Nowy Junak XDV 125: ten skuterowy crossover dobrze się zapowiada!

Szczypta rajdowych emocji w mieście

W skrócie
  • Nowy Junak XDV 125 to odpowiednik samochodowego crossovera w świecie skuterów
  • Jego dopracowany i niebanalny wygląd oraz bogate wyposażenie zapowiadają ciekawą propozycję wśród skuterów dostępnych na samochodowe prawo jazdy

Ostatnio coraz wyraźniej widać jak moda na miejskie rajdówki przenosi się z samochodowego świata do krainy jednośladów. Jej efektem jest coraz większa liczba propozycji pojazdów, któym nie brak funkcjonalności, ale przykuwają także wzrok nawiązującymi do pojazdów startujących w rajdach terenowych stylistycznymi akcentami konstrukcji i nadwozi. Świetnym przykładem na poparcie tej tezy jest nowy Junak XDV 125, który właśnie debiutuje w salonach tej marki w Polsce.

Nowy Junak XDV 125 to dostępny na samochodowe prawo jazdy skuter, którego zadaniem jest łączyć zalety jednośladów z bezstopniową przekładnią CVT z pewnymi możliwościami i wyglądem pojazdów o nacechowaniu terenowym. Jego podwyższone zawieszenie oraz szosowo-terenowe opony, pozwolą na swobodne poruszanie się także po drogach nieutwardzonych. Za charakterem podwozia podąża stylistyka nadwozia, która nie tylko nadaje nowoczesny i sportowy wygląd, ale także nawiązuje do dużych motocykli klasy adventure o wysokich zdolnościach terenowych. Junak XDV to pojazd, który idealnie wpisuje się w święcącą rekordy popularności modę na  pojazdy terenowe, ale w niemal typowo miejskim wydaniu.

Junak XDV 125: Rajdowy klimat w sercu miasta

Na wyposażeniu tej nowoczesnej konstrukcji nie brakło wydajnego i stylowego zarazem oświetlenia w technologii Full-LED, a także kolorowego ciekłokrystalicznego wyświetlacza w kokpicie, który prezentuje dużą ilość informacji i możliwych ustawień. Junak XDV 125

Junak XDV 125 jest napędzany nowoczesną, chłodzoną cieczą i zasilaną elektronicznym wtryskiem paliwa jednostką napędową. Silnik generuje 11,33 KM mocy maksymalnej oraz 10,5 Nm momentu obrotowego, co w zestawieniu z odpowiednio wysterowaną bezstopniową przekładnią CVT pozwala na wysoką dynamikę, która zadowoli każdego kto liczy na sprawne poruszanie się po miejskich arteriach. Z kolei wspomniane dodatkowe walory pozwolą wyskoczyć także na drogi o gorszej nawierzchni oraz bez skrępowania wjeżdżać na krawężniki i progi zwalniające.

Przeczytaj też:

Junak SR 400: Neo-scrambler na prawko A2 powraca

Zbiornik paliwa o sporej, bo wynoszącej aż 13,5 litra pojemności, w połączeniu ze spalaniem na poziomie 2,7 litra na 100 km, pozwoli zaglądać na stacje paliw wyjątkowo rzadko. Z kolei duży schowek pod siedzeniem oraz mniejszy pod kierownicą to ukłon w stronę codziennej przydatności. Na pokładzie nie zabrakło także portu ładowania USB. Junak XDV 125

Na pokładzie znajduje się także dodatkowe gniazdo zasilania 12V, by dostarczyć ponad standardowe możliwości i wygodę jazdy. Nie brakło także regulacji kąta mocowania przedniej szyby, co umożliwia sterowanie odchyleniem strugi powietrza w trakcie jazdy.

Pamiętajcie, że do 18 września 2023 trwa konkurs „Wakacje na okrągło”, w którym można zyskać pełny zwrot kosztów poniesionych przy zakupie jednośladu marki Junak. Więcej szczegółów w linku: www.junak.com.pl/na-okraglo

Junak XDV 125 posiada bezkluczykową obsługę, co sprawia, że jego użytkowanie jest jeszcze bardziej wygodne. Wszystkie funkcje, takie jak odblokowywanie kierownicy, czy włączanie zapłonu, a także otwieranie schowku pod kanapą, czy osłony wlewu paliwa, odbywają się elektrycznie. Z kolei podczas jazdy w nocy, gustownie podświetlane przełączniki na kierownicy ułatwią obsługę i dodadzą elegancji.

Junak XDV 125 jest już dostępny w salonach dealerskich marki. Cena skutera to 12 999 zł. Więcej informacji na temat pełnej oferty pojazdów Junak na stronie www.junak.com.pl

Nowy skuterowy crossover już niebawem trafi do naszej redakcji. Sprawdzimy więc ile zawadiackiego charakteru drzemie pod świetnie zapowiadającym się nadwoziem. 

Junak XDV 125 2023; galeria zdjęć:

Junak XDV 125 2023; dane techniczne:

POJEMNOŚĆ 125 CM³
RODZAJ SILNIKA DWUSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, CHŁODZONY CIECZĄ
ZASILANIE SILNIKA WTRYSK PALIWA
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 92 KM/H
MOC 11,44 KM (PRZY 8750 OBR./MIN)
WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY B.D.
ROZRUCH ELEKTRYCZNY
HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
HAMULEC TYŁ TARCZOWY HYDRAULICZNY (SYSTEM CBS)
ROZMIAR OPONY PRZÓD 110/70-13 (48S)
ROZMIAR OPONY TYŁ 130/70-13 (57S)
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM ) 1960 / 780 / 1270
MASA WŁASNA 156 KG
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 160 KG
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM ) 800
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 13,5 L
ILOŚĆ MIEJSC 2
DOSTĘPNE KOLORY SREBRNY / CZERWONY / CZARNY

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button