Kawasaki Z 400 oraz Ninja 400 powracają. To bardzo dobra wiadomość – znamy dane techniczne

Powrót klasy 400: u Zielonych będzie się działo

W skrócie
  • Kawasaki Z 400 powraca i urozmaica ofertę motocyklowych średniaków
  • To nie koniec dobrych wiadomości, bo do 'zetki" dołączy także odświeżona Ninja 400

Dwa popularne modele ze stajni Kawasaki, dostępne na kategorię prawa jazdy A2, będą ponownie dostępne już w ofercie rocznikowej MY 2023. Co przywożą?

Kategoria nakedów wciąż rośnie w siłę i zbiera coraz większy kawałek motocyklowego tortu w zakresie wolumenów sprzedaży i zainteresowania użytkowników. Kawasaki Z400 powraca by dać fanom zielonych motocykli możliwość wyboru własnego sprzętu z tej kategorii. Z 400 z powodzeniem zaspokoi potrzebę posiadania modelu rodziny „Z” dla posiadaczy kategorii  A2 w tym samym stylu, co większe rodzeństwo „Z”. Rok 2022, wyjątkowy dla marki z okazji obchodów 50-lecia słynnej serii Z, to świetna okazja do ponownego wprowadzenia Z400 z rzędowym dwucylindrowym silnikiem o pojemności 399cc, chłodzonym cieczą silnikiem o mocy 45 KM i momentem 37 Nm uzyskiwanym przy 8000 obr./min.

Kawasaki Z 400 i Ninja 400: mocny powrót średniaków

Kawasaki Z 400 2023 powraca w komplecie ze sprzęgłem anty-hoppingowym oraz ramą kratownicową analogiczną do wiodącego w swojej klasie Z H2 Supercharged. Według Kawasaki Z400 ma zapewniać wrażenia jazdy ‘dużym’ motocyklem w przystępnym pakiecie dla tych, którzy wspinają się po drabinie pojemności silnika i motocyklowego doświadczenia, lub po prostu zdroworozsądkowo nie potrzebują na miasto większej pojemności.

Wysokość siedziska 785 mm przyczynia się do łatwości prowadzenia i codziennej zwrotności, podczas gdy unikalne, opcjonalne siedzenie Kawasaki ERGO-fit zwiększa komfort jazdy dla wyższych kierowców, czyniąc Z400 najbardziej logicznym wyborem w klasie.

Przeczytaj też:

Kawasaki Z 900 2022 oraz Z 650 2022: premiera jubileuszowej kolekcji motocykli na 50-lecie rodziny „Z”

Fani skoncentrowani na jeździe torowej czy po prostu bardziej sportowym stylu mają również dobry powód do radości, ponieważ równolegle do Z400 na rynek powraca tak popularna Ninja 400. Bazowy motocykl dla wyczynowych maszyn wygrywających wyścigi i mistrzostwa w wysoce konkurencyjnych mistrzostwach WorldSSP300 oraz właściwości jezdne i osiągi Ninjy nie wymagają większego komentarza. Kawasaki Ninja 400 to z pewnością jeden z najostrzejszych sprzętów sportowych w tej klasie. Ninja 400 dzieli homologację A2 z nakedem Z400, wraz z ramą kratownicową i wydajnym przednim hamulcem tarczowym o średnicy 286 mm i tylną tarczą o średnicy 220 mm.

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

Styl Ninja nigdy nie wychodzi z mody, a Ninja 400 wizualnie jest mocno zbliżona do zwycięskiej Ninjy ZX-10R – sprzętu, który pozwolił osiągnąć ogromny sukces Kawasaki w mistrzostwach WorldSBK. Podobnie jak ZX-10R, motocykl klasy 400 jest również wyposażony w sprzęgło antyhoppingowe, ułatwiające ostrzejszą jazdę z redukcjami w złożeniu oraz o 20% lżej pracującą jego dźwignię.

Wybór jednej z dwóch maszyn klasy 400 cm3 zgodnych z homologacją A2 w specyfikacji Euro5 to trudny, ale przyjemny obowiązek dla przyszłych właścicieli: styl sportowego i nadal uniwersalnego nakeda z gamy „Z”, lub sportowa rasowa Ninja? Hmmm…

Kawasaki Z 400 i Ninja 400 2023; dane techniczne:

 

Inne publikacje na ten temat:
WYMIARY Z400 (Ninja 400)
 

Długość

Szerokość

Wysokość

Rozstaw osi

Prześwit

Wysokość siedziska

 

Masa własna

 

Zbiornik paliwa

 

 

1,990 mm

800 mm (710 mm)

1,055 mm (1,120 mm)

1,370 mm

145 mm (140 mm)

785 mm

 

167 kg (168 kg)

 

14 litrów

 

OSIĄGI  
 

Moc maksymalna

 

 

Maks. moment obrotowy

 

 

 

33,4 kW {45 KM} / 10,000 min-1

 

 

37 Nm/ 8,000 min-1

 

 

 

SILNIK  
 

Typ silnika

Układ zaworów

Średnica/skok

Pojemność

Stopień kompresji

Układ paliwowy

Układ smarowania

Rozrusznik

Układ zapłonowy

 

 

Chłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy

DOHC, 8 zaworów

70.0 x 51.8 mm

399 cm3

11.5:1

wtrysk: ø32 mm x 2 podwójne przepustnice

smarowanie wymuszone, mokra miska

elektryczny

elektroniczny

 

UKŁAD NAPĘDOWY  
 

Napęd

Skrzynia biegów

Przełożenia:            1.

2.

3.

4.

5.

6.

Przełożenie wstępne

Przełożenie główne

Sprzęgło

 

łańcuch

6-biegowa

2.929

2.056

1.619

1.333

1.154

1.037

2.219

2.929

Manualne, mokre

 

 

 

RAMA  
 

Typ

 

Zawieszenie:      przód

 

tył

 

Skok koła:          przód

tył

Kąt pochylenia główki ramy

Wyprzedzenie

Kąt skrętu

Opony:                przód

tył

 

Hamulce:            Przód

 

Tył

 

 

 

 

Rurowa kratownicowa

 

Widelec teleskopowy

 

wahacz

 

120 mm

130 mm

24.5° (24.7°)

92 mm

35° / 35°

110/70ZR17 M/C (54H)

150/60ZR17 M/C (66H)

 

Pojedyncza tarcza ø286 mm (efektywna)

 

Pojedyncza tarcza ø220 mm

 

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button