Nasz ranking: najlepsze NOWE motocykle 2021 na prawo jazdy kategorii A2! [TOP 8]

Najlepsze nowe motocykle 2021 roku na A2

W skrócie
  • Motocykle na prawo jazdy A2 - nasz subiektywny ranking najciekawszych modeli dostępnych w 2021 roku
  • Lekkie i zwinne jednocylindrowe konstrukcje, a może pełne wigoru twiny? W klasie motocykli na a2 jest w czym wybierać!

Motocykle tej kategorii to zazwyczaj dojrzałe i oferujące naprawdę sporo konstrukcje. Jakie są najlepsze nowe motocykle na prawo jazdy kategorii A2? Ile kosztują? Czy wybór jest duży? Odpowiadamy na pytania i proponujemy nasz ranking najlepszych motocykli 2021 na A2!

Nasza dzisiejsza lista ułożona jest przypadkowo. Nie ma tu punktacji, a jedynie propozycje polskiego rynku, które na pewno warto wyróżnić. Zasady przeglądu najciekawszych według nas motocykli w tym segmencie, którymi dodatkowo można poruszać się z prawem jazdy kategorii A2 są proste: wybieramy TYLKO JEDEN motocykl danej marki, nawet jeśli w ofercie spełniających warunki jest więcej. Dodatkowo pominęliśmy zupełnie skutery. Ceny dotyczą podstawowych modeli na podstawie stron internetowych polskich oddziałów i importerów. Motocykl na A2 – tu jest w czym wybierać! Ruszamy! 

1. BMW G 310 GS – 26 500 zł. Niezmiennie jedna z ciekawszych propozycji motocykla na początek

BMW z lekkim opóźnieniem weszło na rynek w segmencie „średniaków”. Jednak szybko nadrobiło ten stan dopracowaną i niebanalną konstrukcją. W motocyklach serii G310 skupion się na maksymalnej centralizacji masy. Wszystko po to, by maszyny te była bajecznie łatwe w opanowaniu i dawały maksimum radości i pewności jazdy osobom z nawet niewielkim doświadczeniem w jeździe motocyklem. G 310 GS to także świetna propozycja dla osób, które w swoim pierwszym sprzęcie stawiają nie tylko na pragmatyzm, ale także na charakter. Ten sprzęt sprawdzi się dosłownie niemal wszędzie i na dodatek wygląda bardzo ciekawie. Wszystko za sprawą odpowiednio skrojonego face-liftingu, którego seria G310 doczekała się pod koniec 2020 roku. Teraz najmniejsze beemki wyglądają jeszcze atrakcyjniej, dojrzalej i świetnie nawiązują do swoich większych braci. Na pokładzie bajeranckie oświetlenie full-LED, dwukanałowy ABS , system ride-by-wire oraz sprzęgło antyhoppingowe. Nasze testy wykazały, że jednocylindrowe G 310 R/GS to bardzo udane motocykle, a po odświeżeniu dają jeszcze więcej poczucia jazdy rasową „bawarą”. Lekki i zwinny motocykl na A2? Proszę bardzo!

Przeczytaj też:

Motocykl BMW G 310 R 2021 w naszym teście: nowy, inny, czy lepszy? [cena, zdjęcia, wideo, dane techniczne]

BMW G 310 GS to idealny kompromis pomiędzy właściwościami jezdnymi, marką, a ceną. To także świetny sposób na ropoczęcie swojej przygody motocyklowej – zwłaszcza jeśli kręci cię podejście ekipy z Monachium do konstruowania motocykli. Nas kręci.

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

Plusy:

  • to BMW!
  • konkurencyjna cena
  • ekonomia zakupu i jazdy

Minusy:

  •  mogłoby być mocniejsze, bo kategoria A2 pozwala na nieco więcej dynamiki

2. Benelli TRK 502 X – 27 900 zł. Poważny motocykl turystyczny na kat. A2

Inne publikacje na ten temat:

Kto powiedział, że do turystyki potrzebna jest duża pojemność i duża moc? Kto powiedział, że do turystyki potrzebny jest drogi motocykl? Benelli to nie tylko naprawdę niezła jakość, to także dwucylindrowa 500-ka, wygląd większego motocykla, gmole, szprychowane koła i rozsądna cena. Benelli spokojnie może rywalizować z droższą, japońską konkurencją, a w swojej ojczyźnie pobił w wynikach sprzedaży nawet dużego GS-a! Na drodze wyróżnia się designem i z tego powodu nam się podoba. Jeśli Benelli, to TRK 502!  To naprawdę spoko sprzęt dla osób, które nie szukają zbytniego splendoru, a dobrego konia na każda okazję. Jest to na pewno ciekawa i warta rozważenia oferta wśród motocykli na A2.

Plusy:

  • super stosunek ceny do jakości
  • szeroka gama zastosowań
  • łatwo pomylić z większymi motocyklami

Minusy:

  • nie każdego przekona marka Benelli 

3. Zontes 310 X – 19 699 zł. Świetnie wyposażony motocykl na kategorię A2

Zontes, to chiński producent, który już zdążył dać się poznać jako zaawansowany technologicznie gracz, z którym na pewno trzeba się liczyć. Jego turystyczno-sportowy model 310X jest tego świetnym przykładem, bo maszyna jest świetnie wykonana oraz równie bogato wyposażona. Na pokładzie pełno technologicznych nowinek, a ergonomia także stoi na wysokim poziomie. Jeśli szukasz uniwersalnego i niebanalnego motocykla na A2, który sprawdzi się nie tylko podczas codziennych dojazdów do pracy, ale także w trakcie weekendowych wypadów za miasto i ma jednocześnie oferować sportowe klimaty, to ciężko o lepsza propozycję.

Plusy:

  • oryginalny i mogący się podobać wygląd
  • bogate i nowoczesne wyposażenie

Minusy:

  • wciąż egzotyczny, dopiero walczący o swoją pozycję na rynku

4. Kawasaki Vulcan S – 38 100 zł. Cruiser na kategorię A2?

Vulcan S, nie jest przeciętnym cruiserem. Jego dwucylindrowy silnik oraz oryginalny układ zawieszenia, w połączniu z neo-klasycznym nadwoziem, czynią z niego maszynę dla współczesnych fanów długiej i niskiej linii. Kawasaki Vulcan S to także dowód na to, że na bazie rzędowego twina można stworzyć udany motocykl właściwie z każdego segmentu. Nominalnie jego silnik o pojemności 650 cm³ rozwija 61 KM mocy, ale dostępny jest także w wersji dostosowanej do wymogów kategorii A2. Pionowo zaprojektowany kokpit z obrotomierzem w jego głównym miejscu zdradza, że Vulcan S, pomimo swej kojarzącej się z dostojnymi krążownikami linii, jest sprzętem, któyr potrafi dać dużo frajdy z dynamicznej jazdy. Jego nisko położony środek ciężko oraz tak samo usytuowaną kanapę docenią wszyscy początkujący jeźdźcy – nie tylko ci o mniejszym wzroście.

Plusy:

  • oryginalna linia i jeden z nielicznych przedstawicieli krążowników w tej klasie
  • prowadzi się lepiej niż można się spodziewać

Minusy:

  • trochę cena i trochę masa własna

5. Honda CB500X – 29 900 zł. Najlepszy i najwygodniejszy motocykl do turystyki?

Honda CB500X to królowa uniwersalności, a w najnowszej odsłonie dodatkowo wygląda jak gotowa na każde postawione przed nią zadanie. Japończycy kilka lat temu zmienili nieco jej charakter dodając większe, 19-calowe koło z przodu, większy skok zawieszenia i lepsze wyposażenie z dużym wyświetlaczem LCD w centrum konsoli. Bardziej zadziorne nadwozie także wygląda o niebo lepiej i podpowiada, że tym sprzętem dojedziesz wygodnie i pewnie nie tylko do pracy. Honda CB500X ma turystyczny charakter z podstawowymi właściwościami terenowymi, co może się podobać i zapewne wystarczy większości jej odbiorców. Nawet w mieście 19-calowe koło sprawniej poradzi sobie ze studzienkami i wysokimi krawężnikami, a dodatkowy prześwit da więcej swobody i beztroskiej jazdy.

Jednak trzonem tej udanej konstrukcji nie jest jej wygląd ani możliwości – jest silnik. Dwucylindrówka została od podstaw stworzona z myślą o kategorii A2. 35 kW, 43 Nm, świetna dynamika i jeszcze lepsza ekonomia (spalanie w okolicach 3,5 L / 100 km). CB500X nic nie brakuje. Może oprócz bogatszego wyposażenia turystycznego w standardzie.

Plusy:

  • jeden z najbardziej uniwersalnych motocykli na rynku
  • świetna jednostka napędowa

Minusy:

  • spora waga

6. Triumph Street Twin – 44 800 zł. Ponadczasowe piękno i nowoczesna specyfikacja

Możesz zacząć jeździć tym kultowym motocyklem, zanim jeszcze zdobędziesz pełne prawo jazdy, a gdy je zdasz, pełna moc zostanie przywrócona równie szybko, jak trwał sam proces instalacji zestawu do konwersji motocykla zgodnie z kat. A2. Zaprojektowany z niskim siedzeniem i nisko usytuowanym środkiem ciężkości oraz dobrej klasy podwoziem.  Wszystko po to, by jazda Street Twinem była łatwiejsza, przyjemna i stylowa i by każdy mógł z niej czerpać przyjemność. Zaczynasz swoją przygodę i kręcą cię klasyczne konstrukcje z potencjałem? W takim razie ten sprzęt to strzał w dziesiątkę, choć kosztuje nie mało.

Plusy:

  • piękny ponadczasowy i rasowy wygląd
  • nowoczesne podzespoły
  • świetne wykonanie

Minusy:

  • najdroższy w naszym zestawieniu

7. Yamaha MT-07 – 31 900 zł. Motocykl nie tylko do miasta (również na kat. A2)

Na sam koniec jeden ze zdecydowanych pretendentów do miana najlepszych reprezentantów klasy „A2” – Yamaha MT-07. Ten sprzęt, mimo, że jego żywiołowy silnik generuje znacznie więcej potencjału niż określają wymogi tej kategorii, również jest dostępny w wersji dopasowanej do kategorii motocyklowego prawa jazdy A2. Dzięki temu możesz sięgnąć po maszynę dającą maksimum możliwości w tej klasie, przy całym dobrodziejstwie sprzętu z klasy średniej-wyższej. Wydajne hamulce, świetna elastyczność i nowoczesny wręcz futurystyczny design. Yamaha MT-07 jest obecnie legendą, wśród współczesnych nakedów, które sprawdzą się świetnie nie tylko na terenie miasta. Silnik CP2, pomimo skastrowania, nadal cieszy swym niepowtarzalnym charakterem, a dopracowana przez lata konstrukcja daje mnóstwo funu z jazdy.

Plusy:

  • rasowy wygląd i prezencja
  • świetna ergonomia

Minusy:

  • wyższa waga niż w przypadku motocykli klasy 300 cm³

8. Royal Enfield Himalayan – ok 25 000 zł. Jedyny w swoim rodzaju motocykl. Esencja stylu i indyjskiej klasyki w nieco współczesnym wydaniu

Royal Enfield Himalayan

Tego motocykla nie pomylisz z żadnym innym. Z daleka widać, że to coś oryginalnego i że to coś z Indii. To po prostu Royal Enfield. Model Himalayan ma za zadanie składać hołd wszystkim tym motocyklom tej marki, które po dziś dzień dzielnie służą w nieprzychylnych dla motoryzacji warunkach wysokogórskich gróg prowadzących przez Himalaje. W porównaniu do klasycznych Royali, Himalayan zdaje się być rasowym enduro. W praktyce to po prostu ultra uniwersalny sprzęt o nieco większych możliwościach niż standardowy indyjski jednoślad. Ten sprzęt, pomimo bardzo prostej konstrukcji i nie do końca kojarzącego się z wysoką półka wykończenia, ma w sobie to coś, co sprawia, że jazda nim to czysta i niczym nie skrępowana przyjemność. Himalayan nic nie musi, za to może może wszystko (prawie…).

Przegapiliśmy jakiś model? Na pewno, bo jest to subiektywny ranking! Dajcie znać w komentarzach jakie sprzęty Waszym zdaniem powinny także trafić do tego zestawienia.

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button