125 ccm
Aktualnie czytasz:
Motocykle WSK mają wrócić na rynek. Tylko po co?
0

Wiem, wiem - tytuł przewrotny i narażony na ogromną falę hejtu. Ale jeśli odłożymy na bok, co przychodzi mi ciężko, patriotyzm produktowy i lokalny, a potem wczytamy się w słowa z-cy burmistrza Świdnika, to możemy dojść do podobnych wniosków. Dla przypomnienia:

Dziś niewiele mogę na ten temat powiedzieć, ponieważ wciąż trwają rozmowy. Mamy potencjalnego polskiego inwestora. Produkcja będzie realizowana w naszym województwie, ale nie wiem, czy akurat w Świdniku. Założenie jest takie, aby w tym motocyklu był jak największy udział części wytwarzanych w Polsce. Na pewno silnik będzie sygnowany tabliczką „Made in Poland”.

I teraz: jakie sukcesy w masowej produkcji silników motocyklowych w ostatnich 20. latach ma Polska? Oczywiście, na ten stan rzeczy ma ogromna liczba zmiennych, o których napisano zresztą książki. Zadam pytanie w takim razie inaczej: czy silnik Made in Poland, w teorii zbudowany od zera, byłby lepszy od produkowanego w Chinach / Indiach silnika budowanego na japońskiej licencji?

I teraz warto zastanowić się dlaczego Hindusi i Chińczycy tak intensywnie przejmują rynek motoryzacyjny (odkładając na chwilę na bok fakt, że są ich niemetaforyczne miliardy). Czy z tego powodu, że chcieli robić swoje silniki czy z tego, że od dekad są zapleczem produkcyjnym dla Zachodu i kopiują najlepsze rozwiązania? Zdroworozsądkowo podchodzi do tego jeden z naszych czytelników:

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Moim zdaniem, a mogę się mylić, WSK nie powinna powracać jeśli ma to być ambitny projekt radnych i rządzących, którzy chcą zainteresować gminą inwestorów. WSK, jeśli już musi wrócić, niech wróci jako pojazd składany w Polsce, może nawet produkowany w Polsce, ale na licencjach z Japonii, korzystający z doświadczenia i wiedzy osób, które produkują miliony jednośladów rocznie.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
36%
0%
0%