Harley-Davidson Low Rider S 2020: Fabryczny custom rodem z Milawukee

Każdy chyba kojarzy przynajmniej jednego filmowego bandytę, który choć potrafi dać w pysk, napaść na bank i narobić niemałej zadymy, to w gruncie rzeczy dobry z niego chłop i mimowolnie lubisz tę postać, a podświadomie zaczynasz się z nią utożsamiać. Dokładnie tak samo jest z nowym Harleyem-Davidsonem Low Rider S. 

HD Low rider S, to motocykl o dwóch twarzach. Z pozoru nie wyróżnia się niczym szczególnym na pierwszy rzut oka. Ot, zdawałoby się, że to kolejny Softail w stadzie. Jednak wystarczy przyjrzeć się tu i ówdzie, bo odkryć prawdziwy, nienarzucający się charakter tej maszyny. Low Rider S ma spore zadatki na fabrycznego customa i nie jest to przypadek. Producent stworzył ten model dla fanów wyglądu maszyn z customowych garaży, którzy nie potrzebują przesadnego indywidualizowania motocykla. Inspiracje związane z customami rodem z zachodniego wybrzeża USA widać w wielu detalach. Podkreśla to także relatywnie wąska jak na tak duży motocykl kierownica, czy dodająca sportowego charakteru miniowewka okalająca lampę. Low Rider S wygląda przy tym spokojnie, dodatki są stonowane, ale całość posiada jednocześnie nieco mroczną stronę – zwłaszcza w podstawowej wersji malowania Vivid Black. Do mnie w każdym razie przemawia stylistyka modelu. Zwłaszcza, że motocykl posiada drugą stronę medalu w postaci potężnego napędu, który potrafi pokazać ukryty pod niekrzyczącym agresją nadwoziem pazur.

Przy bliższym kontakcie, czyli podczas przejażdżki, jego potęgę zdradza w szczególności jedna rzecz. Jest nią silnik V2 o pojemności prawie 1900 cm³. Ilość momentu generowanego przez ten piec sprawia, że przyspieszenie jest potężne i zarazem liniowe. Sprzęt ma na tyle porządnego kopa, że przy szerszym otwarciu przepustnicy warto mocniej złapać kierownicę i odpowiednio zaprzeć tyłkiem o siodło. W przeciwnym razie katapulta. Zarówno monstrualny silnik jak i całkiem sztywne jak na tę klasę sprzętu podwozie pozwalają poruszać się z dynamiką, jaka ucieszyłaby nie tylko fanów cruiserowego przemierzania okolicy. Silnik, ze względu na swoją eleastyczność pozwala również na przyjemne i niespieszne toczenie się po okolicy w dostojnym stylu. Na bulwarową jazdę jak znalazł. Z drugiej strony pozycja za wąską kierownicą zachęca by poszaleć. Z tym Low Rider S także poradzi sobie lepiej niż dobrze, bo całkiem wysoko umiejscowione podnóżki w pozycji centralnej dają możliwość sporej kontroli nad tą bądź co bądź dwukołową lokomotywą. O tym, że Low Riderowi znacznie bliżej do sportowych igraszek niż klasycznego cruiserowi świadczą także takie elementy jak odlewaną z lekkich stopów koła w stylowym wykończeniu, dwie tarcze hamulcowe, które dobrze robią swoją robotę, czy sztywny widelec typu upside-down.
19
Low Rider S 2020 to motocykl, który zachęca do zabawy, a przy tym nie traci wiele z klimatu klasycznego Harleya. I trzeba przyznać, że patrząc na niego oraz jeżdżąc nim od razu czujemy klimaty rodem z serialu Sons of Anarchy. W końcu kto nie chciałby być choć przez chwilę dobrym, ale jednak czarnym charakterem?

  • Dane techniczne
  • WYMIARY
  • DŁUGOŚĆ
  • 2355 mm
  • WYSOKOŚĆ SIEDZENIA BEZ OBCIĄŻENIA
  • 690 mm
  • PRZEŚWIT
  • 120 mm
  • KĄT POCHYLENIA GŁÓWKI RAMY (STOPNIE)
  • 28
  • WYPRZEDZENIE
  • 145 mm
  • ROZSTAW OSI
  • 1615 mm
  • OPONY, PRZÓD – SPECYFIKACJA
  • 110/90B19 62H BW
  • OPONY, TYŁ – SPECYFIKACJA
  • 180/70B16 77H BW
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
  • 18,9 l
  • OBJĘTOŚĆ OLEJU (Z FILTREM)
  • 4,7 l
  • MASA, BEZ PŁYNÓW
  • 295 kg
  • MASA, GOTOWY DO EKSPLOATACJI
  • 308 kg
  • SILNIK
  • SILNIK 2
  • Milwaukee-Eight® 114
  • ŚREDNICA CYLINDRA
  • 102 mm
  • SKOK TŁOKA
  • 114 mm
  • POJEMNOŚĆ
  • 1868 cm3
  • STOPIEŃ SPRĘŻANIA
  • 10.5:1
  • UKŁAD PALIWOWY
  • Elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa (ESPFI)
  • WYDECH
  • Typu shotgun 2-w-2, katalizator w tłumiku
  • OSIĄGI
  • METODA POMIARU MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA
  • EC 134/2014
  • MOMENT OBROTOWY SILNIKA 3
  • 155 Nm
  • MOMENT OBROTOWY SILNIKA (OBR./MIN.)
  • 3000
  • PRZECHYŁ BOCZNY, PRAWY (STOPNIE)
  • 30,1
  • PRZECHYŁ BOCZNY, LEWY (STOPNIE)
  • 30,1
  • METODA POMIARU ZUŻYCIA PALIWA
  • EU 134/2014
  • ZUŻYCIE PALIWA
  • 5,6 l/100 km
  • METODA POMIARU EMISJI CO2
  • EU 134/2014
  • EMISJA CO2
  • 129 g/km
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU
  • NAPĘD GŁÓWNY
  • Łańcuch, przełożenie 34/46
  • PRZEŁOŻENIE 1. BIEG
  • 9.311
  • PRZEŁOŻENIE 2. BIEG
  • 6.454
  • PRZEŁOŻENIE 3. BIEG
  • 4.793
  • PRZEŁOŻENIE 4. BIEG
  • 3.882
  • PRZEŁOŻENIE 5. BIEG
  • 3.307
  • PRZEŁOŻENIE 6. BIEG
  • 2.79
  • PODWOZIE
  • KOŁA, PRZÓD – TYP 4
  • Radiate, odlew aluminium, ciemny brąz
  • KOŁA, TYŁ – TYP 4
  • Radiate, odlew aluminium, ciemny brąz
  • HAMULCE, TYP ZACISKU
  • 4-tłoczkowy stały z przodu i 2-tłoczkowy pływający z tyłu
  • UKŁAD ELEKTRYCZNY
  • LAMPKI KONTROLNE
  • Światła drogowe, bieg jałowy, niskie ciśnienie oleju, diagnostyka silnika, kierunkowskazy, ABS, system zabezpieczający, niski poziom paliwa, niskie napięcie akumulatora
  • WSKAŹNIKI
  • 4-calowy prędkościomierz analogowy z cyfrowym wskaźnikiem biegu, licznikiem przebiegu, licznikiem przebiegu dziennego, licznikiem zasięgu, zegarem oraz wskaźnikiem poziomu paliwa; 4-calowy obrotomierz analogowy

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button