Aktualnie czytasz:
Najlepsze NOWE motocykle 2019 na prawo jazdy kategorii A2!
1

Jakie są najlepsze nowe motocykle na prawo jazdy kategorii A2? Jaki budżet musimy przygotować? Czy wybór jest duży? Odpowiadamy na pytania. 

Nasza dzisiejsza lista, wyjątkowo, jest alfabetyczna. Zasady przeglądu najlepszych, według nas, motocykli, którymi można poruszać się z prawem jazdy kategorii A2 są proste: wybieramy TYLKO JEDEN motocykl danej marki, nawet jeśli w ofercie spełniających warunki jest więcej. Dodatkowo pominęliśmy zupełnie skutery. Ceny za bazowe modele na podstawie stron internetowych polskich oddziałów i importerów. 

BMW G 310 R – 21 500 zł 

BMW z lekkim opóźnieniem weszło na rynek w segmencie „średniaków”. G 310 R na dodatek produkowane jest w Azji, co niekoniecznie podobało się bawarskim purystom. Ale w praktyce okazało się, że jednocylindrowe G 310 R to bardzo udany model. Przede wszystkim polityka cenowa BMW urywała głowę – okolice 20 000 zł za markowy motocykl z luksusowym logo na zbiorniku? 

 
Czytaj
REKLAMA

Barton daje 400 zł do wykorzystania na akcesoria

Kup motocykl Barton Cafe Racer lub Barton Travel, zarejestruj zakup i skonfiguruj dla siebie pakiet dodatków o wartości 400 zł gratis.

Na to wszystko G 310 R naprawdę nieźle się prowadzi. Wiemy to, bo w zeszłym roku kilkukrotnie byliśmy nim na torze.  Jeśli mielibyśmy z oferty BMW wybrać tylko jeden motocykl na A2, to byłoby nim BMW G 310 R (lub G 310 GS). To idealny kompromis pomiędzy właściwościami jezdnymi, marką, a ceną. 

Plusy:

  • to BMW!
  • konkurencyjna cena

Minusy:

  •  mogłoby być mocniejsze

Benelli TRK 502 X – 22 900 zł

Kto powiedział, że do turystyki potrzebna jest duża pojemność i duża moc? Kto powiedział, że do turystyki potrzebny jest drogi motocykl? Benelli to nie tylko naprawdę niezła jakość, to także dwucylindrowa 500-ka, wygląd większego motocykla, gmole, szprychowane koła i super cena. Benelli spokojnie może rywalizować z droższą, japońską konkurencją. Na drodze wyróżnia się designem i z tego powodu nam się podoba. Jeśli Benelli, to TRK 502! 

Plusy:

  • super stosunek ceny do jakości
  • szeroka gama zastosowań
  • łatwo pomylić z większymi motocyklami

Minusy:

  • nie każdego przekona marka Benelli 

Ducati Scrambler Sixty2 – ok. 30 000 zł 

Czy wiecie, że Ducati posiada w ofercie 400-kę? Sixty2 to najmniejszy i najtańszy model z rodziny. Także najmniej popularny, ale to błąd. Sixty2 ma w sobie to „coś”. Niby to model bliźniaczy z większą 800-ką, ale jest jeszcze mniej skomplikowany, jeszcze łatwiejszy w prowadzeniu i jeszcze bardziej wyluzowany. Luz jaki daje Sixty2 jest wręcz dziwny, bo nie ma na niego racjonalnego wyjaśnienia.

Niestety, w Polsce próżno szukać nowego modelu z racji nikłego zainteresowania. Ale… u dealerów możecie znaleźć lekko zakurzone, nowe motocykle nawet z 2016 roku. 

Plusy:

  • nieskomplikowany, markowy sprzęt dla każdego
  • nie wiedzieć czemu jeździ się nim jeszcze przyjemniej niż bazowym modelem 800 ccm

Minusy:

  • ciężko go dostać

Harley-Davidson Street 750 – 32 530 zł

Musicie uwierzyć mi na słowo: jeździ lepiej niż wygląda.

Tutaj też może nieco mało popularny wybór. W ofercie jest lepiej wyposażony, mocniejszy i agresywniejszy Street Rod zbudowany na tej samej bazie. Jednak to zaprezentowany kilka lat temu, rewolucyjny jak na amerykańską markę Harley-Davidson Street 750 jest naszym wyborem. To idealne wejście do świata marki H-D, w luźnym, niezobowiązującym stylu. Street 750 zaskakująco dobrze się prowadzi, ma mocny silnik w układzie V (który po zmianie wydechu całkiem nieźle brzmi) i do tego, jak na standardy marki, przyzwoicie kosztuje.

Plusy:

  • to Harley-Davidson, bez względu na to co mówią puryści
  • prowadzi się lepiej niż można się spodziewać

Minusy:

  • mógłby lepiej wyglądać

Honda CB500X – 29 100 zł

Honda CB500X to królowa uniwersalności, a na sezon 2019 stała się jeszcze lepsza. Japończycy zmienili nieco jej charakter dodając większe, 19-calowe koło z przodu, większy skok zawieszenie i lepsze wyposażenie z dużym wyświetlaczem LCD w centrum konsoli. CB500X ma turystyczny charakter z niedużymi właściwościami terenowymi, co musi się podobać. Nawet w mieście 19-calowe koło sprawniej poradzi sobie ze studzienkami i wysokimi krawężnikami.

Jednak trzonem tej udanej konstrukcji nie jest jej wygląd ani możliwości – jest silnik. Dwucylindrówka została od podstaw stworzona z myślą o kategorii A2. 35 kW, 43 Nm, świetna dynamika i jeszcze lepsza ekonomia (spalanie w okolicach 3,5 L / 100 km). CB500X nic nie brakuje. Może oprócz bocznych kuferków.

Plusy:

  • jeden z najbardziej uniwersalnych motocykli na rynku
  • świetna jednostka napędowa

Minusy:

  • spora waga

Suzuki V-Strom 250 – 19 900 zł (rocznik 2018)

„Minionek”, bo tak należy nazywać najmniejszego z rodziny V-Strom, oparty jest o mało popularną w Polsce, dwucylindrową platformę, która jeździła wcześniej chociażby z Inazumie. Ten niewielki, niekoniecznie mocny silnik potrafi miło zaskoczyć: osiągami też, ale głównie niskim spalaniem i legendarną niezawodnością. V-Strom 250 do tego jest naprawdę tani. Poniżej 20 000 zł za uniwersalny motocykl turystyczny japońskiej marki to niewiele. 

Plusy:

  • niska cena zakupu!

Minusy:

  • mała moc
  • nietypowy wygląd

Yamaha MT-03 – 21 900 zł

Na sam koniec chyba najlepszy reprezentant klasy „A2” – Yamaha MT-03. Fakt, MT-03 jest nieco w cieniu europejskiego bestsellera jakim niewątpliwie jest MT-07, ale nie oznacza to, że „03” to motocykl gorszy. Świetna dwucylindrowa jednostka o pojemności 321 ccm, atrakcyjny, agresywny wygląd i super jakość wykonania. Yamaha wiedziała co robi z serią MT. Zwłaszcza, że MT-03 kosztuje okolice 20 000 zł.

Przegapiliśmy jakiś model? Dajcie znać w komentarzach! 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
80%
Interesujące
0%
heh...
20%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%