Aktualnie czytasz:
Trajki na prawo jazdy kat. B? Kukiz'15 wychodzi z propozycj膮

Wed艂ug pos艂贸w Kukiz'15 tr贸jko艂owe motocykle mog艂yby by膰 szerzej wykorzystywane przez osoby niepe艂nosprawne. Obecnie jednak do ich prowadzenia potrzebne jest motocyklowe prawo jazdy kat. A.

[UWAGA鉂梋 Proponujemy, aby motocyklem tr贸jko艂owym mo偶na by艂o je藕dzi膰 maj膮c prawo jazdy kat. BW ramach naszej deregulacyjnej akcji #Poniedzia艂ekWolno艣ci pose艂 Pawe艂 Szramka przedstawi艂 nowy projekt: aby motocyklem tr贸jko艂owym mog艂y je藕dzi膰 osoby, kt贸re od co najmniej trzech lat maj膮 prawo jazdy kat. B. Zmiana ma na celu, przede wszystkim, zniesienie dyskryminacji os贸b niepe艂nosprawnych, kt贸re nie s膮 w stanie zrobi膰 specjalnego prawa jazdy na motocykl (kategorii A).Pawe艂 Szramka: "Osoby niepe艂nosprawne r贸wnie偶 chcia艂yby takimi motocyklami je藕dzi膰, ale uzyskanie prawa jazdy kategorii A dla wielu os贸b z niepe艂nosprawno艣ciami jest olbrzymi膮 trudno艣ci膮. Dlatego my proponujemy, aby tym pojazdem mo偶na by艂o si臋 porusza膰 maj膮c prawo jazdy kategorii B co najmniej od trzech lat. Taka mo偶liwo艣膰 by艂aby dla os贸b niepe艂nosprawnych ogromn膮 zmian膮." Popierasz? Udost臋pnij!

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Kukiz '15 payla艧t谋: 5 Haziran 2017 Pazartesi

Propozycja聽miany jest cz臋艣ci膮 tzw. Poniedzia艂k贸w Wolno艣ci, w kt贸rych klub poselski Paw艂a Kukiza wychodzi z pomys艂ami "zmniejszania biurokracji" i "zwi臋kszania wolno艣ci".

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Z racji tego, 偶e kompletnie nie interesuj臋 si臋 polityk膮 na krajowym szczeblu, ci臋偶ko mi powiedzie膰 na ile istnieje mo偶liwo艣膰 wprowadzenia jej w 偶ycie. Moim zdaniem jest to jednak dobre rozwi膮zanie.聽艢wietnym przyk艂adem s膮 Stany Zjednoczone, gdzie wszelkiej ma艣ci trajki s膮 bardzo popularne w艣r贸d niepe艂nosprawnych weteran贸w wojennych. Je艣li mo偶liwo艣膰 je偶d偶enia trajk膮 na prawo jazdy kat. B mog艂aby u艂atwi膰 lub umili膰 komukolwiek 偶ycie, to taka opcja powinna si臋 pojawi膰.

Zupe艂nie inn膮 kwesti膮 jest fakt, 偶e - mog臋 si臋 myli膰 - osoby niepe艂nosprawne maj膮 pewnie d艂ug膮 list臋 wa偶niejszych potrzeb, a ze zmiany prawa w tym wymiarze skorzystaliby ci,聽kt贸rym niekoniecznie chce robi膰 si臋 prawo jazdy kat. A.

Co o tym my艣licie?聽

殴r贸d艂o: RadioMaryja.pl, FB

Jaka jest Twoja reakcja?
87%
0%
4%
6 Komentarze
  • Zdj臋cie profilowe
    Dawid181
    6 czerwca 2017 at 18:33

    Tylko po co ja si臋 pytam?? Nie ma tego na rynku a je艣li jest to w pyt臋 drogie i niepraktyczne. Lepiej by zrobili gdyby mo偶na by艂o je藕dzi膰 skuterami o poj.300ccm na prawko kat.B. albo skuterami typu Piaggio MP3 o poj. 500ccm zarejestrowanymi na motocykl a nie pojazd samochodowy z kt贸rym jest problem z rejestracj膮.

    • Zdj臋cie profilowe witkacy
      6 czerwca 2017 at 19:41

      dok艂adnie, zgoda

      zreszt膮聽pojawia si臋聽inne pytanie- o ile niepe艂nosprawni naprawd臋聽zas艂uguj膮 na pewne udogodnienia- to nagle dlaczego mieliby mie膰聽mo偶liwo艣膰 jechania – powiedzmy- mega wypasionym sprz臋tem maj膮c to „B” a inni nie ?

      to nie lepiej po prostu jako艣聽refundowa膰聽im te kursy ? to niech ju偶聽maj膮聽jak膮艣聽wiedz臋聽na temat tego sprz臋tu

      w innym wypadku ja si臋聽domagam uprawnie艅聽na motocykle 2000+ na B..w ko艅cu prawko mam od ponad 15 lat 馃槢

      • Dam
        7 czerwca 2017 at 19:38

        Witkacy: bardzo mnie zainteresowalo twoje rozumowanie. Czy ty uwazasz ze tylko noepelnosprawni mieliby mozliwosc jazdy trajkami na B kat?

        Prawko na motocykl jest po to aby miec choc troche pojecia co do jazdy oraz obslugi motocykla.

        • Zdj臋cie profilowe witkacy
          12 czerwca 2017 at 21:32

          cze艣膰 Dam,

          no c贸偶 – zawsze znajd膮聽si臋聽tacy, kt贸rzy zrobi膮聽z siebie inwalid贸w na papierze; wi臋c zak艂adam 偶e o to chodzi

          nie chc臋聽w tym wypadku na si艂臋聽szuka膰聽dziury w idei
          idea jest dla mnie s艂uszna 馃槈

  • Evert
    7 czerwca 2017 at 09:34

    Czyli kr贸tko m贸wi膮c jest to propozycja kontynuacji implementacji nieobowi膮zkowych zapis贸w dyrektywy UE z 2006 r. o prawach jazdy. W 2014 r. wprowadzono de facto art. 6 ust. 3 pkt b), a w takim uk艂adzie by艂by to jeszcze art. 6 ust. 3 pkt a). Tylko trzeba by艂oby to zrobi膰 z g艂ow膮, bo wcze艣niej ustawodawca zapisa艂 125 cm3 zamiast po prostu zrobi膰 og贸lne odniesienie do kat. A1, a to jest r贸偶nica. W A1 trajki mo偶na prowadzi膰 do 15 kW a nie tylko 11 kW. Oznacza to, 偶e kat. B nie obejmuje wszystkich pojazd贸w A1. Natomiast przywo艂any przeze mnie zapis dyrektywy brzmi nast臋puj膮co:

    „prawo jazdy kategorii B uprawniaj膮ce do kierowania motocyklami trzyko艂owymi uprawnia do kierowania motocyklami trzyko艂owymi o mocy ponad 15 kW, o ile posiadacz prawa jazdy kategorii B ma co najmniej 21 lat;”

    http://www.nzzk.nw.pl/pdf/L40320061230PL.pdf

    I w tym w艂a艣nie kontek艣cie nale偶a艂oby tylko zadba膰 o w艂a艣ciwe brzmienie przepisu, 偶eby – w kontek艣cie art. 6 ust. 3 pkt a) – obejmowa艂 wszystkie kategorie trajek L3e (tj. zar贸wno poni偶ej jak i powy偶ej 15 kW). W 偶adnym razie natomiast nie dawa膰 przywileju prowadzenia motocykli ci臋偶kich z koszem bocznym L4e. Przy nich nawet do艣wiadczeni z kat. A maj膮 problemy – jazda wymaga nieco innej techniki.

  • jerzy
    4 listopada 2017 at 22:48

    A co z tymi co im gra w duszy i by艂o ich marzeniem zbudowa膰 i na rozs膮dnych warunkach zarejestrowa膰 trajk臋 a nie co艣 co j膮 imituje pozdrawiam

Podziel si臋 opini膮

lub