- Kawasaki Z 400 powraca i urozmaica ofertę motocyklowych średniaków
- To nie koniec dobrych wiadomości, bo do 'zetki" dołączy także odświeżona Ninja 400
Dwa popularne modele ze stajni Kawasaki, dostępne na kategorię prawa jazdy A2, będą ponownie dostępne już w ofercie rocznikowej MY 2023. Co przywożą?
Kategoria nakedów wciąż rośnie w siłę i zbiera coraz większy kawałek motocyklowego tortu w zakresie wolumenów sprzedaży i zainteresowania użytkowników. Kawasaki Z400 powraca by dać fanom zielonych motocykli możliwość wyboru własnego sprzętu z tej kategorii. Z 400 z powodzeniem zaspokoi potrzebę posiadania modelu rodziny „Z” dla posiadaczy kategorii A2 w tym samym stylu, co większe rodzeństwo „Z”. Rok 2022, wyjątkowy dla marki z okazji obchodów 50-lecia słynnej serii Z, to świetna okazja do ponownego wprowadzenia Z400 z rzędowym dwucylindrowym silnikiem o pojemności 399cc, chłodzonym cieczą silnikiem o mocy 45 KM i momentem 37 Nm uzyskiwanym przy 8000 obr./min.
Kawasaki Z 400 i Ninja 400: mocny powrót średniaków
Kawasaki Z 400 2023 powraca w komplecie ze sprzęgłem anty-hoppingowym oraz ramą kratownicową analogiczną do wiodącego w swojej klasie Z H2 Supercharged. Według Kawasaki Z400 ma zapewniać wrażenia jazdy ‘dużym’ motocyklem w przystępnym pakiecie dla tych, którzy wspinają się po drabinie pojemności silnika i motocyklowego doświadczenia, lub po prostu zdroworozsądkowo nie potrzebują na miasto większej pojemności.
Wysokość siedziska 785 mm przyczynia się do łatwości prowadzenia i codziennej zwrotności, podczas gdy unikalne, opcjonalne siedzenie Kawasaki ERGO-fit zwiększa komfort jazdy dla wyższych kierowców, czyniąc Z400 najbardziej logicznym wyborem w klasie.
Przeczytaj też:
Kawasaki Z 900 2022 oraz Z 650 2022: premiera jubileuszowej kolekcji motocykli na 50-lecie rodziny „Z”
Fani skoncentrowani na jeździe torowej czy po prostu bardziej sportowym stylu mają również dobry powód do radości, ponieważ równolegle do Z400 na rynek powraca tak popularna Ninja 400. Bazowy motocykl dla wyczynowych maszyn wygrywających wyścigi i mistrzostwa w wysoce konkurencyjnych mistrzostwach WorldSSP300 oraz właściwości jezdne i osiągi Ninjy nie wymagają większego komentarza. Kawasaki Ninja 400 to z pewnością jeden z najostrzejszych sprzętów sportowych w tej klasie. Ninja 400 dzieli homologację A2 z nakedem Z400, wraz z ramą kratownicową i wydajnym przednim hamulcem tarczowym o średnicy 286 mm i tylną tarczą o średnicy 220 mm.
Styl Ninja nigdy nie wychodzi z mody, a Ninja 400 wizualnie jest mocno zbliżona do zwycięskiej Ninjy ZX-10R – sprzętu, który pozwolił osiągnąć ogromny sukces Kawasaki w mistrzostwach WorldSBK. Podobnie jak ZX-10R, motocykl klasy 400 jest również wyposażony w sprzęgło antyhoppingowe, ułatwiające ostrzejszą jazdę z redukcjami w złożeniu oraz o 20% lżej pracującą jego dźwignię.
Wybór jednej z dwóch maszyn klasy 400 cm3 zgodnych z homologacją A2 w specyfikacji Euro5 to trudny, ale przyjemny obowiązek dla przyszłych właścicieli: styl sportowego i nadal uniwersalnego nakeda z gamy „Z”, lub sportowa rasowa Ninja? Hmmm…
Kawasaki Z 400 i Ninja 400 2023; dane techniczne:
WYMIARY | Z400 (Ninja 400) |
Długość Szerokość Wysokość Rozstaw osi Prześwit Wysokość siedziska
Masa własna
Zbiornik paliwa
|
1,990 mm 800 mm (710 mm) 1,055 mm (1,120 mm) 1,370 mm 145 mm (140 mm) 785 mm
167 kg (168 kg)
14 litrów
|
OSIĄGI | |
Moc maksymalna
Maks. moment obrotowy
|
33,4 kW {45 KM} / 10,000 min-1
37 Nm/ 8,000 min-1
|
SILNIK | |
Typ silnika Układ zaworów Średnica/skok Pojemność Stopień kompresji Układ paliwowy Układ smarowania Rozrusznik Układ zapłonowy
|
Chłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy DOHC, 8 zaworów 70.0 x 51.8 mm 399 cm3 11.5:1 wtrysk: ø32 mm x 2 podwójne przepustnice smarowanie wymuszone, mokra miska elektryczny elektroniczny
|
UKŁAD NAPĘDOWY | |
Napęd Skrzynia biegów Przełożenia: 1. 2. 3. 4. 5. 6. Przełożenie wstępne Przełożenie główne Sprzęgło |
łańcuch 6-biegowa 2.929 2.056 1.619 1.333 1.154 1.037 2.219 2.929 Manualne, mokre
|
RAMA | |
Typ
Zawieszenie: przód
tył
Skok koła: przód tył Kąt pochylenia główki ramy Wyprzedzenie Kąt skrętu Opony: przód tył
Hamulce: Przód
Tył
|
Rurowa kratownicowa
Widelec teleskopowy
wahacz
120 mm 130 mm 24.5° (24.7°) 92 mm 35° / 35° 110/70ZR17 M/C (54H) 150/60ZR17 M/C (66H)
Pojedyncza tarcza ø286 mm (efektywna)
Pojedyncza tarcza ø220 mm |