TOP 10 nowych motocykli sportowych dla początkujących na A2 [RANKING]

Nowe, piękne i ze sportowym rodowodem.

W skrócie
  • Nowe, sportowe i na A2 - TOP 10 modeli, które kupisz w salonie
  • Dla każdego coś fajnego, od ultrasportowych modeli po bardziej użytkowe i przyjemne w codziennym użytkowaniu
  • Poznaj 10 motocykli, które mieszają i rozdają kary w tym segmencie

Na dobre rozpoczął się sezon motocyklowy, a pierwsze promienie słońca i wyższa temperatura zdecydowanie działają na niekorzyść tych, którzy jeszcze nie kupili swojego wymarzonego motocykla. Dla tych, którzy szukają nowego sportowego modelu spełniającego wymagania kategorii A2 przygotowałem 10 najlepszych propozycji, które warto rozważyć.

Pomimo tego, że co rusz zaostrzane normy emisji spalin zabierają nam kolejne kultowe modele dostępne na rynku od lat, to na szczęście producenci nie próżnują i zaskakują nas premierami nowych modeli. Motocyklowy świat na przestrzeni lat diametralnie się zmienił i dziś pogoń za mocą, pojemnością oraz prędkością maksymalną widoczna jest jedynie w topowych seriach wyścigowych. W zamian za to marki skupiły się na tych jednośladach, które mają dzielnie służyć w codziennym użytkowaniu, a także sprawiać mnóstwo frajdy z każdym kolejnym przejechanym kilometrem.

Gdy w 2013 roku weszły w życie nowe przepisy zmieniające kategorie motocyklowego prawa jazdy, na rynku wybór był niewielki. Dziś oferta jest tak pokaźna, że ranking jednośladów dla posiadaczy A2 trzeba obecnie dzielić  zarówno na segmenty, gabaryty, jak i pojemność silnika. Dziś skupimy się na 10 motocyklach sportowych.

Najważniejsze informacje:

  1. Posiadacze kategorii A2 mogą wybierać z wielu modeli dostępnych na rynku – od pełnoprawnych sportowych modeli, przez miejskie nakedy, aż po adventure z kompletem kufrów.
  2. Oto 10 nowych motocykli sportowych na A2, które warto rozważyć.
  3. Zontes, Yamaha, Triumph, a może Kawasaki – jak kupować i nie zwariować?

Wszystko o kategorii A2:

Prawo jazdy kategorii A2 – jakim motocyklem możesz jeździć? Kiedy można je zrobić i ile kosztuje? [KOMPENDIUM WIEDZY]

Miejsce 10. – CF Moto 450 SR

Motocyklom kilku wschodnich producentów daje jeszcze kilka maksymalnie lat i jestem przekonany, że jeszcze skuteczniej zaczną podgryzać wielką czwórkę. Niektórzy zresztą już zdążyli pokazać, jak bardzo są groźni. CF Moto 450 SR wyróżnia się agresywnym wyglądem oraz nowoczesnym podejściem do konstrukcji motocykli sportowych. Napędza go silnik o pojemności 450 cm3 i mocy 47 KM, więc oferuje wystarczające osiągi, aby rozpocząć swoją przygodę z segmentem motocykli sportowych. Łatwe prowadzenie i liniowy sposób oddawania mocy to jego mocne strony, które sprawiają, że coraz częściej wybierany jest przez posiadaczy A2. Jest jeszcze cena – również atrakcyjna.

Cena: 27 700 zł

Miejsce 9. – Zontes 310X

Zontes coraz śmielej rozpycha się na europejskim rynku, a 310X zdecydowanie mu w tym pomaga. Model ten przyciąga wzrok nietuzinkowym designem i nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Chociaż jego moc wynosząca 27,5 KM nie sprawia wrażenia przytłaczającej, to w tej klasie motocykl sprawdza się doskonale, oferując dynamiczną jazdę przy zachowaniu pełnej kontroli. Zontes będzie idealną opcją dla szukających motocykla na co dzień, gdzie zwinność i łatwość manewrowania są kluczowe, a podkręcone osiągi nie mają aż tak wielkiego znaczenia.

Nie zmienia to jednak faktu, że dzięki jednostce o pojemności 312 cm3, 310X jest wystarczająco mocny, by poczuć prawdziwą przyjemność z jazdy, ale jednocześnie jest łatwy do opanowania. Wzrok przyciąga nie tylko wygląd, ale także nowoczesne wyposażenie, jak wyświetlacz TFT, system łączności Bluetooth czy podświetlane manetki. Pozycja na Zontesie jest komfortowa, zbliżona do neutralnej, co sprawia, że nie będzie męcząca podczas codziennego użytkowania, a także dalszych wyjazdów. Niech nie zwiedzie was niższa moc i atrakcyjna cena, bo na pokładzie znajdziecie aluminiowy wahacz, osprzęt Delphi oraz Bosch, oświetlenie Full LED i aluminiowy wahacz.

Cena: 22 699 zł

Miejsce 8. – Honda CB500R

Honda to  CB500R to motocykl, który stał się symbolem doskonałego połączenia mocy, komfortu i wszechstronności. Wyposażony w dwucylindrowy silnik o pojemności 471 cm3 i mocy 47 KM, oferuje idealną równowagę pomiędzy osiągami, a łatwością prowadzenia. To motocykl, który sprawdzi się zarówno na trasie, jak i w codziennym użytkowaniu. Dzięki niskiej wadze i dobrze zaprojektowanej geometrii, CB500R jest bardzo stabilny i łatwy w prowadzeniu, a przy tym dający poczucie pewności na drodze. Motocykl ma agresywny, sportowy wygląd, ale jego pozycja za kierownicą jest na tyle wygodna, że można go z powodzeniem wykorzystywać do długich podróży. Dodatkowo, CB500R oferuje świetne osiągi w stosunku do ceny i klasy. Jest to doskonała opcja dla osób, które chcą poczuć sportowy charakter motocykla, ale nie rezygnować z komfortu i codziennej użyteczności.

Cena: 31 500 zł

Miejsce 7. – Yamaha YZF-R3

W moim prywatnym zestawieniu R3 znajduje się znacznie wyżej. Mam ten model ze starszego rocznika w specyfikacji torowej, który pokazał mi jak w wielu przypadkach nieistotna jest moc, a kluczowa jest technika jazdy i samo prowadzenie motocykla. To motocykl, który mnie cierpliwie uczy i nie pozwala iść na łatwiznę nadrabiając wszystkie popełnione błędy na torze nadmiarem mocy.

Yamaha R3 posiada silnik o pojemności 321 cm3 i mocy 42 KM. Model ten z pewnością nie należy do najmocniejszych w stawce, ale zachwyca lekką konstrukcją, zwrotnością i podatnością na modyfikacje. Na drodze jest szybki, zwinny, a dzięki precyzyjnemu zawieszeniu i niskiej wadze, świetnie radzi sobie w ciasnych zakrętach. Yamaha nie zapomniała o komforcie – mimo sportowego charakteru, R3 jest motocykl, którym można jeździć na co dzień, a przy niewielkich przeróbkach stanie się prawdziwą torową bronią.

Cena: 27 500 zł

Miejsce 6. – Aprilia 457

Aprilia 457 to motocykl, który może zaskoczyć wielu, bo pojemność jego silnika sprawia, że ciężko zakwalifikować go do danego segmentu. Warto zwrócić uwagę na precyzyjne zawieszenie, które jest jednym z atutów tego modelu – motocykl znakomicie trzyma się drogi, a prowadzenie w zakrętach jest łatwe i intuicyjne. Aprilia 457 oferuje wyścigowy design, który charakteryzuje się agresywnymi liniami, ale jednocześnie zapewnia wystarczający komfort w codziennej jeździe. To młodszy brat RS 660, oferujący najlepszy stosunek mocy do masy, którym mogą jeździć posiadacze kategorii A2. Prowadzenie jest fantastyczne, wygląd prawdziwie włoski, więc musi się podobać, a zaawansowana technologia i konstrukcja podwozia została odziedziczona po supersportowych motocyklach marki Aprilia. Chyba nic więcej dodawać już nie trzeba.

Cena: 31 547 zł

Miejsce 5. – KTM RC390

KTM RC390 to prawdziwie sportowy motocykl, który w pełni odzwierciedla filozofię austriackiego producenta, koncentrując się na osiągach i precyzji jazdy. Jednocylindrowa jednostka o pojemności 373 cm3 generuje moc 44 KM, co czyni go idealnym motocyklem do nauki jazdy w sportowym stylu. Użycie określenia sportowej nie jest tutaj przypadkiem, bo RC390 od wielu lat skutecznie podbija kartingowe tory, nie wymagając praktycznie żadnych poprawek i udoskonaleń nawet do jazdy na nieco wyższym poziomie.

To motocykl bezkompromisowy – tworząc go, KTM skupił się na stworzeniu maszyny, która odda maksimum mocy w minimalnym pakiecie. RC390 nie jest motocyklem na spokojne poruszanie się po miejskich drogach. Na torze to prawdziwa zabawka – motocykl zachwyca precyzyjnym prowadzeniem, niesamowitą stabilnością na zakrętach i agresywną reakcją na gaz. Z kolei zestaw nowoczesnych technologii – kolorowy wyświetlacz TFT, system łączności Bluetooth i pełne oświetlenie LED – sprawiają, że KTM RC390 to jeden z najbardziej atrakcyjnych motocykli w tej klasie. To model dla tych, którzy szukają sportowego charakteru i mają torowe zapędy.

Cena: 31 519 zł

Miejsce 4. – Triumph Daytona 660

Brytyjczycy mają swój sposób na wszystko i podobnie było z wskrzeszeniem kultowej Daytony. Wszyscy liczyli na jednostkę z Moto2, a inżynierowie postanowili dołączyć do raczkującego wówczas segmentu i nową Daytonę oprzeć na bazie 660. Z silnikiem o pojemności 660 cm3 i mocy 80 KM, motocykl ten daje poczucie jazdy wyścigowej, ale z drugiej strony poza nazwą znacznie mniej łączy go ze swoim poprzednikiem. Ochoczo przyśpiesza, ale równie dobrze radzi sobie podczas codziennej miejskiej jazdy. Jednostka napędowa nie przeraża, a sprawia wrażenie gotowej na każdy rodzaj jazdy – od spokojnego przemierzania kilometrów, aż po emocjonującą wizytę na trackday’u.

Cena: od 43 950 zł

Miejsce 3. – Aprilia RS660

Gdy pojawiały się pierwsze 700-setki generujące znacznie mniejszą moc niż sporty o pojemności silnika 600 cm3 miałem wrażenie, że zaostrzane normy emisji spalin znacząco cofają nam rynek motocykli sportowych. Wyszło jednak nieco inaczej, bo niższa moc została zastąpiona genialnym podwoziem, prowadzeniem, zawieszeniem i elektroniką, tworząc nieznaną dotychczas klasę. Aprilia RS660 jest tego najlepszym przykładem.

W ramie znalazł się silnik o pojemności 660 cm3 i mocy 35 kW (wersja odblokowana posiada 105KM). Ten model stał się punktem odniesienia dla konkurencji za sprawą niesamowitej zwinności, zaawansowanej technologii i potwierdzeniem genialnej konstrukcji zwycięstwami RS660 w każdych mistrzostwach, w których bierze udział. Nowy model na 2025 rok napędza dwucylindrowa jednostka spełniającą normę Euro 5+, a na pokładzie jest również aerodynamika inspirowana wyścigami z wingletami i zaawansowany pakiet elektroniki APRC składający się na osiągi, które są wyjątkowe zarówno na drodze, jak i na torze. RS660 to motocykl dla tych, którzy szukają sportowej jazdy w najlepszym wydaniu.

Cena: 51 900 zł (wersja 35 kW)

Miejsce 2. – Yamaha R7

Yamaha również przyłączyła się do tej batalii co Aprilia, żegnając kultowe modele sportowe z dróg publicznych. Nowa R7 wyznaczyła zupełnie nową trasę. Stworzona w celu prawdziwie sportowej jazdy, oferując genialne osiągi i codzienną radość użytkowania. Fakt, inżynierowie zachowali niewielką krztę uniwersalności, co szczególnie docenimy codziennie użytkując motocykl. Za napęd odpowiedzialna jest jednostka CP2 o pojemności 689 cm3 i mocy 73,4 KM, która jest silnikiem rzędowym, ale brzmi jak… V! Wszystko za sprawą czopów korbowodów obu cylindrów przestawionych o 270 stopni, co nie tylko wpłynęło na dźwięk, ale przede wszystkim charakterystykę jazdy.

Yamaha R7 z płynami waży zaledwie 188 kg i jest najwęższym motocyklem serii R. Prowadzenie jest wyjątkowo pewne, a R7 pokonuje zakręty z dokładnością skalpela. Do tego w pełni regulowane zawieszenie i śmiało możecie podbijać wszystkie tory w Polsce, korzystając z genialnego zawieszenia, sztywnej ramy i fantastycznego silnika.

Cena: od 42 000 zł

Miejsce 1. – Kawasaki Ninja ZX-4R

Historia tego modelu, a w szczególności poprzednika, to materiał na zupełnie inny artykuł. Zresztą popełniłem już o nim tekst, który możecie przeczytać na łamach naszego portalu. Inżynierowie Kawasaki po wielu latach postanowili wskrzesić tę legendę w najlepszym możliwym wydaniu – pozostając zgodnie z pierwowzorem przy silniku czterocylindrowym o pojemności 399 cm3 i mocy 77 KM. To prawdziwy sportowiec z krwi i kości w dzisiejszym zestawieniu, który oferuje pełną kontrolę nad mocą dzięki zaawansowanej elektronice i systemom zarządzania silnikiem. Ninja ZX-4R to maszyna, która doskonale radzi sobie na torze, ale jest również “znośna” do codziennej jazdy. Nie spodziewajcie się jednak wysokiego komfortu jazdy, doskonałej ochrony przed pędem wiatru, bo żaden z inżynierów z Akashi nie zaprzątał sobie głowy takimi drobnostkami. Kawasaki zadbało o pełne wyposażenie, które stało się dziś standardem. Na liście wyposażenia znajdziecie wyświetlacz TFT, system ABS, kontrolę trakcji i antyhoppingowe sprzęgło, które zapewniają bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Jeżeli nadal jest wam mało sportu w sporcie to koniecznie zapoznajcie się z wersją okraszoną dodatkową literą R. Kawasaki Ninja ZX-4RR to jeszcze bardziej bezkompromisowa maszyna z wyścigowym rodowodem, która posiada bardziej zaawansowane wyposażenie.

Cena: od 42 100 zł

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button