Aktualnie czytasz:
Kawasaki J300: Poznaj z bliska
0

Kawasaki J300 pojawiło się na naszym rynku w tym roku. Japoński producent, wcześniej nieobecny na rynku maxiskuterów, teraz wszedł na niego przebojem. I to nie byle jakim, bo J300 naprawdę robi wrażenie.

Chociaż skuter jest tak naprawdę „zredesignowanym” Kymco DownTown 300, Kawasaki sporo dodało od siebie.  Przede wszystkim skuter został kompletnie przestylizowany – wszystkie plastiki i owiewki zostały wykonane od nowa. Zegary, lampy i przednia czasza nawiązują wyglądem do tradycji marki, nadają Kawasaki J300 agresywny, sportowy wygląd. Także kanapa została zmieniona na wygodniejszą w stosunku do protoplasty, zaś zamiast podestów pasażera w Kawasaki znajdziemy klasyczne podnóżki.

Chociaż Kawasaki J300 osiąga delikatnie mniejszą moc niż DownTown, bo 28 KM zamiast 30, bije go na głowę momentem. Silnik J300 ma 28,7 Nm przy 6200 obr/min. 300i dla porównania ma 24 Nm przy 6500 obr/min. Te zmiany, wraz ze zmodyfikowanym komputerem,  powodują nieznaczny spadek osiągów przy jednoczesnej dużej poprawie reakcji na otwarcie gazu i przyspieszenia. Kawasaki jest skuterem bezkompromisowym, dlatego mniejszy nacisk został położony na przestrzeń bagażową. Schowek pod kanapą jest nadal duży, chociaż nie tak przestronny jak w DownTownie.

 
Czytaj
REKLAMA

Kliknij i wygraj wyprawę po Ameryce z Motul

Weź udział w konkursie Motul i przeżyj niezapomnianą przygodę. Wygraj wyprawę motocyklową marzeń po Ameryce, wodoodporny plecak lub jeden z 500 zestawów Motul. Masz czas tylko do końca czerwca!

[nggallery id=296]

Ciekawym dodatkiem są seryjnie stalowe przewody hamulcowe w obu układach – przednim i tylnym. Rozwiązanie trwałe i poprawiające dozowalność siły hamowania. Kawasaki J300 występuje oczywiście również w wersji z ABS.

Cena rocznika 2014 w podstawowej wersji to 17900 PLN.

Silnik
Typ silnikaChłodzony cieczą, 4 – suwowy
Pojemność silnika299 cm3
Średnica x skok tłoka72.7 x 72.0 mm
Stopień sprężania10.8:1
Układ rozrządu/ilość zaworówSOHC, 4 zawory
Układ zasilaniaWtrysk paliwa:φ34 mm x 1
ZapłonECU Control (Full transistor)
RozrusznikElektryczny
Smarowanie
Smarowanie wymuszone, misa mokra
Rama
Skok przedniego zawieszenia110 mm
Skok tylnego zawieszenia100 mm
Opony, przód120/80-14 M/C 58S
Opony, tył150/70-13 M/C 64S
Osiągi
Moc maksymalna20.3 kW {28 PS} / 7,750 rpm
Maksymalny moment obrotowy28.7 N•m {2.9 kg•m} / 6,250 rpm
Przeniesienie Napędu
Układ przeniesienia napęduSkrzynia automatyczna CVT
Przełożenie napęduPasek
Przełożenie podstawowe2.220 ~ 0.790
Przełożenie całkowite7.222 (43/16 x 43/16)
Hamulce
Hamulce przednie
Hamulce tylnePojedyncza 240 mm tarcza o obrysie falistym Zacisk: Podwójny tłok
Zawieszenie
Przednie zawieszenie37 mm widelec teleskopowy
Tylne zawieszeniePodwójne amortyzatory 5-opcji regulacji
Wymiary
Wymiary (D x S x W)2,235 x 775 x 1,260 mm
Rozstaw osi1,555 mm
Prześwit145 mm
Pojemność zbiornika paliwa13 litrów
Wysokość siedzenia775 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku191 kg
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%