Aprilia Tuono V4 Factory 2021: Nadjeżdża nowy hypernaked!

Informacja Prasowa

Aprilia Tuono, od momentu pierwszej prezentacji tego motocykla, często jest uznawana za punkt odniesienia w stworzonej z resztą przez ten model kategorii Hypernaked. Teraz, w najnowszej odsłonie Tuono V4 2021, Aprilia wjeżdża na nowy poziom wyrafinowania brutalnych sportowych golasów.

TounoV4 2021 to kolejny po wyścigowej RSV4 model Aprilii, który wzornictwo czerpie z mniejszej wersji Tuono 660. Trzeba przyznać, że potężna V4-ka zyskała na tym w kwestii zgrabności i wizualnej lekkości, nie tracąc przy tym agresywnego wręcz, sportowego charakteru. Motocykl wygląda teraz  jak milion dolarów, ale jego wygląd to podobno zapowiedź tego, co kryje się pod skąpym jak strój bikini nadwoziem.

Tuono V4  (dostępny w kolorach Tarmac Grey i Glacier White) wykorzystuje cechy ulicznego motocykla sportowego, który również wyciąga swe macki w stronę dalszych wypadów. Komfort zapewniany przez podniesioną kierownicę i poprawiającą aerodynamikę górną owiewkę jest ponoć teraz na znacznie lepszym poziomie. Co więcej, pasażer nie jest już ledwo tolerowaną koniecznością i teraz korzysta z wygodnego siodełka i niżej umieszczonych podnóżków. Wśród oryginalnych akcesoriów przewidziano nawet parę dedykowanych asymetrycznych sakw na dalsze podróże. Brawo Aprilia!

Tuono V4 Factory  (w kolorystyce Aprilia Black) to nie tylko motocykl, ale przede wszystkim maszyna do produkcji adrenaliny. Tu nie ma miejsca na żadne półśrodki. Ta wersja jest dedykowana najbardziej wymagającym fanom sportowych nakedów i oferuje ekskluzywne komponenty, które obejmują półaktywny system zawieszenia Öhlins  Smart EC 2.0 jako wyposażenie standardowe.

Nowa Aprilia Tuono  V4 pozostaje wierna ideałom przyświecającym pierwszym wersjom modelu. Robi to jednak ze znacznie większą finezją i funkcjonalnością. Motocykla podobno stał się bardziej wszechstronny, a dzięki aż 6 trybom jazdy również łatwiej “ogarnialny” w każdych warunkach. Nie oznacza to wcale, że w warunkach torowych okaże się potulnym kociakiem. Żadna poprzednia wersja nie ma podobno z nim szans w kwestii kręcenia kółek i walki o tysięczne części sekundy. Konstrukcja ma charakteryzować się zmniejszoną powierzchnią czołową i poprawioną aerodynamiką, w której  jedną z głównych ról gra nowy potrójny reflektor LED ze światłami DRL wyposażony w funkcję “doświetalnia zakrętów”. Tuono V4 korzysta również z nowej i wyrafinowanej ergonomii superbike`a RSV4, która teraz zapewnia więcej miejsca za sterami i poprawioną ergonomię, dzięki nowemu kształtowi zbiornika paliwa i zadupku. Aprilia Tuono V4 Factory

sterowanie z kierownicy jest teraz bardziej funkcjonalne i intuicyjne, a nowy kolorowy wyświetlacz TFT jest większy i bardziej czytelny. Dzięki większej mocy obliczeniowej nowego ECU Marelli 11MP i nowej, sześcioosiowemu sterownikowi IMU, poprawiono elektroniczne zarządzanie parametrami jazdy i kontroli trakcji Ride-by-Wire. Tuono V4 to jeżdżący komputer, stworzony do wyciągania maksimum osiągów z mechaniki.

APRILIA RSV4 i RSV4 FACTORY 2021: Flagowy superbike w nowej odsłonie

Ekskluzywny pakiet sterowania elektronicznego Aprilia, ma być teraz jeszcze bardziej wydajny wraz z wprowadzeniem regulowanego sterowania hamulcem silnika. Oferuje obecnie sześć trybów jazdy, trzy dla toru (w tym dwa konfigurowalne) i trzy na drogę (w tym jeden konfigurowalny): Jedyne co musisz zrobić to wybrać tryb jazdy. TuonoV4 zrobi resztę za Ciebie. Wheelie Control, hamowanie silnikiem, ABS i inne systemy zadbają o resztę.

Aprilia Tuono V4 Factory

Geometria podwozia, już uznana we wcześniejszym modelu za punkt odniesienia pod względem poręczności i wyczucia, ewoluowała. Nowy lżejszy aluminiowy wahaczy ma teraz jeszcze więcej wspólnego z motocyklami rodem z WSBK. oraz MotoGP. Niższa masa wtóruje zwiększonej stabilności tyłu maszyny przy przyspieszaniu.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

 

Tuono V4 jest nadal jedynym sportowym golasem z silnikiem V4 dysponującym takim temperamentem. Jego 175 KM i 121 Nm momentu obrotowego oznaczają, że mocy czy momentu nigdy nie zabraknie. Co więcej, inżynierowie Aprilii celowo nie skupili się na wyciskaniu maksymalnych wartości, a utrzymaniu równowagi, jaką żywiołowy V4 tworzy z architekturą podwozia i mocno rozbudowanym pakietem elektronicznym, Podobno nowe normy Euro 5 i wymuszona nimi przebudowa układu wydechowego, nie pozbawiły nowej Aprilii Tuono V4 dźwięku i charakteru, które fani modelu tak bardzo pokochali.

My kochamy również!

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button