125 ccm
Aktualnie czytasz:
Junak 125 Racer 2017: Dużo za mało
3

Zabieram Was dziś na wspólną, pierwszą przejażdżkę nowym Junakiem 125 Racer. Ten przez tegoroczny lipcopad musiał kilka dni poczekać pod redakcją. Dlatego nim z bliska go obejrzymy musimy razem pojechać na myjnię.

Powiem Wam, że w sumie cieszę się z tego, że jest tutaj wtrysk. Zero kombinowania z ssaniem i zero problemów nawet po dłuższym przestoju. Naciskasz starter i maszyna po prostu chodzi. Aha – przy okazji odpowiem na te wszystkie pytania dotyczące moich rękawiczek. Firma nazywa się Tucano Urbano.

A no i zapomniałbym – Junak 125 Racer ma zerowy przebieg, więc muszę mieć na względzie, że jeszcze nie przyśpiesza jak powinien, hamulce też się muszą dotrzeć, podobnie jak skrzynia. Nie zmienia to faktu, że jest to sprzęt na którym można dynamicznie jeździć po mieście. Generator ma 11 koni i zużywa około 3 litrów na setkę. A propos paliwa. Musimy jeszcze zatankować 17 litrów, czyli pod korek. To powinno wystarczyć na około 500 km w zależności od tego jak mocno będziecie kręcić manetką.

Lecimy dalej – tym razem na myjnię. Bardzo podobają mi się tutaj zegary. Zarówno podświetlenie, jak i krój. Naprawdę nie ma wstydu. Tym bardziej za taką kasę.

Będąc już na Alejach miałem okazję sprawdzić elastyczność i zestopniowanie skrzyni biegów. Naprawdę nie jest źle. Tym bardziej, że 125 Racer waży tylko 115 kg. Dobre wrażenie Junak robi też podczas sprintu spod świateł. Nie będziecie czuli oddechu innych na karku.

Już prawie jesteśmy na miejscu. Jeszcze tylko mała kąpiel za przysłowiowego zeta. Sprzęt od razu zyskał na wdzięku. Teraz bez wstydu możemy razem przyjrzeć się tej konstrukcji w mojej sekretnej miejscówce.

Od razu Wam przyznam, że to nie jest moje ulubione malowanie. Choć zdaję sobie sprawę, że jaskrawe barwy teraz w modzie. Nie mniej – sylwetka Racera jest naprawdę bardzo agresywna. Duży bak, ostro zakończony tyłek ze światłami led, do tego złe spojrzenie przednich lamp i fajnie gadający wydech z dwoma wylotami. Możemy teraz też na spokojnie spojrzeć na kokpit. Wbrew pozorom nie ma tutaj komputera pokładowego. Jednak za tę kasę trudno się go tutaj spodziewać. Z elektronicznych bajerów jest jednak japoński wtrysk Mikuni, który naprawdę umila eksploatację każdego motocykla. Drugim obowiązkowym elementem 125-tek od tego roku jest również system CBS. To oznacza, że za pomocą tylnego hamulca tak naprawdę uruchamiamy dwie tarcze jednocześnie. Całość jest skuteczna, choć przewody hydrauliczne mogłyby mieć lepszy oplot. Na pocieszenie pokażę Wam jak fajnie prezentuje się zbiorniczek wyrównawczy na kierownicy.

Co do komfortu jazdy – motocykl zachowuje się przewidywalnie, a zawieszenie jest kompromisowe. Tył to dwa gazowe amory, a na przodzie są lekko twardawe lagi o klasycznej orientacji. Kanapa może nie wygląda szczególnie, ale mój tyłek nie narzeka.

A teraz najlepsze. Wiecie na ile Junak wycenił model 125 Racer? Na 6200 zł. Jak się dobrze potargujecie to może jeszcze uda się tę końcówkę urwać. Nie wiem jak Wam to powiedzieć, żeby to zabrzmiało dla Was wiarygodnie – ale stosunek jakości i wyposażenia do ceny tego sprzętu jest naprawdę zajebisty. Za 6 koła mamy coś co dobrze wygląda, nie wali chińszczyzną, ma fajne zegary, wtrysk i dwie tarcze. A przy tym to jeździ i przekracza licznikową setkę. W tym segmencie to naprawdę jedna z ciekawszych propozycji w tym sezonie.

Czy ktoś z Was już kupił tego Junaka? Dajcie znać jak sprzęt się sprawuje.

Zobacz także:
Szczegóły
Cena

6 200 PLN

Dane techniczne

MODEL 125 RACER
POJEMNOŚĆ 125 cm³
RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
ZASILANIE SILNIKA WTRYSK PALIWA MIKUNI
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 90 km/h
MOC 8,0 kW / 10,88 KM (przy 8500 RPM)
WAŁEK WYRÓWNAŻAJĄCY TAK
ROZRUCH ELEKTRYCZNY I NOŻNY
HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
HAMULEC TYŁ TARCZOWY HYDRAULICZNY
ROZMIAR OPONY PRZÓD 90 / 90 - 17
ROZMIAR OPONY TYŁ 130 / 70 - 17
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) 1928 / 766 / 1081
MASA WŁASNA 115 KG
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 150 KG
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) 780
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 17 L
ILOŚĆ MIEJSC 2
DOSTĘPNE KOLORY POMARAŃCZOWO-CZARNY, BIAŁO-CZERWONY, CZARNO-ZIELONY

Plusy

Dobrej jakości wykonanie
Świetne zegary
Dobre brzmienie wydechu
Niska masa własna

Minusy

Hamulce mogłyby być skuteczniejsze, gdyby zastosowano lepszy oplot
Po co ta kopka? Psuje wygląd

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
33 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
27%
Interesujące
73%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
Leszek Śledziński
Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.
3 Komentarze

Podziel się opinią

lub
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości