Aktualnie czytasz:
Trajki na prawo jazdy kat. B? Kukiz’15 wychodzi z propozycją
5

Według posłów Kukiz’15 trójkołowe motocykle mogłyby być szerzej wykorzystywane przez osoby niepełnosprawne. Obecnie jednak do ich prowadzenia potrzebne jest motocyklowe prawo jazdy kat. A.

[UWAGA❗] Proponujemy, aby motocyklem trójkołowym można było jeździć mając prawo jazdy kat. BW ramach naszej deregulacyjnej akcji #PoniedziałekWolności poseł Paweł Szramka przedstawił nowy projekt: aby motocyklem trójkołowym mogły jeździć osoby, które od co najmniej trzech lat mają prawo jazdy kat. B. Zmiana ma na celu, przede wszystkim, zniesienie dyskryminacji osób niepełnosprawnych, które nie są w stanie zrobić specjalnego prawa jazdy na motocykl (kategorii A).Paweł Szramka: "Osoby niepełnosprawne również chciałyby takimi motocyklami jeździć, ale uzyskanie prawa jazdy kategorii A dla wielu osób z niepełnosprawnościami jest olbrzymią trudnością. Dlatego my proponujemy, aby tym pojazdem można było się poruszać mając prawo jazdy kategorii B co najmniej od trzech lat. Taka możliwość byłaby dla osób niepełnosprawnych ogromną zmianą." Popierasz? Udostępnij!

Kukiz '15 paylaştı: 5 Haziran 2017 Pazartesi

Propozycja miany jest częścią tzw. Poniedziałków Wolności, w których klub poselski Pawła Kukiza wychodzi z pomysłami „zmniejszania biurokracji” i „zwiększania wolności”.

Z racji tego, że kompletnie nie interesuję się polityką na krajowym szczeblu, ciężko mi powiedzieć na ile istnieje możliwość wprowadzenia jej w życie. Moim zdaniem jest to jednak dobre rozwiązanie. Świetnym przykładem są Stany Zjednoczone, gdzie wszelkiej maści trajki są bardzo popularne wśród niepełnosprawnych weteranów wojennych. Jeśli możliwość jeżdżenia trajką na prawo jazdy kat. B mogłaby ułatwić lub umilić komukolwiek życie, to taka opcja powinna się pojawić.

Zupełnie inną kwestią jest fakt, że – mogę się mylić – osoby niepełnosprawne mają pewnie długą listę ważniejszych potrzeb, a ze zmiany prawa w tym wymiarze skorzystaliby ci, którym niekoniecznie chce robić się prawo jazdy kat. A.

Co o tym myślicie? 

Źródło: RadioMaryja.pl, FB

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
88%
Interesujące
4%
heh...
1%
Że co?
0%
Grrrr!
2%
Smutne
4%
5 Komentarze
  • Zdjęcie profilowe Dawid181
    6 czerwca 2017 at 18:33

    Tylko po co ja się pytam?? Nie ma tego na rynku a jeśli jest to w pytę drogie i niepraktyczne. Lepiej by zrobili gdyby można było jeździć skuterami o poj.300ccm na prawko kat.B. albo skuterami typu Piaggio MP3 o poj. 500ccm zarejestrowanymi na motocykl a nie pojazd samochodowy z którym jest problem z rejestracją.

    • Zdjęcie profilowe witkacy
      6 czerwca 2017 at 19:41

      dokładnie, zgoda

      zresztą pojawia się inne pytanie- o ile niepełnosprawni naprawdę zasługują na pewne udogodnienia- to nagle dlaczego mieliby mieć możliwość jechania – powiedzmy- mega wypasionym sprzętem mając to „B” a inni nie ?

      to nie lepiej po prostu jakoś refundować im te kursy ? to niech już mają jakąś wiedzę na temat tego sprzętu

      w innym wypadku ja się domagam uprawnień na motocykle 2000+ na B..w końcu prawko mam od ponad 15 lat 😛

      • Dam
        7 czerwca 2017 at 19:38

        Witkacy: bardzo mnie zainteresowalo twoje rozumowanie. Czy ty uwazasz ze tylko noepelnosprawni mieliby mozliwosc jazdy trajkami na B kat?

        Prawko na motocykl jest po to aby miec choc troche pojecia co do jazdy oraz obslugi motocykla.

        • Zdjęcie profilowe witkacy
          12 czerwca 2017 at 21:32

          cześć Dam,

          no cóż – zawsze znajdą się tacy, którzy zrobią z siebie inwalidów na papierze; więc zakładam że o to chodzi

          nie chcę w tym wypadku na siłę szukać dziury w idei
          idea jest dla mnie słuszna 😉

  • Evert
    7 czerwca 2017 at 09:34

    Czyli krótko mówiąc jest to propozycja kontynuacji implementacji nieobowiązkowych zapisów dyrektywy UE z 2006 r. o prawach jazdy. W 2014 r. wprowadzono de facto art. 6 ust. 3 pkt b), a w takim układzie byłby to jeszcze art. 6 ust. 3 pkt a). Tylko trzeba byłoby to zrobić z głową, bo wcześniej ustawodawca zapisał 125 cm3 zamiast po prostu zrobić ogólne odniesienie do kat. A1, a to jest różnica. W A1 trajki można prowadzić do 15 kW a nie tylko 11 kW. Oznacza to, że kat. B nie obejmuje wszystkich pojazdów A1. Natomiast przywołany przeze mnie zapis dyrektywy brzmi następująco:

    „prawo jazdy kategorii B uprawniające do kierowania motocyklami trzykołowymi uprawnia do kierowania motocyklami trzykołowymi o mocy ponad 15 kW, o ile posiadacz prawa jazdy kategorii B ma co najmniej 21 lat;”

    http://www.nzzk.nw.pl/pdf/L40320061230PL.pdf

    I w tym właśnie kontekście należałoby tylko zadbać o właściwe brzmienie przepisu, żeby – w kontekście art. 6 ust. 3 pkt a) – obejmował wszystkie kategorie trajek L3e (tj. zarówno poniżej jak i powyżej 15 kW). W żadnym razie natomiast nie dawać przywileju prowadzenia motocykli ciężkich z koszem bocznym L4e. Przy nich nawet doświadczeni z kat. A mają problemy – jazda wymaga nieco innej techniki.