Aktualnie czytasz:
Kawasaki J300: Poznaj z bliska
0

Kawasaki J300 pojawiło się na naszym rynku w tym roku. Japoński producent, wcześniej nieobecny na rynku maxiskuterów, teraz wszedł na niego przebojem. I to nie byle jakim, bo J300 naprawdę robi wrażenie.

Chociaż skuter jest tak naprawdę „zredesignowanym” Kymco DownTown 300, Kawasaki sporo dodało od siebie.  Przede wszystkim skuter został kompletnie przestylizowany – wszystkie plastiki i owiewki zostały wykonane od nowa. Zegary, lampy i przednia czasza nawiązują wyglądem do tradycji marki, nadają Kawasaki J300 agresywny, sportowy wygląd. Także kanapa została zmieniona na wygodniejszą w stosunku do protoplasty, zaś zamiast podestów pasażera w Kawasaki znajdziemy klasyczne podnóżki.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Chociaż Kawasaki J300 osiąga delikatnie mniejszą moc niż DownTown, bo 28 KM zamiast 30, bije go na głowę momentem. Silnik J300 ma 28,7 Nm przy 6200 obr/min. 300i dla porównania ma 24 Nm przy 6500 obr/min. Te zmiany, wraz ze zmodyfikowanym komputerem,  powodują nieznaczny spadek osiągów przy jednoczesnej dużej poprawie reakcji na otwarcie gazu i przyspieszenia. Kawasaki jest skuterem bezkompromisowym, dlatego mniejszy nacisk został położony na przestrzeń bagażową. Schowek pod kanapą jest nadal duży, chociaż nie tak przestronny jak w DownTownie.

[nggallery id=296]

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Ciekawym dodatkiem są seryjnie stalowe przewody hamulcowe w obu układach – przednim i tylnym. Rozwiązanie trwałe i poprawiające dozowalność siły hamowania. Kawasaki J300 występuje oczywiście również w wersji z ABS.

Cena rocznika 2014 w podstawowej wersji to 17900 PLN.

Silnik
Typ silnikaChłodzony cieczą, 4 – suwowy
Pojemność silnika299 cm3
Średnica x skok tłoka72.7 x 72.0 mm
Stopień sprężania10.8:1
Układ rozrządu/ilość zaworówSOHC, 4 zawory
Układ zasilaniaWtrysk paliwa:φ34 mm x 1
ZapłonECU Control (Full transistor)
RozrusznikElektryczny
Smarowanie
Smarowanie wymuszone, misa mokra
Rama
Skok przedniego zawieszenia110 mm
Skok tylnego zawieszenia100 mm
Opony, przód120/80-14 M/C 58S
Opony, tył150/70-13 M/C 64S
Osiągi
Moc maksymalna20.3 kW {28 PS} / 7,750 rpm
Maksymalny moment obrotowy28.7 N•m {2.9 kg•m} / 6,250 rpm
Przeniesienie Napędu
Układ przeniesienia napęduSkrzynia automatyczna CVT
Przełożenie napęduPasek
Przełożenie podstawowe2.220 ~ 0.790
Przełożenie całkowite7.222 (43/16 x 43/16)
Hamulce
Hamulce przednie
Hamulce tylnePojedyncza 240 mm tarcza o obrysie falistym Zacisk: Podwójny tłok
Zawieszenie
Przednie zawieszenie37 mm widelec teleskopowy
Tylne zawieszeniePodwójne amortyzatory 5-opcji regulacji
Wymiary
Wymiary (D x S x W)2,235 x 775 x 1,260 mm
Rozstaw osi1,555 mm
Prześwit145 mm
Pojemność zbiornika paliwa13 litrów
Wysokość siedzenia775 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku191 kg
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%