Junak 125 Racer 2017: Dużo za mało

Zabieram Was dziś na wspólną, pierwszą przejażdżkę nowym Junakiem 125 Racer. Ten przez tegoroczny lipcopad musiał kilka dni poczekać pod redakcją. Dlatego nim z bliska go obejrzymy musimy razem pojechać na myjnię.

Powiem Wam, że w sumie cieszę się z tego, że jest tutaj wtrysk. Zero kombinowania z ssaniem i zero problemów nawet po dłuższym przestoju. Naciskasz starter i maszyna po prostu chodzi. Aha – przy okazji odpowiem na te wszystkie pytania dotyczące moich rękawiczek. Firma nazywa się Tucano Urbano.

A no i zapomniałbym – Junak 125 Racer ma zerowy przebieg, więc muszę mieć na względzie, że jeszcze nie przyśpiesza jak powinien, hamulce też się muszą dotrzeć, podobnie jak skrzynia. Nie zmienia to faktu, że jest to sprzęt na którym można dynamicznie jeździć po mieście. Generator ma 11 koni i zużywa około 3 litrów na setkę. A propos paliwa. Musimy jeszcze zatankować 17 litrów, czyli pod korek. To powinno wystarczyć na około 500 km w zależności od tego jak mocno będziecie kręcić manetką.

Lecimy dalej – tym razem na myjnię. Bardzo podobają mi się tutaj zegary. Zarówno podświetlenie, jak i krój. Naprawdę nie ma wstydu. Tym bardziej za taką kasę.

Będąc już na Alejach miałem okazję sprawdzić elastyczność i zestopniowanie skrzyni biegów. Naprawdę nie jest źle. Tym bardziej, że 125 Racer waży tylko 115 kg. Dobre wrażenie Junak robi też podczas sprintu spod świateł. Nie będziecie czuli oddechu innych na karku.

Już prawie jesteśmy na miejscu. Jeszcze tylko mała kąpiel za przysłowiowego zeta. Sprzęt od razu zyskał na wdzięku. Teraz bez wstydu możemy razem przyjrzeć się tej konstrukcji w mojej sekretnej miejscówce.

Od razu Wam przyznam, że to nie jest moje ulubione malowanie. Choć zdaję sobie sprawę, że jaskrawe barwy teraz w modzie. Nie mniej – sylwetka Racera jest naprawdę bardzo agresywna. Duży bak, ostro zakończony tyłek ze światłami led, do tego złe spojrzenie przednich lamp i fajnie gadający wydech z dwoma wylotami. Możemy teraz też na spokojnie spojrzeć na kokpit. Wbrew pozorom nie ma tutaj komputera pokładowego. Jednak za tę kasę trudno się go tutaj spodziewać. Z elektronicznych bajerów jest jednak japoński wtrysk Mikuni, który naprawdę umila eksploatację każdego motocykla. Drugim obowiązkowym elementem 125-tek od tego roku jest również system CBS. To oznacza, że za pomocą tylnego hamulca tak naprawdę uruchamiamy dwie tarcze jednocześnie. Całość jest skuteczna, choć przewody hydrauliczne mogłyby mieć lepszy oplot. Na pocieszenie pokażę Wam jak fajnie prezentuje się zbiorniczek wyrównawczy na kierownicy.

Co do komfortu jazdy – motocykl zachowuje się przewidywalnie, a zawieszenie jest kompromisowe. Tył to dwa gazowe amory, a na przodzie są lekko twardawe lagi o klasycznej orientacji. Kanapa może nie wygląda szczególnie, ale mój tyłek nie narzeka.

A teraz najlepsze. Wiecie na ile Junak wycenił model 125 Racer? Na 6200 zł. Jak się dobrze potargujecie to może jeszcze uda się tę końcówkę urwać. Nie wiem jak Wam to powiedzieć, żeby to zabrzmiało dla Was wiarygodnie – ale stosunek jakości i wyposażenia do ceny tego sprzętu jest naprawdę zajebisty. Za 6 koła mamy coś co dobrze wygląda, nie wali chińszczyzną, ma fajne zegary, wtrysk i dwie tarcze. A przy tym to jeździ i przekracza licznikową setkę. W tym segmencie to naprawdę jedna z ciekawszych propozycji w tym sezonie.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Czy ktoś z Was już kupił tego Junaka? Dajcie znać jak sprzęt się sprawuje.

  • MODEL 125 RACER
  • POJEMNOŚĆ 125 cm³
  • RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
  • ZASILANIE SILNIKA WTRYSK PALIWA MIKUNI
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 90 km/h
  • MOC 8,0 kW / 10,88 KM (przy 8500 RPM)
  • WAŁEK WYRÓWNAŻAJĄCY TAK
  • ROZRUCH ELEKTRYCZNY I NOŻNY
  • HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD 90 / 90 - 17
  • ROZMIAR OPONY TYŁ 130 / 70 - 17
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) 1928 / 766 / 1081
  • MASA WŁASNA 115 KG
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) 780
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 17 L
  • ILOŚĆ MIEJSC 2
  • DOSTĘPNE KOLORY POMARAŃCZOWO-CZARNY, BIAŁO-CZERWONY, CZARNO-ZIELONY

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

4 opinii

      1. Tak mój błąd
        to przez te emocje że tak tanio podświadomie nie mogłem uwierzyć a cena 8799 to za Junaka RS

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button