Disclock z alarmem - Luma Enduro 914: Czy warto?

Wszyscy wiemy jak ważne jest zabezpieczenie naszego skutera przed kradzieżą. Jednym ze sposobów jest unieruchomienie  pojazdu tak, żeby amator cudzej własności nie mógł odprowadzić go z miejsca postoju. Film ukazuje w jaki sposób działa blokada na tarczę hamulcową z alarmem. Zasada jest prosta: blokada posiada trzpień zamykany na zamek osłonięty specjalną osłoną kryjącą także przycisk aktywujący alarm. Po zamknięciu blokady w otworze na tarczy i wciśnięciu przycisku zostaje ona aktywowana. Podczas gwałtownego poruszenia kołem pojazdu pojawia się sygnał informujący o obecności blokady,po ponownej próbie ruszenia,uruchamia się  alarm o natężeniu dziwięku 100 dB trwający kilka sekund. Możemy wyłączyć go przekręcając kluczyk w zamku. Opisana blokada posiada alarm mechaniczny, a nie jak w przypadku większości tego typu produktów, gdzie jest specjalne okienko z fotokomórką reagującą na ruch, które po zanieczyszczeniu przestaje działać. To rozwiązanie wydaje się też lepszym patentem z tego względu, że przy byle ruchu, blokada nie  wywołuje fałszywego alarmu.

Zauważyłem jednak pewną wadę, mianowicie w niskich temperaturach alarm zawiesza się. Być może spowodowane jest to zleżałymi bateriami, choć sama blokada jest nowa. Czy warto wydać pieniądze na zabezpieczenie swojego skutera taką blokadą? Każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Jednak strata sprzętu kosztującego nierzadko kilka tyś. zł  jest bardziej bolesna niż wyłożenie 230 zł na zakup Lumy. Producent zadbał o to aby blokada wożona w schowku nie pościerała się dodając estetyczny pokrowiec.

Fot. Luma.es
REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Inne publikacje na ten temat:

9 opinii

  1. Fajne, ale jak ktoś będzie chciał ukraść to i tak ukradnie. Podjedzie jakąś furgonetką, trzech podniesie skuter do furgonetki i nawet alarm nie zawyje.

  2. Vin, niby tak, ale ja np mam szkołe niedaleko centrum, a kręci się tam troche moresów(romowie), co chwile coś dziabią bez wstydu przy ludziach. Lecz na zakup furgonetki to ich nie stać a jakby ktoś widział ludzi niosących skuter to raczej by zadzwonił na policję, a akurat tam to ruch niezły jest 😉 Dlatego na wiosne kupuję takie zabezpieczenie i licze na ludzką wyrozumiałość 😉

  3. osobiście zapinam na 3 zabezpieczenia i włączam alarm.
    I tak już robili sporo podejść i zaliczyłem 2 dewastacje
    jak nie ukradną to zdewastują
    koszmar

  4. Niestety blokada okazała się niewypałem,nie dość że w niskich temperaturach alarm nie działał to teraz jeszcze kluczyk został w zamku i ani nie można go wyjąć,ani nie można przekręcić i zamknąć blokady 🙁

  5. Może to co napiszę nie jest na temat tej blokady ale…
    szukając informacji na temat blokad znalazłem ciekawą rzecz a mianowicie opis jak złodzieje przy użyciu młotka ściągnęli blokadę xena z alarmem i muszę stwierdzić jedno każdy alarm w blokadzie to ułatwienie dla złodzieja bo przecież elektronikę trzeba upchać w blokadę a dzieje się to kosztem jej wytrzymałości i grubości ścianek a tu można zobaczyć jak wygląda blokada po młotku http://pawlus25.w.interia.pl/manuale/Xena/index.html no i druga sprawa te śmieszne nawet 160 decybeli można zamienić w 16 przy użyciu zwykłej gumy do żucia czy jak kto woli plasteliny czy ciasta solnego playdo jakie można kupić w każdym sklepie z zabawkami, testowałem na swojej syrence troszkę gumy zaklejamy głośniczek i syrenka wyje a wokół cisza 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button