Aktualnie czytasz:
Test Suzuki SMX 50: Terenowy motorower na asfalt i na szuter

Zaraz po zobaczeniu na ┼╝ywo SmxÔÇÖa pomy┼Ťle─ç mo┼╝na sobie ÔÇô jejku, przecie┼╝ to jest normalny motocykl. Rzeczywi┼Ťcie z wygl─ůdu nie przypomina on swoimi gabarytami pojazdu o pojemno┼Ťci 50ccm. Zacz─ů─ç si─Ö mo┼╝na jednak zastanawia─ç czy aby te gabaryty nie wp┼éyn─ů ujemnie na osi─ůgi.

Deska rozdzielcza uboga, jednak przez swoj─ů prostot─Ö bardzo czytelna. Lusterka zapewniaj─ů dobr─ů widoczno┼Ť─ç tego co dzieje si─Ö za nami. Siedzenie do┼Ť─ç w─ůskie i d┼éugie. Zbiornik paliwa mie┼Ťci 8,5 litra benzyny. Zbiornik oleju ma pojemno┼Ť─ç jednego litra. Dost─Öp do zbiornika oleju jest jednak do┼Ť─ç k┼éopotliwy, gdy┼╝ wlew mie┼Ťci si─Ö pod lew─ů tylni─ů owiewk─ů a do zdj─Öcia tej┼╝e potrzebny jest ┼Ťrubokr─Öt krzy┼╝akowy.Motorower posiada dwa hamulce tarczowe. Silnik jest ch┼éodzony ciecz─ů. Po zaj─Öciu miejsca kierowcy nie czujemy niewygody.

Siedzenie mimo tego, ┼╝e w─ůskie poprzez swoj─ů d┼éugo┼Ť─ç zapewnia nale┼╝yty komfort dla pasa┼╝era i kierowcy. Jazda na kr├│tkich dystansach nie m─Öczy, ale ju┼╝ d┼éu┼╝sza ni┼╝ 100 km jest odczuwalna wyra┼║nie. Odpalamy. SMX niestety nie posiada elektronicznego startera tak wygodnego i znanego u┼╝ytkownikom skuter├│w. Jednak starter no┼╝ny funkcjonuje bez zarzutu. Silnik pracuje r├│wno. Aby uruchomi─ç zimny pojazd nale┼╝y w┼é─ůczy─ç r─Öczne ssanie. Nie nastr─Öcza to du┼╝ych k┼éopot├│w, ze wzgl─Ödu na ergonomiczne po┼éo┼╝enie w┼é─ůcznika.

Obok w┼é─ůcznika ssania zlokalizowany jest kranik paliwa. Na biegu ja┼éowym silnik pracuje cicho i bez jakichkolwiek zastrze┼╝e┼ä. O tym czy motorower jest na biegu czy nie informuj─ů nas kontrolki na desce rozdzielczej.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si─Öga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt├│re konsekwentnie rozwijali┼Ťmy przez lata. Rezultat: pe┼éen charakteru z cruiser z najwi─Ökszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali┼Ťmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia┼éa podw├│jna linia w R 18 First Edition.

W┼é─ůczamy bieg i jedziemy. Do┼Ť─ç niewygodnym jest fakt przymusu cz─Östej zmiany bieg├│w, kt├│ra w ruchu ulicznym mo┼╝e by─ç do┼Ť─ç k┼éopotliwa na pocz─ůtku przygody z SmxÔÇÖem, ale po nabraniu wprawy da si─Ö prze┼╝y─ç. Niestety w por├│wnaniu z motocyklem tutaj poruszaj─ůc si─Ö po ulicach miast u┼╝ywa─ç musimy pe┼énego zakresu skrzyni bieg├│w. Motorower prowadzi si─Ö prosto, a pojazd utrzymuje obrany tor jazdy. Jazda w zakr─Ötach sprawia du┼╝─ů przyjemno┼Ť─ç. Suzuki pewnie trzyma si─Ö drogi. Wielk─ů zalet─ů tego pojazdu jest jego zawieszenie i hamulce. Zawieszenie zapewnia bardzo dobre t┼éumienie wszelkich nier├│wno┼Ťci. Je┼╝d┼╝─ůc ulicami Warszawy nareszcie poczu─ç mo┼╝na wygod─Ö jak─ů zapewnia pojazd z dobrymi amortyzatorami.

Wygoda jazdy jest taka sama podczas jazdy w pojedynk─Ö jak i w dwie osoby. Testowanym SmxÔÇÖem przejechali┼Ťmy w sumie oko┼éo 1000 km. Testowany by┼é w ka┼╝dych mo┼╝liwych warunkach. Podczas jazdy miejskiej, na trasie i w terenie. ┼Ürednie zu┼╝ycie paliwa testowanego egzemplarza wynios┼éo 4.3 l/100 km. Najwi─Öksze zanotowane przez nas zu┼╝ycie paliwa osi─ůgn─Ö┼éo 4.46 l/100 km. Motorower na przejechanie 1000 km zu┼╝y┼é 1.3 litra oleju.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

Uniwersalny kufer┬ámotocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw─ů do ┼éatwej instalacji.

W mie┼Ťcie pojazd radzi┼é sobie do┼Ť─ç dobrze jednak ze wzgl─Ödu na szerok─ů kierownic─Ö i nieautomatyczn─ů skrzyni─Ö bieg├│w nie pozwala na zbyt cz─Öste przeciskanie si─Ö w korkach, co dla niekt├│rych mo┼╝e by─ç minusem. Z drugiej jednak strony wiele razy zdarzy┼éo si─Ö, ┼╝e dzi─Öki swoim amortyzatorom zapewnia┼é bezpieczn─ů jazd─Ö mimo wielkich dziur w asfalcie. Sprawia┼é wra┼╝enie jakby p┼éyn─ů┼é a nie jecha┼é. Seryjnie model SMX zamontowane ma opony szosowe. Opony te dobre na such─ů nawierzchni─Ö w┼éa┼Ťciwie nie zapewniaj─ů bezpiecze┼ästwa na mokrej. Jest to mankament do┼Ť─ç istotny dla bezpiecze┼ästwa u┼╝ytkownika. Koszt wymiany opon wynosi 30 z┼é z wywa┼╝eniem za ko┼éo. Oczywi┼Ťcie jest to cena bez opony. Wyb├│r opon na rynku jest bardzo du┼╝y.TrasaNa trasie oceniali┼Ťmy g┼é├│wnie wygod─Ö jazdy. Przy podr├│┼╝y trwaj─ůcej oko┼éo 3 godziny da┼éy si─Ö we znaki wady w─ůskiego siedzenia. Niestety mimo bardzo sprawnego zawieszenia czu┼éo si─Ö zm─Öczenie. Niemi┼éo zaskoczy┼éo nas r├│wnie┼╝ spalanie. Mimo tego ┼╝e jest to tylko 50ccm to oscylowa┼éo ono w okolicach 4.3 litra na 100 km.

Pr─Ödko┼Ť─ç maksymalna wersji odblokowanej jest naszym zdaniem zadowalaj─ůca. Maksymalnie uda┼éo nam si─Ö rozwin─ů─ç pr─Ödko┼Ť─ç 82 km/h. ┼Ürednia pr─Ödko┼Ť─ç podr├│┼╝na seryjnego SMXÔÇÖa waha┼éa si─Ö w granicach 68 ÔÇô 72 km/h.

W terenie Suzuki SMX 50┬áradzi sobie do┼Ť─ç dobrze. Po zboczeniu z drogi asfaltowej od razu wida─ç ┼╝e mimo szosowych opon pojazd ten stworzony jest do walki z terenem. Wspaniale radzi sobie w ┼Ťrednio-trudnych warunkach. Je┼╝d┼╝─ůc po lasach w okolicach Warszawy i Olsztyna wiele razy zdarzy┼éo nam si─Ö pokonywa─ç wielkie ka┼éu┼╝e lub g├│ry piasku. Nie zdarzy┼éo nam si─Ö nie pokona─ç jakiej┼Ť zaplanowanej przeszkody. Niestety czasem wida─ç by┼éo braki mocy, co w terenie jest do┼Ť─ç wa┼╝ne.

Og├│lnie jazda tym motorowerem dostarcza wielu niezapomnianych dozna┼ä. Pojazd ten z pewno┼Ťci─ů poleci─ç mo┼╝na osobom nie posiadaj─ůcym prawa jazdy kat. A ,a chc─ůcym poczu─ç jak to jest na prawdziwym motocyklu. ┼Üwiat┼éa zapewniaj─ů do┼Ť─ç dobr─ů widoczno┼Ť─ç cho─ç o┼Ťwietlaj─ů zaledwie 3 ÔÇô 4 metry przed pojazdem. Po pokonaniu 1000 km ┼éa┼äcuch nie wyci─ůgn─ů┼é si─Ö. Osi─ůgi pozosta┼éy niezmienne.

Ocena ko┼äcowa: Do plus├│w mo┼╝na z pewno┼Ťci─ů zaliczy─ç wspania┼ée zawieszenie i bardzo wydajnie pracuj─ůcy uk┼éad hamulcowy. Utrzymywanie wyznaczonego toru jazdy, a tak┼╝e precyzyjne i stabilne pokonywanie zakr─Öt├│w to kolejny plus SMXÔÇÖa. Osi─ůgi tego pojazdu te┼╝ nale┼╝─ů do jego zalet, cho─ç czasem przyda┼éoby si─Ö wi─Öcej mocy, szczeg├│lnie w terenie. Zasadniczym minusem tego modelu suzuki jest wysokie zu┼╝ycie paliwa. Wynosi ono a┼╝ 4.3 litra na 100 km (┼Ťrednie) co na tak─ů pojemno┼Ť─ç jest bardzo wysokie. Drugim minusem jest brak kontrolki poziomu paliwa. O przej┼Ťciu na rezerw─Ö dowiadujemy si─Ö gdy nagle motorower traci moc i trzeba r─Öcznie prze┼é─ůczy─ç kranik paliwa w pozycj─Ö rezerwy. Minusem jest te┼╝ usytuowanie zbiornika oleju pod owiewk─ů. Wymusza to na u┼╝ytkowniku przymus posiadania przynajmniej ┼Ťrubokr─Öta krzy┼╝akowego. Doskwiera tak┼╝e brak schowka.

 

Testowany SMX niestety podczas jazdy strasznie dymi┼é, jednak nie by┼éo to naszym zdaniem wina z┼éego oleju (stosowano syntetyk). Osobom kt├│re poruszaj─ů si─Ö na codzie┼ä skuterem, pierwszy kontakt z tym motorowerem mo┼╝e sprawi─ç k┼éopot. Jednak ju┼╝ po kilku minutach wi─Ökszo┼Ť─ç nie powinna mie─ç problem├│w z obs┼éug─ů tego pojazdu. Motorower Suzuki SMX 50 jest pojazdem godnym polecenia szczeg├│lnie dla os├│b lubi─ůcych umiarkowan─ů jazd─Ö terenow─ů. Nadaje si─Ö niemal na ka┼╝de warunki. Z pewno┼Ťci─ů jest to dobra baza do dalszej przygody z motocyklami o wi─Ökszych pojemno┼Ťciach.

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
0%
0%

Podziel si─Ö opini─ů

lub