Honda Mobile Power Pack – nowoczesne, uniwersalne źródło napędu modelu EM1 e

Informacja prasowa

W skrócie
  • Honda pracuje nad rozwiązaniami, które sprawią, że użytkowanie skuterów oraz motocykli elektrycznych będzie łatwiejsze.
  • Stacje wymiany baterii wydają się najodpowiedniejszą drogą ku temu.
  • Więcej o motocyklach i skuterach przeczytasz na naszej stronie głównej, jednoslad.pl

Do tej pory motocykle oraz skutery elektryczne miały jedną wadę – trudne i czasochłonne ładowanie. Czy coś w tym temacie się zmienia? Pierwszy elektryczny moped Hondy, EM1 e:, który zadebiutuje na rynku europejskim w tym roku, będzie zasilany nowoczesnym przenośnym akumulatorem, Honda Mobile Power Pack (MPP).

MPP to wysokiej jakości źródło napędu opracowane przez Hondę ze szczególnym naciskiem na trwałość i niezawodność. Jest ono odporne na różne temperatury i poziomy wilgotności, a także wstrząsy i wibracje. Załadowany do pełna akumulator zapewni mopedowi EM1 e: ponad 40 km zasięgu a po jego rozładowaniu, łatwo go zdemontować z pojazdu w celu naładowania w domu. Co prawda zasięg nie jest oszałamiająco duży, ale w odniesieniu do reszty stawki maluje go po prostu w średniej – tutaj kluczem do sukcesu jest ładowanie baterii.

Dążąc do osiągnięcia w roku 2050 neutralności węglowej w zakresie wszystkich swoich produktów i działań, Honda upowszechnia wykorzystanie energii odnawialnej poprzez rozszerzanie gamy zelektryfikowanych produktów oraz zastosowanie MPP w różnych urządzeniach, nie tylko w pojazdach.

Bardziej przemyślane ładowanie skutera

Jednym z głównych problemów, z którymi borykają się producenci zelektryfikowanych produktów, jest długi czas ich ładowania. Ponieważ jednak akumulatory PC01 są łatwe do zdemontowania, klienci mogą kontynuować pracę bez straty czasu na ich ładowanie w ramach usługi współdzielenia MPP, umożliwiającej sprawną i szybką wymianę tych rozładowanych na gotowe do działania. Honda i Komatsu podjęły się również opracowania systemu współdzielenia akumulatorów dla budownictwa inżynieryjno-budowlanego, który umożliwi wzajemne wykorzystywanie MPP przez różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane.

Honda rozpoczęła testy demonstracyjne, dotyczące współdzielenia MPP, stosowanych w motocyklach elektrycznych już w lipcu 2019 roku, w Indonezji, a od lutego 2021, podobna usługa testowana była również w Indiach, gdzie MPP wykorzystywany jest przez trójkołowe taksówki (tzw. „riksze samochodowe”). Jako podstawowy środek codziennego transportu dla mieszkańców tego regionu, odpowiadają one za około 20% emisji gazów cieplarnianych, zatem stanowią kluczowe wyzwanie dla elektryfikacji. Tworzona obecnie w Indiach sieć punktów wymiany akumulatorów Hondy umożliwi kierowcy rikszy zatrzymanie się w najbliższym z nich i sprawną wymianę prawie rozładowanego MPP e: na w pełni gotowy do działania. System ten znacznie zmniejszy obawy kierowców o zagrożenie wyczerpaniem akumulatora i oczekiwaniem na jego naładowanie podczas kursu z klientem.

Stacje wymiany akumulatorów. To ciekawe!

Zadaniem MPP ma również być buforowanie energii, które przyczyni się do przezwyciężenia kolejnej bariery ograniczającej wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych, a mianowicie trudności w utrzymaniu równowagi pomiędzy ilością wytworzonej energii, a rzeczywistym na nią  zapotrzebowaniem. Funkcja „buforowania” energii oznacza możliwość zrównoważenia podaży energii poprzez tymczasowe magazynowanie jej nadmiaru w akumulatorach MPP lub innych urządzeniach i wykorzystanie w godzinach niskiej podaży energii. Ponadto, w przyszłości Honda rozważa możliwość zwrotu energii elektrycznej, zmagazynowanej w MPP, do sieci, w sytuacjach braku rezerw mocy. Będzie to realizowane poprzez stacje wymiany akumulatorów.

Inne publikacje na ten temat:
Honda działa zatem na rzecz rozszerzenia wachlarza produktów wykorzystujących MPP, pracuje nad rozwojem usługi współdzielenia akumulatorów, a także nad stworzeniem połączonych z infrastrukturą, inteligentnych systemów zarządzania pobraną energią. Co więcej, firma bada także możliwości powtórnego wykorzystania MPP w sytuacji, gdy nie będą się one nadawały do wykorzystania z uwagi na spadek pojemności wynikający ze zużycia. Dzięki wszystkim tym działaniom, Honda przyczynia się do wykreowania zrównoważonego społeczeństwa, dążącego do zerowego wpływu na środowisko.

O modelu EM1 e:

Skierowany do młodego pokolenia EM1 e: będzie przeznaczony do krótkich przejazdów po mieście i dojazdu do pracy lub na uczelnię. Kompaktowy i wygodny – z płaską podłogą, a ponadto wydajny, cichy i bezemisyjny elektryczny moped Hondy,  doskonale wpisuje się we współczesne oczekiwania dotyczące miejskiej mobilności. EM1 e: będzie pierwszym elektrycznym jednośladem marki w Europie i jednym 10 lub więcej modeli motocykli elektrycznych, które Honda wprowadzi na świecie do 2025 roku. To pierwszy krok w kierunku spełnienia deklarowanego przez firmę celu, jakim jest neutralność węglowa pełnej gamy motocykli do roku 2040.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Tobiasz Kukieła

Dziennikarz motoryzacyjny, fotograf, reportażysta. Na motocyklach jeździ od dzieciaka i cały czas odczuwa potrzebę rozwijania swoich umiejętności jeździeckich. Jest złomiarzem z powołania - zdecydowanie częściej kupuje motocykle niż je sprzedaje. Czy to jego problem?

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button