Każdy chyba kojarzy przynajmniej jednego filmowego bandytę, który choć potrafi dać w pysk, napaść na bank i narobić niemałej zadymy, to w gruncie rzeczy dobry z niego chłop i mimowolnie lubisz tę postać, a podświadomie zaczynasz się z nią utożsamiać. Dokładnie tak samo jest z nowym Harleyem-Davidsonem Low Rider S.
HD Low rider S, to motocykl o dwóch twarzach. Z pozoru nie wyróżnia się niczym szczególnym na pierwszy rzut oka. Ot, zdawałoby się, że to kolejny Softail w stadzie. Jednak wystarczy przyjrzeć się tu i ówdzie, bo odkryć prawdziwy, nienarzucający się charakter tej maszyny. Low Rider S ma spore zadatki na fabrycznego customa i nie jest to przypadek. Producent stworzył ten model dla fanów wyglądu maszyn z customowych garaży, którzy nie potrzebują przesadnego indywidualizowania motocykla. Inspiracje związane z customami rodem z zachodniego wybrzeża USA widać w wielu detalach. Podkreśla to także relatywnie wąska jak na tak duży motocykl kierownica, czy dodająca sportowego charakteru miniowewka okalająca lampę. Low Rider S wygląda przy tym spokojnie, dodatki są stonowane, ale całość posiada jednocześnie nieco mroczną stronę – zwłaszcza w podstawowej wersji malowania Vivid Black. Do mnie w każdym razie przemawia stylistyka modelu. Zwłaszcza, że motocykl posiada drugą stronę medalu w postaci potężnego napędu, który potrafi pokazać ukryty pod niekrzyczącym agresją nadwoziem pazur.
Przy bliższym kontakcie, czyli podczas przejażdżki, jego potęgę zdradza w szczególności jedna rzecz. Jest nią silnik V2 o pojemności prawie 1900 cm³. Ilość momentu generowanego przez ten piec sprawia, że przyspieszenie jest potężne i zarazem liniowe. Sprzęt ma na tyle porządnego kopa, że przy szerszym otwarciu przepustnicy warto mocniej złapać kierownicę i odpowiednio zaprzeć tyłkiem o siodło. W przeciwnym razie katapulta. Zarówno monstrualny silnik jak i całkiem sztywne jak na tę klasę sprzętu podwozie pozwalają poruszać się z dynamiką, jaka ucieszyłaby nie tylko fanów cruiserowego przemierzania okolicy. Silnik, ze względu na swoją eleastyczność pozwala również na przyjemne i niespieszne toczenie się po okolicy w dostojnym stylu. Na bulwarową jazdę jak znalazł. Z drugiej strony pozycja za wąską kierownicą zachęca by poszaleć. Z tym Low Rider S także poradzi sobie lepiej niż dobrze, bo całkiem wysoko umiejscowione podnóżki w pozycji centralnej dają możliwość sporej kontroli nad tą bądź co bądź dwukołową lokomotywą. O tym, że Low Riderowi znacznie bliżej do sportowych igraszek niż klasycznego cruiserowi świadczą także takie elementy jak odlewaną z lekkich stopów koła w stylowym wykończeniu, dwie tarcze hamulcowe, które dobrze robią swoją robotę, czy sztywny widelec typu upside-down.
19
Low Rider S 2020 to motocykl, który zachęca do zabawy, a przy tym nie traci wiele z klimatu klasycznego Harleya. I trzeba przyznać, że patrząc na niego oraz jeżdżąc nim od razu czujemy klimaty rodem z serialu Sons of Anarchy. W końcu kto nie chciałby być choć przez chwilę dobrym, ale jednak czarnym charakterem?
- Dane techniczne
- WYMIARY
- DŁUGOŚĆ
- 2355 mm
- WYSOKOŚĆ SIEDZENIA BEZ OBCIĄŻENIA
- 690 mm
- PRZEŚWIT
- 120 mm
- KĄT POCHYLENIA GŁÓWKI RAMY (STOPNIE)
- 28
- WYPRZEDZENIE
- 145 mm
- ROZSTAW OSI
- 1615 mm
- OPONY, PRZÓD – SPECYFIKACJA
- 110/90B19 62H BW
- OPONY, TYŁ – SPECYFIKACJA
- 180/70B16 77H BW
- POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
- 18,9 l
- OBJĘTOŚĆ OLEJU (Z FILTREM)
- 4,7 l
- MASA, BEZ PŁYNÓW
- 295 kg
- MASA, GOTOWY DO EKSPLOATACJI
- 308 kg
- SILNIK
- SILNIK 2
- Milwaukee-Eight® 114
- ŚREDNICA CYLINDRA
- 102 mm
- SKOK TŁOKA
- 114 mm
- POJEMNOŚĆ
- 1868 cm3
- STOPIEŃ SPRĘŻANIA
- 10.5:1
- UKŁAD PALIWOWY
- Elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa (ESPFI)
- WYDECH
- Typu shotgun 2-w-2, katalizator w tłumiku
- OSIĄGI
- METODA POMIARU MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA
- EC 134/2014
- MOMENT OBROTOWY SILNIKA 3
- 155 Nm
- MOMENT OBROTOWY SILNIKA (OBR./MIN.)
- 3000
- PRZECHYŁ BOCZNY, PRAWY (STOPNIE)
- 30,1
- PRZECHYŁ BOCZNY, LEWY (STOPNIE)
- 30,1
- METODA POMIARU ZUŻYCIA PALIWA
- EU 134/2014
- ZUŻYCIE PALIWA
- 5,6 l/100 km
- METODA POMIARU EMISJI CO2
- EU 134/2014
- EMISJA CO2
- 129 g/km
- PRZENIESIENIE NAPĘDU
- NAPĘD GŁÓWNY
- Łańcuch, przełożenie 34/46
- PRZEŁOŻENIE 1. BIEG
- 9.311
- PRZEŁOŻENIE 2. BIEG
- 6.454
- PRZEŁOŻENIE 3. BIEG
- 4.793
- PRZEŁOŻENIE 4. BIEG
- 3.882
- PRZEŁOŻENIE 5. BIEG
- 3.307
- PRZEŁOŻENIE 6. BIEG
- 2.79
- PODWOZIE
- KOŁA, PRZÓD – TYP 4
- Radiate, odlew aluminium, ciemny brąz
- KOŁA, TYŁ – TYP 4
- Radiate, odlew aluminium, ciemny brąz
- HAMULCE, TYP ZACISKU
- 4-tłoczkowy stały z przodu i 2-tłoczkowy pływający z tyłu
- UKŁAD ELEKTRYCZNY
- LAMPKI KONTROLNE
- Światła drogowe, bieg jałowy, niskie ciśnienie oleju, diagnostyka silnika, kierunkowskazy, ABS, system zabezpieczający, niski poziom paliwa, niskie napięcie akumulatora
- WSKAŹNIKI
- 4-calowy prędkościomierz analogowy z cyfrowym wskaźnikiem biegu, licznikiem przebiegu, licznikiem przebiegu dziennego, licznikiem zasięgu, zegarem oraz wskaźnikiem poziomu paliwa; 4-calowy obrotomierz analogowy