
- Najlepsze i jednocześnie najtańsze nowe motocykle adventure: nasze zestawienie. Z niego ciężko wybrać jedną, jedyną perełkę. Kolejność przypadkowa.
Masz w sobie tę nutę podróżnika? Chcesz wyrwać się z asfaltowej codzienności, wpaść na leśny dukt, pokonać kilka brodów i poczuć prawdziwą wolność? Przy tym jednocześnie nie chcesz wydawać fortuny? Tak? To świetnie!
Poniżej znajdziesz zestawienie TOP 8 nowych motocykli adventure, które nie zrujnują portfela, a jednocześnie dostarczą wrażeń na trasie i w lekkim terenie. Bierzemy pod uwagę cenę, osiągi, możliwości wyprawowe i frajdę z jazdy.
Prawdziwy motocykl adventure musi spełniać konkretne wymagania: dawać pewność na asfalcie, stabilność na szutrze i radzić sobie w lekkim terenie. Do tego dochodzi ergonomia, spalanie, zawieszenie i realne możliwości dalekiej podróży.
1. KTM 390 ADVENTURE
- Cena: ok. 32 500 zł
- Silnik: jednocylindrowy, DOHC, 373 cm³, 43 KM, 37 Nm
- Waga: 172 kg (na mokro)
- Zawieszenie: WP APEX, skok 170/177 mm
- ABS: Bosch, możliwość wyłączenia tyłu
KTM 390 Adventure to idealny przykład motocykla, który łączy lekką konstrukcję z zaawansowaną elektroniką. Jego silnik generuje wystarczającą moc, by sprawnie przyspieszać na asfalcie, a moment obrotowy dostępny od średnich obrotów pozwala na kontrolowane manewry w trudniejszym terenie. Zapewnia precyzję prowadzenia, a zawieszenie o skoku 170 mm z przodu i 177 mm z tyłu sprawia, że ten motocykl dobrze wybiera nierówności, jednocześnie zachowując stabilność na szutrach. Tryb off-road pozwala na ograniczenie kontroli trakcji, co przekłada się na możliwość bardziej swobodnej jazdy po luźnych nawierzchniach. Kompaktowa, przyjemna maszyna.
2. VOGE 650DSX
- Cena: ok. 30 000 zł
- Silnik: jednocylindrowy, DOHC, 652 cm³, 48 KM, 60 Nm
- Waga: 219 kg (na mokro)
- Zawieszenie: KYB, skok 180 mm
- ABS: Bosch, możliwość wyłączenia tyłu
Voge 650DSX to maszyna dla tych, którzy chcą czuć stabilność w terenie bez rezygnowania z dobrego prowadzenia na asfalcie. Jego jednocylindrowy silnik generuje solidny moment obrotowy, co pozwala na płynne pokonywanie długich odcinków szutrowych. Zawieszenie KYB o skoku 180 mm sprawia, że motocykl ma przyzwoite zdolności terenowe, ale większa masa wymaga bardziej świadomego operowania ciałem podczas manewrowania w trudnym terenie.
Warto wspomnieć, że sercem Voge 650DSX jest silnik znany z BMW F 650 GS. Do tego mamy fabryczne gmole i możliwość montażu kufrów, co czyni go doskonałym towarzyszem długich wypraw.
3. BENELLI TRK 502
- Cena: ok. 27 000 zł
- Silnik: dwucylindrowy, DOHC, 500 cm³, 47 KM, 46 Nm
- Waga: 235 kg (na mokro)
- Zawieszenie: USD 45 mm, skok 140 mm
- ABS: brak opcji dezaktywacji
Benelli TRK 502 to propozycja dla tych, którzy szukają stabilnego i komfortowego motocykla adventure na długie trasy. Podwójna tarcza 320 mm z przodu zapewnia skuteczne hamowanie, a duży zbiornik paliwa (20 litrów) umożliwia dłuższe przejazdy bez częstych postojów. Ergonomiczna kierownica i wysoka szyba zapewniają dobrą ochronę przed wiatrem. Zawieszenie jest bardziej szosowe niż terenowe, ale sprawia, że motocykl dobrze trzyma się asfaltu, nawet przy dużych prędkościach. W terenie jego masa stanowi pewne ograniczenie, ale nie ma na co narzekać.
4. ZONTES 350 T
- Cena: 23 999 zł
- Silnik: jednocylindrowy, DOHC, 348 cm³, 39 KM, 33 Nm
- Waga: 196 kg (na mokro)
- Zawieszenie: USD 43 mm
- ABS: Bosch, brak opcji wyłączenia
Zontes 350 T to dowód na to, że zaawansowane technologie nie muszą kosztować fortuny. Elektryczna regulacja szyby, wyświetlacz TFT z Bluetooth, światła Full-Led to cechy rzadko spotykane w tym segmencie cenowym. Motocykl waży 196 kg, co czyni go kompaktowym i łatwym do opanowania. Silnik o mocy 39 KM oferuje przyzwoitą dynamikę. Dodatkowo, jego aluminiowy wahacz poprawia prowadzenie i redukuje masę. Zontes 350 T wyróżnia się także bezkluczykowym systemem zapłonu oraz elektronicznie sterowanym wlewem paliwa, co znacząco podnosi wygodę użytkowania. Nie jest to sprzęt na szalony off-road, ale to świetny kompan dalekich wypraw i codziennej, bardziej terenowej jazdy: w takich warunkach spisuje się bardzo dobrze.
Przeczytaj też:
Zontes 350T: więcej pojemności i aż o 15% więcej mocy. Czy jest przepaść?
5. JUNAK RX 401
- Cena: ok. 22 999 zł (lub 24 999 z zestawem 3 aluminiowych kufrów)
- Silnik: dwucylindrowy, DOHC, 401 cm³, 44 KM, 35 Nm
- Waga: 215 kg (na mokro)
- Zawieszenie: USD 41 mm, skok 150 mm
- ABS: Bosch, możliwość wyłączenia tyłu
Junak RX 401 to motocykl, który łączy solidność z atrakcyjną ceną. Napędzany dwucylindrowym silnikiem o mocy 44 KM, oferuje płynne rozwijanie momentu obrotowego i stabilność na trasie. RX 401 jest zwrotny i łatwy do prowadzenia zarówno w mieście, jak i w lekkim terenie. Zawieszenie USD o skoku 150 mm dobrze wybiera nierówności, a system ABS z opcją dezaktywacji tyłu pozwala na bardziej swobodne poruszanie się po szutrze. Dodatkowo, wersja z trzema aluminiowymi kuframi oferuje praktyczność na dłuższe trasy. To propozycja dla tych, którzy szukają budżetowego motocykla adventure o uniwersalnych możliwościach.
6. KOVE 510 X ADVENTURE
Cena: 28 900 zł
Silnik: dwucylindrowy, DOHC, 498 cm³, 48 KM, 45 Nm,
Waga: 205 kg (na mokro)
Zawieszenie (przód/tył): KYB, odwrócony widelec teleskopowy/ KYB regulowane
ABS: możliwość dezaktywacji przód i tył oraz sam tył
Kove 510 X Adventure to jedna z ciekawszych propozycji w segmencie motocykli przygodowych. Podobnie jak Benelli TRK 251 i Voge 650 DSX, oferuje moc 48 KM, jednak wyróżnia się niższą masą – jego waga na mokro wynosi 205 kg. Przekłada się to na bardzo korzystny stosunek mocy do masy.
Motocykl wyposażono w ABS z możliwością dezaktywacji – kierowca może wyłączyć tylko tylny moduł lub całkowicie dezaktywować system. Dodatkowo regulowane tylne zawieszenie zwiększa jego wszechstronność, pozwalając dostosować ustawienia do różnych warunków terenowych. To sprawia, że Kove 510 X Adventure świetnie sprawdzi się zarówno na szutrowych trasach, jak i w lekkim terenie, oferując pewność i komfort jazdy.
7. QJ MOTOR SRT 600 SX
Cena: 24 990 zł (z zestawem kufrów)
Silnik: dwucylindrowy, DOHC, 554 cm³, 56 KM, 54 Nm,
Waga: 220 kg (na mokro)
Zawieszenie (przód/tył): USD / wahacz centralny z amortyzatorem teleskopowym z tłumieniem olejowym
ABS: brak możliwości dezaktywacji
QJ Motor SRT 600 SX to propozycja dla tych, którzy szukają solidnego motocykla adventure, gotowego na długie trasy. Już w standardzie otrzymujemy fabryczny zestaw kufrów, który podkreśla jego turystyczny charakter.
Sercem tego modelu jest dwucylindrowy silnik o pojemności 554 cm³, generujący 56 KM, co czyni go jednym z mocniejszych motocykli w swojej klasie. O bezpieczeństwo dba układ hamulcowy wyposażony w system ABS marki Bosch. Niestety nie ma możliwości jego dezaktywacji.
Za komfort jazdy odpowiada zawieszenie Marzocchi: przedni widelec upside-down o średnicy 41 mm i skoku 140 mm oraz w pełni regulowany centralny amortyzator tylny. Dodatkowo motocykl został wyposażony w system monitorowania ciśnienia i temperatury opon oraz aluminiową osłonę silnika, która ma chronić jednostkę napędową podczas off-roadowych wojaży.
8. Royal Enfiled Himalayan 450
Cena: od 27 985 zł
Silnik: jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 452 cm³, 40 KM, 40 Nm,
Waga: 196 kg (na mokro)
Zawieszenie (przód/tył): teleskopowe, 43 mm, upside down, 200 mm skoku/ pojedynczy amortyzator z regulacją, 200 mm skoku
ABS: dwukanałowy, wyłączalny
Royal Enfield Himalayan 450 to maszyna, która kontynuuje dziedzictwo poprzednich modeli tej serii, ale jednocześnie wprowadza nowoczesne technologie i znacznie poprawione osiągi. To motocykl adventure dla tych, którzy cenią klasyczny styl Royal Enfielda, ale nie chcą rezygnować z komfortu, kontroli i nowoczesnych rozwiązań technicznych.
Nowy Himalayan jest wyposażony w system ride-by-wire, czyli elektronicznie sterowaną przepustnicę, która umożliwia precyzyjne dozowanie mocy i bardziej płynną reakcję silnika. Dzięki czterem trybom jazdy przyjemnie dostosowuje się do różnych warunków terenowych. Wysoko umieszczony wlot powietrza pozwala na brodzenie w wodzie, a zawieszenie o skoku 200 mm (przód i tył) zapewnia komfort na nierównościach. Regulowane siedzenie i pojemny zbiornik paliwa (17 l) czynią go praktycznym towarzyszem długich wypraw. Wady? Brak możliwości całkowitego wyłączenia ABS-u i luzujące się lusterka. Mimo to, Himalayan 450 to solidny wybór dla podróżników szukających wszechstronnego motocykla w rozsądnej cenie.
Tabela porównawcza:
Model | Cena (zł) | Pojemność silnika (cm³) | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Waga (kg, na mokro) | ABS | Pojemność zbiornika paliwa (L) | Wysokość kanapy (mm) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KTM 390 Adventure | 32 500 | 373 | 43 | 37 | 172 | Tak, możliwość wyłączenia tyłu | 14.5 | 855 |
Voge 650DSX | 30 000 | 652 | 48 | 60 | 219 | Tak, możliwość wyłączenia tyłu | 18.0 | 850 |
Benelli TRK 502 | 27 000 | 500 | 47,6 | 46 | 235 | Tak, brak opcji dezaktywacji | 20.0 | 835 |
Zontes 350T | 23 999 | 348 | 39,4 | 32,8 | 196 | Tak, brak opcji dezaktywacji | 19.0 | 830 |
Junak RX 401 | 22 999 | 401 | 36,8 | 37 | 215 | Tak, możliwość wyłączenia tyłu | 19.9 | 810 |
Kove 510 X Adventure | 28 999 | 498 | 48 | 45 | 205 | Tak, możliwość dezaktywacji przodu i tyłu lub tylko tyłu | 20 | 830 |
QJ Motor SRT 600 SX | 24 990 | 554 | 56 | 54 | 220 | Tak, brak opcji dezaktywacji | 20.5 | 845 |
Royal Enfield Himalayan | 27985 | 452 | 40 | 40 | 196 | Tak, możliwość wyłączenia tyłu | 17 | niskie:805 – 825 mm
standardowe: 825 – 845 mm |
Szanowni
Zabrakło QJMotor z jego modelami, Kove czy Royal Enfield. Także mocno wybrakowane zestawienie.
Czym się kierował autor nie dodając do zestawienia CF MOTO 450MT?
A gdzie Kove 500X-510X, a gdzie motocykle QJ ?? Trochę mało pokazaliście i wcale nie TOP …