Dzisiaj w Skuterowo.com jedna z najciekawszych premier tego sezonu. Segment sportowych skuterów zasilił Junak maszyną 806. Od razu na początku samego testu mamy i dla Was i dla nas no nie do końca dobrą wiadomość.
Junak 806, który do nas trafił jest zablokowany przez co bierze go na prostej nawet taczka z piachem. Więcej niż 45 na godzinę nie da rady. Nie zrażeni tym faktem natłukliśmy nieco kilosów po mieście. Byliśmy nawet w okolicach warszawskiego lotniska. Jazda, choć żółwim tempem była naprawdę przyjemna. Skuter wymusza spojrzenia wszystkich fanów motoryzacji. Magnesem jest przedni klosz. To coś o czym musimy wspomnieć – ledowe pozycje, światła mijania i długie. Wygląda to zaje…fajnie. Lampy na tyle i kierunkowskazy zostały wykonane w tej samej technologii. To tyle z rzeczy, które od razu biją po oczach… dosłownie.
Zastanawiając się nad designem nie trudno o skojarzenia z włoskimi sportowymi maszynami, jednak nam to nie przeszkadza, bo Junak 806 wygląda no prawie obłędnie. Każdy z elementów sprawia wrażenie przemyślanie zaprojektowanego. Spójrzcie jeszcze na zegary. Podobają się Wam? Nam nawet bardzo.
[nggallery id=182]Z innych detali – warto przyjrzeć się wlotom powietrza. Nie pełnią żadnej funkcji, ale podkreślają charakter tego sprzętu. Fajne są też czerwone przeszycia kanapy i tego samego koloru ringi na felgach. Całość konstrukcji i dobre wrażenie psuje jednak jedna rzecz, ale o tym na koniec.
Co kryje się pod plastikami? Silnik 2T z zapiętym chłodzeniem cieczą i sportowym wydechem. Wytwarza ponad 4 kuce mechaniczne co jak na pięćdziesiątkę jest dobrym wynikiem. Niestety nie możemy tego sprawdzić przez wspomniany już kaganiec.
Co do komfortu – dostrzegamy pewien kompromis – mamy wygodną kanapę, dużo miejsca na nogi i pasażera. Z kolei zawieszenie jest dość sztywne przez co lepiej omijać zapadnięte studzienki. Do pozycji podróżnej na tym sprzęcie trzeba się przyzwyczaić – pozycja manetek wymusza lekkie pochylenie się do przodu. Sam układ kierowniczy z kolei jest, jak to się ładnie mówi “mało responsywny”. Jego sztywność jest zaletą przy sportowej jeździe. W mieście niestety traci się na pewności zwłaszcza podczas jazdy pomiędzy autami. Na szczęście masa i gabaryty są niewielkie.
Słońce chowa się za horyzontem. To był miły dzień spędzony w towarzystwie Junaka 806. Odkryliśmy coś zupełnie nowego. Jaka jest nasza szczera refleksja? Naszym zdaniem ten sprzęt to dowód na niesamowity progres jakościowy wschodnich podwykonawców. Jesteśmy w szoku za sprawą tak dobrego wykonania, designu i spasowania. Nie potrafimy tylko znieść jednego: Tych przełączników na kierownicy! To jakby do BMW zamontować fotele z Tico… Junkers musi to poprawić.
Anyway… 806 wniósł na rynek powiew świeżości i wiele nowych emocji którymi chcieliśmy się dzisiaj z Wami podzielić. Dzięki za to, że jesteście znami. Do zobaczenia wkrótce
Witam. Jeżeli zaczęły pulsować 2 kreski od paliwa należy zatankować. Wtedy paliwa jest około 1 litra. Możemy przejechać około 30-50 km. Sprawdzałem więc piszę prawdę. Ja mam sprzęt odblokowany i 60 km/h bez problemu choć wydaje mi się ,że to nie jest maksymalna prędkość.
Co chcecie, standardowe chińske przełączniki;)
obsesja przełączników.choć te są inne niż takie standardowe które widuje najczęściej
Witam,
Mam pytanie do Sebek806 – czy coś przerabiałeś w swojej 806, aby jechał 60km/h ? Mój 806 od nowości jest zablokowany na 50km/h do tego stopnia,że nawet z górki nie pojedzie więcej, bo odcina całkowicie zapłon. Podobno , żeby odblokować wystarczy wymienić moduł CDI, ale nie wiadomo na jaki. Dzwonię po różnych serwisach Junaka i mówią, że jeszcze nie mają odpowiednich modułów, porażka, a ogłaszają się, że wszystkie skutery bez problemu odblokowują…
Witam. Ja wymieniłem moduł CDI. Rozpędza się skuter do 65km. Za moduł zapłaciłem 120 zł. Kupiony został przez serwis w którym kupiłem skuter. Później podam nazwę tego modułu lub zrobię zdjęcie. Pozdrawiam.
P.S za moduł zapłaciłem 20 zł nie 120 zł. A tu jest podany moduł jaki posiadam http://allegro.pl/modul-cdi-honda-dio-longjia-2t-4t-tuning-zaplon-i4405008480.html
Dziękuję za odpowiedź. W między czasie jednak w serwisie, gdzie kupowałem dobrany został moduł i mam już odblokowany skuter. To chyba najlepsze rozwiązanie, bo jak coś pójdzie nie tak jak się samemu grzebie to potem może być różnie z uznaniem gwarancji.
A teraz kilka słów na temat wrażeń z jazdy moją odblokowaną 806-ką:
Jest nieźle, chociaż spodziewałem się trochę lepszych osiągów; V-max =70 km/h, może nawet chwilowo na 75 by poszedł. Przy V- maxie jednak wyje tak, że boję się, że ten silniczek wybuchnie:-) Hałas jest jak startujący samolot. Na niższych prędkościach jakby lepiej też trochę przyśpieszał. Do jazdy tak 55-65 km spoko.
Powiedzieli w serwisie, że musi się silnik trochę ułożyć. Myślę, że wtedy jeszcze można będzie coś podrasować osiągi np. inne rolki , tłumik itp.
Dam znać jak dalej sytuacja będzie się rozwijać…
Pozdrawiam
Witam. Mam pytanie odnośnie modułu. Czy jest taki sam jak mój tzn. jak na allegro. Pytam się ,ponieważ masz lepsze osiągi niż mój skuter darecki. Mam przejechane 1530 km.Pozdrawiam.
A jeszcze jedno pytanie jaki masz model z chłodnicą czy nie? Ja posiadam skuter z chłodnicą.
Witam,
Mam również 806 w wersji chłodzonej cieczą. Moduł jest podobny( kosztował 70 PLN) , ale być może faktycznie jest trochę inaczej zestrojony ( postaram się znaleźć taki w necie i dam link).
Mam jednak inną ciekawą wiadomość, która może Cię zainteresować. Byłem na przeglądzie na 1500km i przy okazji okazało się, że moja 806 ma jeszcze fabryczną tulejkę w napędzie, która oprócz modułu blokowała prawdziwą moc skutera. Po usunięciu tej tulejki, jak wracałem do domu, to miałem wrażenie, że to inny skuter, z większym silnikiem:-) Jeździ teraz rewelacyjnie!!! Co prawda V-max nie wzrósł jakoś znacząco, bo tylko o kilka km, ale przyśpieszenie , elastyczność na poszczególnych prędkościach – super! W mojej ocenie tak ze 20% lepiej się wkręca. I co jest najważniejsze – jest znacznie cichszy i brak już wibracji w okolicach 65 – 70 km! Myślę, że jak pojeżdżę trochę i silnik ( napęd) się poukłada to 80 km/h jest w zasięgu. Jednak w mojej ocenie tym skuterem nie należy jeździć już więcej, bo jest to po prostu niebezpiecznie. To jest mały, lekki skuter, dość twardy i takie prędkości tylko na dobrej, w miarę prostej drodze. Trzeba rozsądnie wykorzystywać możliwość jazdy szybciej niż 45km/h:-) Pozdrawiam
Witam. Mam wiele pytań do Ciebie Darecki_. Jak Byś napisał do mnie na profilu w forum.Pozdrawiam.
Witam. Byłem dzisiaj ze skuterem 806 w serwisie na przeglądzie przy 1500 km. Wszystko mi sprawdzili czyli płyny itp. Spytałem się o tą tulejkę w napędzie. Faktycznie Pan w serwisie nie zaprzeczył ,że owa tulejka to blokada, a właściwie to jakiś pierścień na wariatorze. Powiedział ,że może mi to zdjąć ,ale stracę gwarancję. I tu się zastanowiłem, ponieważ ostatnio na gwarancji wymienili cały kpl. sprzęgła, gaźnik. Za te części wymienione musiałbym zapłacić. Nie chcę ryzykować utraty gwarancji dlatego nie postanowiłem zdjąć tej tulejki. Czasami jak mnie zmusza sytuacja na drodze to mu wcisnę i tak na moje potrzeby wystarcza. Nie zrobię z niego ścigacza. Mam święty spokój na 1,5 roku gwarancji. Pozdrawiam.
Witam :)
Tak sobie czytam co Panowie Sebek806 i darecki__ piszecie n/t modelu który i ja posiadam i ciekawą informacją jaką podrzuciliście jest ten pierścień na wiatorze/tulejka. Pod osąd pozostaje jedynie czy rzeczywiście warto tracić gwarancję… Aczkolwiek nie powiem, że przydałoby się nieco więcej mocy temu skuterkowi, bo od 1000 km zdjąłem mu kaganiec, a nie dalej jak w ubiegłą środę wybrałem się iście jak “sójka za morze” na 230 km wyprawę (to chyba tak trzeba nazwać jadąc średnio 55 km/h ) z Poznania aż dość sporo za Wrocław i tym sposobem w dwa dni ustrzeliłem łącznie z jazdą po tamtejszych terenach ponad 550 km i sprzęt sprawdził się rewelacyjnie, ale brakowało nieco mocy (tak do 70 km / h ).
P.S. Pytanie do Was też Panowie: Ile średnio z głównie jazdą po mieście przejeżdżacie na jednym tankowaniu?
P.S.2 Aktualnie na liczniku > 2300 km :)
Witam ponownie. Przed chwilą dzwoniłem do swojego serwisu w którym robię przeglądy. Pan mi powiedział ,że mi nie odblokują skutera, ponieważ stracą z producentem Junaka ,czyli Al-motem certyfikaty itp.Jeżeli chcę to muszę zdjąć na własną rękę blokadę oczywiście serwis już mojego skutera nie przyjmie na gwarancji. Jest tylko inne wyjście z blokadą. Jeżeli skończy mi się gwarancja to wtedy zobaczę. Natomiast przy prędkości 55-65km/h po mieście pali mi 4 litry na 100km. Dużo prawda? Na pewno mniej niż samochód :-)Przydarzyła mi się oto taka nie miła przygoda. Wracając z przeglądu złapałem “gumę” czyli jechałem na flaku opony. Kupiłem najpierw piankę w morauto czy coś takiego za 15 zł. Wydałem nie potrzebnie kasę, ponieważ pianka mi dziurą leciała ,a nic nie zaklejała i jeszcze przechodni którzy patrzyli na moją bolesną mękę. Pchałem skuter z 2 km do wulkanizatora. Wziął sznurek zapodał i od tej pory nie jadę bez zestawu naprawczego opon. Pozdrawiam.
50 cm3 i od razu petarda… Dla mnie to bombeczka… Taka choinkowa…
Witam,
Odpowiadam na pytanie NoMatterWhat odnośnie spalania. Moja 806-stka, po pełnym odblokowaniu (tuningowy moduł i zdjęta tulejka) pali 2,7- 2,8l/100km, czyli na baku spokojnie ponad 200km, ale raz już pchałem skuter do stacji:-) , więc jeżdżę do zapalenia się rezerwy ( ok. 170 km) i tankuję pod korek ( ok. 4,7l). Można powiedzieć, że w cyklu mieszanym, bo codziennie ok. 10 km w korku i 10 km luźny przelot trasą przy prędkości ok. 70-75 km/h. Mam przejechane teraz prawie 1800km.
Pozdrawiam
Za 6000zł chinola? Powodzenia. Za tą cenę mam z torowym silnikiem Yamahę/Piaggio XY KM na kole z lakierem bijącym te coś na łeb. Polecam przemyśleć zakup chińskiego skutera oraz dawanie na PSEUDO SERWIS, który faktycznie kradnie kasę z portfela bo przecież każdą usterkę da się zwalić na klienta. Nie polecam serwisów, tym bardziej w stolicy – sami na ciągacze. To samo motorland. Opinie na necie mówią same za siebie. Pozdro.
Posiadacz NRG 50