Test tuningowego wariatora Pinasco Overdrive

Wariator jest częścią układu przeniesienia napędu. Odpowiedzialny jest zarówno za przyspieszenie skutera jak i za osiągane prędkości maksymalne. Nie ma zbytniej różnicy w funkcjonalności tego podzespołu w skuterach różnych pojemności.

Specjalnie dla Was przetestowaliśmy wariator znanej firmy tuningowej. Mowa jest o wariatorze Pinasco Overdrive. Skuterem w którym zamontowaliśmy testowy egzemplarz był Piaggio X9 180ccm. Prosimy nie sugerować się pojemnością skutera. Wariator ten da podobne efekty także w innych modelach skuterów innej pojemności. Zacznijmy od początku. Do testów otrzymaliśmy produkt elegancko zapakowany w specjalny twardy laminat.

Przez „folię” wariator wygląda naprawdę estetycznie i solidnie. W opakowaniu poza samym wariatorem znajdziemy komplet rolek o specjalnie dobranej wadze, a także sprężynę centralną o odpowiedniej twardości i dość precyzyjną instrukcję obsługi. Oceniając jakość wykonania można śmiało przyznać, że firma Pinasco bardzo dużą uwagę przykłada do wykonania. Wszystko dopracowane jest bardzo dokładnie i z wielką troską o detale. Niestety załączona do zestawu instrukcja nie jest aż tak oczywista.

Nie posiada ona instrukcji tak zwanej obrazkowej co trochę komplikuje sprawę osobom o mniejszej wiedzy technicznej. Kolejną rzeczą która według nas przemawia na minus jest brak podania konkretnej wagi rolek przynajmniej w instrukcji do wariatora który my montowaliśmy. Montaż wariatora wymaga zdemontowania całego układu przeniesienia napędu. Jest to konieczne w celu prawidłowej instalacji kompletu i sprężyny centralnej. Sam montaż przebiega bardzo sprawnie. Wszystkie elementy są dobrze spasowane. Nie napotkaliśmy jakichkolwiek problemów podczas montowania mechanizmu.

Chcieliśmy sprawdzić jak ten nowy element tuningowy wpłynie na osiągi skutera. W tym celu specjalnie porównaliśmy wyniki naszego testu z wynikami uzyskanymi na oryginalnym wariatorze. Prędkość maksymalna wzrosła w przypadku skutera maxi o 8 km/h. Skuter dużo żwawiej przyspiesza. Silnik pracuje równo. Nie odczuliśmy wahań przyspieszenia w średnim zakresie. Wzrost przyspieszeAą jest odczuwalny a według naszych porównaAą zmniejszył się czas osiągania 100 km/h o około 3 sekundy. Jest to naszym zdaniem efekt bardzo zadowalający. Oceniając ten wariator warto powiedzieć, że jeszcze niedawno był to produkt nieznany.

Obecnie jest dość popularny. W sumie nie ma się co dziwić… w końcu jest to produkt bardzo dobry jakościowo. Dodatkową zaletą jest jego cena. W wersji dla popularnych w Polsce pięćdziesiątek kosztuje około 280 zł. Jest to obecnie najlepsza oferta cenowa w tej klasie. W naszym mniemaniu jest to wariator bardzo dobry i wart uwagi przy rozważaniu kolejnego zakupu do swojego skutera. Wystawiamy mu ocenę 5 w skali od 1 do 6.

Archiwum Jednoślad.pl

Archiwum portalu Jednoślad.pl 2005-2010.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button