Aktualnie czytasz:
Test tuningowego wariatora Pinasco Overdrive
0

Wariator jest częścią układu przeniesienia napędu. Odpowiedzialny jest zarówno za przyspieszenie skutera jak i za osiągane prędkości maksymalne. Nie ma zbytniej różnicy w funkcjonalności tego podzespołu w skuterach różnych pojemności.

Specjalnie dla Was przetestowaliśmy wariator znanej firmy tuningowej. Mowa jest o wariatorze Pinasco Overdrive. Skuterem w którym zamontowaliśmy testowy egzemplarz był Piaggio X9 180ccm. Prosimy nie sugerować się pojemnością skutera. Wariator ten da podobne efekty także w innych modelach skuterów innej pojemności. Zacznijmy od początku. Do testów otrzymaliśmy produkt elegancko zapakowany w specjalny twardy laminat.

Przez „folię” wariator wygląda naprawdę estetycznie i solidnie. W opakowaniu poza samym wariatorem znajdziemy komplet rolek o specjalnie dobranej wadze, a także sprężynę centralną o odpowiedniej twardości i dość precyzyjną instrukcję obsługi. Oceniając jakość wykonania można śmiało przyznać, że firma Pinasco bardzo dużą uwagę przykłada do wykonania. Wszystko dopracowane jest bardzo dokładnie i z wielką troską o detale. Niestety załączona do zestawu instrukcja nie jest aż tak oczywista.

Nie posiada ona instrukcji tak zwanej obrazkowej co trochę komplikuje sprawę osobom o mniejszej wiedzy technicznej. Kolejną rzeczą która według nas przemawia na minus jest brak podania konkretnej wagi rolek przynajmniej w instrukcji do wariatora który my montowaliśmy. Montaż wariatora wymaga zdemontowania całego układu przeniesienia napędu. Jest to konieczne w celu prawidłowej instalacji kompletu i sprężyny centralnej. Sam montaż przebiega bardzo sprawnie. Wszystkie elementy są dobrze spasowane. Nie napotkaliśmy jakichkolwiek problemów podczas montowania mechanizmu.

 
Czytaj
REKLAMA

Barton daje 400 zł do wykorzystania na akcesoria

Kup motocykl Barton Cafe Racer lub Barton Travel, zarejestruj zakup i skonfiguruj dla siebie pakiet dodatków o wartości 400 zł gratis.

Chcieliśmy sprawdzić jak ten nowy element tuningowy wpłynie na osiągi skutera. W tym celu specjalnie porównaliśmy wyniki naszego testu z wynikami uzyskanymi na oryginalnym wariatorze. Prędkość maksymalna wzrosła w przypadku skutera maxi o 8 km/h. Skuter dużo żwawiej przyspiesza. Silnik pracuje równo. Nie odczuliśmy wahań przyspieszenia w średnim zakresie. Wzrost przyspieszeAą jest odczuwalny a według naszych porównaAą zmniejszył się czas osiągania 100 km/h o około 3 sekundy. Jest to naszym zdaniem efekt bardzo zadowalający. Oceniając ten wariator warto powiedzieć, że jeszcze niedawno był to produkt nieznany.

Obecnie jest dość popularny. W sumie nie ma się co dziwić… w końcu jest to produkt bardzo dobry jakościowo. Dodatkową zaletą jest jego cena. W wersji dla popularnych w Polsce pięćdziesiątek kosztuje około 280 zł. Jest to obecnie najlepsza oferta cenowa w tej klasie. W naszym mniemaniu jest to wariator bardzo dobry i wart uwagi przy rozważaniu kolejnego zakupu do swojego skutera. Wystawiamy mu ocenę 5 w skali od 1 do 6.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%