Husqvarna Svartpilen 125 2021: Robi się bardzo ciekawie w segmencie motocykli na prawo jazdy B

Husqvarna odsłoniła kurtynę, a za nią ujrzeliśmy jedną z najciekawszych stylistycznie propozycji, jakie dostępne będą jeszcze w tym roku w salonach motocyklowych. Oto nowa Husqvarna Svartpilen 125.

Czy tak ma wyglądać scrambler XXI wieku? Designerzy Husqvarny twierdzą, że dokładnie tak, i to niezależnie czy napędza go potężny singiel o pojemność 700, nieco mniejsze, ale nadal bardzo żwawe 400, czy dostępne na prawko B wcielenie z piecem o pojemności 125 cm³. Husqvarna Svartpilen 125 to najmłodsze i zarazem najmniejsze wcielenie skandynawskiego, choć austriackiego, a składanego z fantów przywiezionych z Indii motocykla. Husqvarna Svartpilen 125

Husqvarna Svartpilen to oczywiście nic innego jak KTM 125 Duke z mocno zmodyfikowanym body-kitem, ale przyznać trzeba, że wygląda świetnie i mimo tego oryginalnie. Widać, że celem jaki przyświecał konstruktorom, było stworzenie mniejszej i dostępnej dla szerszego grona wersja rasowego Svartpilena. I to się całkowicie udało. Chwalony za dynamiczny napęd KYM 125 Duke to również baza nie dająca większych powodów do narzekań. Husqvarna Svartpilen 125

Silnik generuje maksymalne dla kategorii 15 KM, ma wtrysk paliwa, cztery zawory, rozrząd DOHC i wałek wyrównoważający. Skrzynia ma 6 przełożeń, a całość – podobnie jak w przypadku Duke`a nie powinna ważyć więcej niż 150 kg.

Zontes 125 G1 2020: Jako pierwsi jeździliśmy nowym scramblerem. Oto nasza opinia

Co odróżnia Husqvarnę od KTM-a? Oczywiście design, który pociągnął za sobą zmniejszenie pojemności zbiornika o jeden litr (9,5l). To jednak nadal spora pojemność, która ma spokojnie wystarczyć na ponad 250 km jazdy. Svartpilen nie mógłby się także obejść bez szprychowych kół, w miejsce odlewanych z modelu Duke. Obręcze obuto w podkreślające scramblerowy wygląd opony Pirelli Scorpion Rally STR.  Husqvarna Svartpilen 125

Styl uzupełnia szeroka  i prosta kierownica z poprzeczką, charakterystyczny bagażnik na zbiorniku paliwa i dająca sporo możliwości do przenoszenia ciężaru ciała kanapa, która jak na maszynę posiadającą konotacje enduro przystało, jest na całkiem sporej wysokości. 845 mm to wartość, która może odstraszyć osoby o krótszym zawieszeniu – zwłaszcza te początkujące. Na szczęście wśród akcesoriów przewidziano kit obniżający wysokość maszyny o 25 mm. Jest także dostępna bardziej mięsista kanapa dla poszukujących większego komfortu.

 

Czy mamy zatem do czynienia ze 125-ką idealną? Jeśli kogoś kręcą klimaty neo-scramblerowe to całkiem prawdopodobnym jest, że tak – o ile będzie w stanie udźwignąć cenę, która zapewne będzie wyższa od tej za jaką sprzedawane są małe Duke`i. Szczegółowe dane techniczne oraz cenę nowej Husqvarny Svartpilen 125 powinniśmy poznać już niebawem.

Ciekawostka: Husqvarna podobno pracuje nad elektryczną wersją swoich motocykli szosowych – odpowiednikiem Svartpilena i Vitpilena. Motocykl najprawdopodobniej będzie nazywać się E-pilen i być może trafi do sprzedaży już w 2022 roku.
Husqvarna E-pilen

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button