Aktualnie czytasz:
Faspider Garelli GSP 50: Nowość 2013
1

Wiosna zbliża się wielkimi krokami, sezon 2013 tuż tuż. Wraz z biegiem kolejnych dni, zbliżających wszystkich zarażonych pasją skuterową do ujarzmiania swoich jednośladów, producenci z dumą prezentują swoje nowości na kolejny rok. Dzisiaj z inicjatywą wychodzi Faspider i przedstawia model Garelli GSP50.

Co możemy powiedzieć na pierwszy rzut oka? GSP50 wygląda dość ciekawie. Jego design jest bardzo nowoczesny. Już od początku mamy wrażenie, iż Faspider Garelli tym modelem wychodzi z dość interesującą propozycją dla młodych uczestników ruchu drogowego.

[nggallery id=131]

Z pewnością wyróżniającym się elementem są przednie światła, te wyglądają na bardzo agresywne, owiewki oraz ciekawie wyprofilowana kanapa. Duży plus za kierunkowskazy pod kierownicą – dzięki temu kierowcy samochodów dostawczych, bądź tirów łatwiej dostrzegą jakie mamy zamiary na drodze, czy chcemy skręcić w lewo lub prawo.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka RSX 125

Nowy RSX to 10.6 KM, agresywnie brzmiący wydech i dwa hamulce tarczowe. Do tego sportowy design, niezawodny silnik zasilany wtryskiem i dwa hamulce tarczowe. Nowy RSX jest świetnym sposobem na wkroczenie do świata prawdziwego motocyklizmu.

Patrząc na GSP, z wyglądu wystawiamy mu ocenę 5 z plusem, jednak mamy wrażenie, że widać tutaj za dużo nawiązań do legendarnego Peugeota Speedfighta.

Czas zerknąć pod plastiki, wgłąb opisywanego modelu.

Sercem Faspider Garelli GSP 50 jest żwawy, dwusuwowy silnik chłodzony cieczą, także jego przysłowiowe „zajechanie”może być trudne. Dodatkowo mamy do dyspozycji 5,1 KM.

Częstym mankamentem w skuterach są słabo działające hamulce. Jak to wygląda w przypadku GSP? Z przodu i z tyłu tarcza. Sprawdzają się świetnie, bez problemu zatrzymają 13 calowe koła. Czy trzynastki są dostatecznie duże? Doskonale wiemy, iż z polskimi drogami lepiej dmuchać na zimno

Skuter dla młodych ludzi? Zdecydowanie tak. Rzeczą przemawiającą za tym jest waga. 94 kg to nie tak dużo, poradzi sobie z nią średniej postury nastolatek. Kolejnym elementem za – zegary. Elektronika, elektronika i jeszcze raz newschoolowo prezentujący się prędkościomierz i reszta.

Wkrótce razem ze Skuterowo.com sami będziecie mogli ocenić Faspider Garelli GSP 50. Pierwsze ciepłe dni przyniosą wideo podsumowanie naszego testu.

DANE TECHNICZNE FASPIDER GARELLI GSP50
NADWOZIE
RamaRurowa
ObudowyPolipropylen i ABS
Zawieszenie przódWidelec teleskopowy olejowy
Zawieszenie tyłAmortyzator z tłumieniem olejowym
Opona przednia bezdętkowa130/60 -13″
Opona tylna bezdętkowa130/60 -13″
Koło przód13”
Koło tył13″
Hamulce przedni
Tarczowy fi 190 mm
Hamulec tylny
Tarczowy fi 190 mm
Ilość miejsc2
SILNIK
Pojemność49,3 cm3
Typ silnikaJednocylindrowy, dwusuwowy
Moc5,1 KM przy 8000 obr/min
Moment obrotowy5,0 N.m przy 7000 obr/min
ChłodzenieCiecz
SmarowanieOddzielny system dozownikowy
RozrusznikElektryczny i nożny
Układ zasilaniaGaźnik MIKUNI
ZapłonElektroniczny układ CDI
SprzęgłoAutomatyczne
Przeniesienie napęduBezstopniowe automatyczne CVT
WYMIARY I WAGA
Długość (mm)1845
Szerokość kierownicy (mm)710
Wysokość (mm)1170
Masa własna (kg)94
Poj. zbiornika paliwa L5,5
Poj. zbiornika oleju L0,8
WYPOSAŻENIE
Podstawka bocznaw standardzie
Lusterka wsteczne L+Pw standardzie
Stelaż pod kuferakcesoryjny
Schowek pod siedzeniemw standardzie
Haczyk bagażowyw standardzie
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
50%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • Zdjęcie profilowe belebele
    18 marca 2013 at 16:25

    Jak dla mnie rewelacja 🙂 Wygląda naprawdę ładnie.
    Ciekawe jak będzie z wytrzymałością silnika, bo osiągi powinien mieć zadowalające 😀