazdy, zarówno na trasie, jak i w terenie. Zaraz po nim na “podium mocy” stoją Kove 510 X Adventure i Benelli TRK 502.

Royal Enfield Himalayan to propozycja dla miłośników klasyki. Choć nie przoduje w zestawieniu pod względem mocy (40 KM),  jego wytrzymałość i prostota sprawiają, że z czystym sumieniem można polecić go na długie wyprawy. Jak długie? Przykładowo 1000 km w najwyższych górach świata:

Royal Enfield Himalayan 450: test w najwyższych górach świata!

Jak widać, każdy z tych motocykli ma swoje mocniejsze i słabsze strony. Niższa kanapa, naszprychowanie technologią, większa moc, czy bardziej terenowe zawieszenie, a w końcu budżet. W zależności od tego, jakie czynniki są dla kogoś istotne, może wygrać inny motocykl. Z tego też powodu kolejność w naszym rankingu jest zupełnie przypadkowa.

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. Szanowni
    Zabrakło QJMotor z jego modelami, Kove czy Royal Enfield. Także mocno wybrakowane zestawienie.

  2. A gdzie Kove 500X-510X, a gdzie motocykle QJ ?? Trochę mało pokazaliście i wcale nie TOP …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button