
- Aprilia, Ducati, Honda, Kawasaki i BMW, czyli o najmocniejszych motocyklach w Polsce.
Kupując motocykl, jedni zwracają uwagę na jego przeznaczenie, dla innych liczy się bogaty pakiet elektroniki, a jeszcze inni będą patrzeć na wygląd. Są też tacy, dla których najważniejsza jest moc. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jakie są najmocniejsze motocykle, które można kupić w polskich salonach. Nie liczą się koszty, liczy się moc!
Przez dekady motocykle przeszły długą drogę, jeśli chodzi o moc silnika. Na początku XX w. produkowano jednoślady z silnikami o mocy zaledwie 3 KM, a teraz przekroczenie bariery 200 KM nie stanowi dla producentów większego problemu. Dlatego zajrzeliśmy do jednego z największych portali ogłoszeniowych, żeby przejrzeć propozycje nowych motocykli z mocnymi silnikami. Jako minimalny próg wejścia do naszego przeglądu ustaliliśmy moc 210 KM, bo ta granica jest rzadko przekraczana. Nie bierzemy pod uwagę edycji limitowanych. Zabieramy was na zakupy!
BMW S 1000 RR
Pierwszy motocykl w naszym przeglądzie to BMW S 1000 RR. Tu mamy czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 i mocy 210 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 113 Nm. Moc można podnieść o dodatkowe 10 KM po zastosowaniu wyścigowego układu wydechowego. Masa własna motocykla wynosi 197 kg. Ma m.in. ABS Pro z funkcją Brake Slide Assist do kontroli slajdów na wejściach do zakrętów, aerodynamiczne spojlery oraz kontrolę trakcji z funkcją DTC Slide Control. Jeżeli wolisz mieć taką moc w nieco bardziej komfortowym wykonaniu, to możesz kupić nakeda – BMW M 1000 R. Jest też opcja turystyczna w postaci BMW M 1000 XR.

Kawasaki Ninja H2 SX
Druga propozycja to Kawasaki Ninja H2 SX. Seria H2 to motocykle z silnikiem doładowanym kompresorem. W przypadku modelu o oznaczeniu SX mówimy o sportowym turystyku, a więc maszynie w miarę uniwersalnej. Choć jest tu dodatkowe wspomaganie, to moc silnika ograniczono do 210 KM. Bogaty pakiet elektroniki w tym motocyklu zawiera m.in. radar, który pozwolił na zastosowanie aktywnego tempomatu, przydatnego podczas jazdy po autostradach i drogach ekspresowych.

Kawasaki Ninja ZX-10R
Zostajemy jeszcze w obozie zielonych, gdzie czeka na nas Kawasaki Ninja ZX-10R. W najnowszym wydaniu ten kultowy superbike ma silnik o mocy 213 KM. Motocykl został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi trendami, a więc ma m.in. aerodynamiczne spojlery. Do tego zamontowano chłodnicę oleju z niezależnym obiegiem, która jest stosowana także w Mistrzostwach Świata Superbike. Z WSBK pochodzą także zawieszenie oraz jego ustawienia.

Honda CBR1000RR-R Fireblade
Kolejny kultowy motocykl sportowy to Honda CBR1000RR-R Fireblade. Obecnie moc silnika wynosi tu 217,6 KM. Oprócz bazowego wariantu motocykl jest dostępny także w wersji z oznaczeniem SP. Jedną z największych różnic jest zastosowanie w niej półaktywnego, elektronicznie regulowanego zawieszenia Ohlins Smart EC 3.0. Nowy Fireblade był pierwszym motocyklem z nową generacją tego systemu, a później trafiła ona m.in. do Ducati Panigale V4 S.

Ducati Panigale V4
Nowe Panigale V4 zadebiutowało w 2024 r. i oczywiście jest mocniejsze od swojego poprzednika. Silnik V4 o pojemności 1103 cm3 generuje moc 216 KM. Największą sensacją w nowym motocyklu jest jednak zrezygnowanie z monowahacza na rzecz wahacza dwustronnego. Został on jednak tak pięknie zaprojektowany, że chyba wszyscy fani marki są skłonni wybaczyć ten ruch. Motocykl jest też dostępny w wersji S, która dodatkowo ma zawieszenie Ohlins Smart EC 3.0. Na wersje R oraz SP musimy jeszcze zaczekać, bo w sezonie 2025 Mistrzostw Świata Superbike producent nadal używa dotychczasowego V4 R. Jeżeli chcesz jeździć bardzo dynamicznie, ale zachować odrobinę komfortu, to możesz sięgnąć po Ducati Streetfighter V4, gdzie silnik z Panigale ma moc 214 KM.

Aprilia RSV4
Nowa Aprilia RSV4 to prawdziwa potęga. Silnik V4 o pojemności 1099 cm3 ma moc aż 220 KM. Aerodynamika, elektronika i komponenty – wszystko jest oczywiście na najwyższym poziomie i wywodzi się z wyścigów. Żeby podbić wrażenia z jazdy, możecie zdecydować się na wersję Factory, która ma dodatki stworzone z myślą o jeździe po torze. Mowa o Race Pack, Track Pack i Suspension Pack. Co ciekawe, wersja Factory jest wyposażona w zawieszenie Ohlins Smart EC 2.0, a więc poprzedniej generacji.

Podsumowanie
Jeżeli szukasz mocnego motocykla, to wiesz już, jaki masz wybór spośród nowych maszyn, które spełniają aktualne wymagania dla normy emisji spalin Euro 5+. Pamiętaj jednak, żeby korzystać z tej mocy rozważnie, zawsze przestrzegać przepisów ruchu drogowego i wydobywać pełnię możliwości motocykla na zamkniętych obiektach, w kontrolowanych warunkach. Dzięki temu będziesz cieszyć się swoją zabawką (i zdrowiem) przez długi czas!
Ale… Moc to nie wszystko? Przeczytaj:
TOP 10 – najszybsze motocykle świata 2024: Moc to nie wszystko?