Motocykle 125, które wyglądają na większe, niż są w rzeczywistości. Co można kupić w salonach?

W skrócie
  • Które motocykle 125 wyglądają na większe, niż są w rzeczywistości?
  • Jaki motocykl 125 wybrać, żeby jeździć bez kompleksów?
  • Sprawdź nasz przegląd motocykli klasy 125, które potrafią zaskoczyć!

Motocykle klasy 125 cieszą się niesłabnącą popularnością, ponieważ jest do nich względnie łatwy dostęp. Wystarczy mieć prawo jazdy kat. A1 lub kat. B co najmniej od 3 lat. Jedni godzą się z faktem, że przedstawiciele tej klasy są wyraźnie mniejsi od swoich większych braci, a inni szukają rozwiązań, które będą wyglądać jak motocykle z silnikami o większych pojemnościach. Dla takich osób jest ten przegląd.

W naszym przeglądzie będziemy sugerować się przede wszystkim wyglądem i wymiarami, a moc silnika tym razem zejdzie na dalszy plan, choć raczej się nie zawiedziecie. Skupiamy się na nowych motocyklach, które można obecnie kupić w salonach, ale nie przyjmujemy żadnego konkretnego przedziału cenowego. Jednymi słowy – dla każdego coś miłego!

Honda CB125R

Zaczynamy od Hondy CB125R, która jest częścią rodziny ochrzczonej przez producenta jako Neo Sports Cafe. Z jednej strony wygląda nowocześnie, ale z drugiej – styliści starali się przemycić klasyczne elementy. Silnik ma maksymalną moc dostępną dla tej kategorii, a więc 15 KM. Motocykl ma długość 2015 mm i szerokość 820 mm, a siedzisko umieszczono na wysokości 816 mm. To wymiary, których nie powstydziłyby się większe maszyny. Wrażenie dorosłości jest dopełnione przez widelec upside-down z goleniami o średnicy 41 mm i całkiem okazały wahacz. Cena: 22 000 zł.

Yamaha XSR 125

Moglibyśmy tu co prawda umieścić Yamahę MT-125, ale byłby to po prostu kolejny naked z ostrymi liniami i dużymi wymiarami. Yamaha XSR 125 jest nie tylko dorosła i dynamiczna, ale również stylowa. Silnik ma moc 15 KM. Wymiary motocykla są bardzo dorosłe. Ma 1960 mm długości i 800 mm szerokości, a siedzisko umieszczono na wysokości 815 mm, dzięki czemu odnajdą się tu nawet wyżsi jeźdźcy. To motocykl w stylu retro, ale ze współczesnym twistem w postaci kompaktowej ramy Deltabox i stylowego, cyfrowego ekranu LCD. Cena: 22 000 zł.

KTM 125 Duke

Tego modelu nie mogło tu zabraknąć. Od lat jest wybierany przez tych, którzy oczekują dorosłego wyglądu, mocnego silnika i precyzji prowadzenia. Motocykl dysponuje mocą 15 KM. Ma kratownicową ramę, aluminiowy wahacz i zawieszenie przednie typu upside-down z goleniami o średnicy aż 43 mm. Na pokładzie jest też ABS z trybem Supermoto, co oznacza, że można go wyłączyć dla tylnego koła i bawić się do woli. Motocykl ma 2029 mm długości, 836 mm szerokości, a siedzisko znajduje się na wysokości 800 mm. Cena: 20 999 zł.

Aprilia RS 125

Jeżeli wolisz coś sportowego, to z pomocą przychodzi Aprilia i model RS 125, który swoim wyglądem nawiązuje do większych wariantów silnikowych tej serii. Motocykl ma długość 1968 mm i szerokość 760 mm, a siedzisko znajduje się na wysokości 820 mm. Motocykl posiada kontrolę trakcji, układ zapobiegający unoszeniu tylnego koła i opcjonalnie można go wyposażyć w quickshifter. Widelec upside-down oraz tylny amortyzator mają regulację napięcia wstępnego i odbicia. Cena: 24 999 zł.

Kawasaki Z125

Czas na kolejnego nakeda, a jest nim Kawasaki Z125, który ma silnik o mocy 15 KM i swoim wyglądem nawiązuje do większych przedstawicieli tej serii. Choć ma 1935 mm długości i zaledwie 740 mm szerokości, to siedzisko umieszczone na wysokości 815 mm i prześwit wynoszący 185 mm sprawiają, że wygląda okazale. Dodatkowo można dokupić wyższą lub niższą kanapę. Z elektroniki na pokładzie jest tylko układ ABS. Cena poza promocją to 24 900 zł.

QJMotor SRV 125

Żeby nie utknąć całkowicie w nakedach, mamy też coś dla fanów wyluzowanej jazdy, a mowa o QJMotor SRV 125. To klasyczny cruiser z silnikiem o mocy 15 KM. Tutaj liczy się przede wszystkim wygląd, a nowoczesne dodatki są ograniczone do wymaganego przez prawo układu ABS oraz oświetlenia LED. Ciekawostką jest fakt, że zastosowano tu czujniki ciśnienia w oponach. Motocykl ma aż 2140 mm długości i 780 mm szerokości. Siedzenie umieszczono na wysokości 720 mm, ale nie zapominajmy, że mowa tu o cruiserze. Cena: 10 990 zł.

Junak RX One 125

Kolejna ciekawa propozycja to Junak RX One 125, który jest motocyklem turystycznym. Maksymalna moc silnika wynosi 15 KM. Tutaj pojawia się ciekawostka, ponieważ motocykl jest też dostępny w wersji o mocy 12,6 KM. W pierwszej ma silnik DOHC, a w drugiej – OHC. Długość wynosi tu 2116 mm, a szerokość – 822 mm. Siedzisko umieszczono na wysokości 760 mm. Pakiet 3 kufrów czyni z niego prawdziwego turystyka i na drodze nikt nie pomyśli, że to motocykl klasy 125. Z elektroniki jest tutaj nie tylko ABS, ale także kontrola trakcji. Cena: 15 999 zł.

Benda Chinchilla 125

Benda Fox 125

Kolejny cruiser w naszym zestawieniu to Benda Chinchilla 125. Tutaj mamy silnik V-twin o mocy 13,8 KM. Choć wydawało się, że tego typu jednostki odeszły do lamusa, to chińscy producenci chętnie z nich korzystają. Motocykl ma 2120 mm długości i 820 mm szerokości, ale siedzisko znajduje się na wysokości zaledwie 686 mm, więc możecie liczyć na pełen luz. Moc i moment obrotowy są przenoszone na tylne koło za pośrednictwem pasa napędowego, co ułatwia eksploatację pojazdu. Z przodu zastosowano zawieszenie typu upside-down, a z tyłu – dwa amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego. Cena: 22 999 zł.

Podsumowanie

Jak widzisz, na rynku jest wiele ciekawych motocykli klasy 125, które na pierwszy rzut oka wyglądają na jednoślady z silnikiem o pojemności większej niż w rzeczywistości. Z takim motocyklem pewnie i bez kompleksów możesz przemierzać miejskie ulice lub wyruszyć w dalszą podróż. To także doskonała nauka jazdy dla tych, którzy myślą o zdaniu egzaminu na prawo jazdy kat. A.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button