
- Zontes kolejny raz poszerza ofertę maksiskuterów
- Tak wypasionego skutera jeszcze nie było w tym segmencie w chińskiej reprezentacji
- Czym jeszcze zaskakuje nowy flagowy skuter Zontesa?
Ledwo w zeszłym roku pojawił się dość spektakularny Zontes 310 M, przed chwilą dołączył do niego jego odpowiednik w klasie na prawko B, czyli model 125 M, a tu do stawki dołącza kolejny chiński maksiskuter na wypasie. Zontes rozpycha się w segmenice maskiskuterów i robi to bez pardonu. Co oferuje najnowszy okręt flagowy Zontesa?
Maksiskutery dostępne na prawo jazdy kategorii A2 wydają się być pojazdami skierowanymi dla zaawansowanych fanów jednośladów. Ale tylko dlatego, że do poruszania się za ich sterami potrzebne jest motocyklowe prawo jazdy. Pod względem łatwości obsługi i czynności eksploatacyjnych nie różnią się niczym od swoich odpowiedników klasie 125. Często nawet jest tak, że wersje 125 i te o większych pojemnościach różnią się od siebie nieznacznie, opierając się na tej samej konstrukcji pojazdu. Tak jest chociażby w przypadku mającego swój debiut w zeszłym roku maksiskutera Zontes 310M oraz tegorocznej nowości dostępnej na samochodowe prawo jazdy, czyli wersji 125 M. Dzisiaj jednak o kolejnej nowości jaka właśnie dołączyła do tego ciekawego stadka.
Zontes 350 D – najważniejsze informacje:
- Zupełnie nowa autorska konstrukcja ma zapewniać ponadstandardowe walory i dynamikę jazdy
- Na liście bogatego wyposażenia pojawiła się nawet kontrola trakcji
- Silnik Zontesa 350 D generuje niemal 37KM oraz 38 Nm
- Jest większy od modelu 310M, oferując przez to więcej miejsca za sterami
W przypadku nowego Zontesa 350 D mamy do czynienia z zupełnie nową autorską konstrukcją, która na papierze zapowiada się bardzo obiecująco. Niespełna 37 KM mocy oraz 38 Nm momentu obrotowego to wartości, którymi w tej klasie zdecydowanie warto się chwalić. Zontes nie pozostaje jednak tylko przy parametrach bezpośrednio odpowiadających za dynamikę i podkreśla, że podwozie oparte o stworzone specjalnie na potrzeby tej konstrukcji zawieszenie z rurami nośnymi przedniego widelca o konkretnej, bo wynoszącej 41 mm średnicy i z podwójnymi półkami. Wysoka sztywność tego rozwiązania znanego raczej z motocykli ma zapewniać stabilną i precyzyjną jazdę. Tylne amortyzatory otrzymały z kolei cylinder o większej średnicy, który ma wpłynąć dodatnio na czułość układu. Do tego duże koła ośrednicy 15 cali z przodu oraz 14 cali z tyłu. Wszystko po to by jazda była dynamiczna, ale także wygodna.
Zontes 350 D: flagowiec wśród maksiskuterów?
Nowoczesny maksiskuter nie tylko musi jeździć nienagannie ale także wyglądać stylowo, by udanie uzupełniać miejski lifestyle. W przypadku Zontesa 350 D, muszę przyznać, że jest na czym zawiesić oko. Sportowa dynamika przeplata się tu z nowoczesnością, elegancją i luksusem. Zontes 350 D już podczas postoju potrafi zaciekawić niebanalnym designem i dostosowaną do współczesnych trendów linią. Ostro poprowadzone przednie światła płynnie komponują się z nadającymi lekkości przetłoczeniami nadwozia, a całość jest zwieńczona zadartym ku górze i nowocześnie zaprojektowanym zespołem lamp tylnych. Zontes 350 D już na postoju zapowiada pełną sportowej dynamiki jazdę. Jak będzie podczas jazdy? O tym poinformujemy Was już niebawem, gdy tylko pojawią się ku temu możliwości, ale patrząc na wspomniane dane techniczne i wiedząc już jak radzi sobie mniejszy 310M, można oczekiwać chyba tylko pozytywnych wrażeń.
Zontes przyzwyczaił nas już do szczodrości względem wyposażenia standardowego swoich pojazdów. W przypadku flagowego maksiskutera musiało być jeszcze bardziej na bogato. Na pokładzie nie zabrakło wydajnego oświetlenia w technologii full-LED, kolorowego ekranu TFT z rozszerzoną funkcjonalnością i łącznością bezprzewodową. Nad bezpieczeństwem czuwa wydajny układ hamulcowy z przednim zaciskiem mocowanym radialnie, który wspomagany jest przez dwukanałowy system ABS. O kontrolę przyczepności dba także zastosowany po raz pierwszy w pojazdach marki Zontes układ kontroli trakcji TCS.
Zobaczcie z resztą sami:
Przeczytaj też:
Zontes 310M: maksiskuter dla nowoczesnych mieszczuchów?
Z istotnych informacji, o których na pewno warto wspomnieć i które już posiadamy – Zontes 350 D jest gabarytowo większym skuterem niż 310 M. To cenna informacja dla osób o wyższym niż średnia krajowa wzroście, dla których Zontes 310M może wydawać się ciut za bardzo filigranowy pod względem ergonomii. Tym bardziej zatem dobrze, że model 350 D dołącza do oferty chińskiego producenta, bo będzie w czym wybierać również pod tym względem. Pod siedzeniem ma zmieścić się pełnowymiarowy integralny kask, a sam skuter ma być fabrycznie przygotowany pod instalacje kufra centralnego, osłon dłoni i np. podgrzewanych manetek, a w schowku pod kierownicą znajdziesz podwójny port szybkiego ładowania ze złączem USB oraz PD. Trzeba przyznać, że ta propozycja jeszcze bardziej wzmacnia stawkę w segmencie, bo zapowiada się bardzo ciekawie. Zontes 350 D został wyceniony na 21999 zł i wiemy, że zaczął się już pojawiać w punktach dealerskich marki.
Zontes 350 D 2023; dane techniczne:
SILNIK | JEDNOCYLINDROWY, CHŁODZONY CIECZĄ, SOHC | |||||||
POJEMNOŚĆ SILNIKA | 349 CC | |||||||
ŚREDNICA I SKOK TŁOKA | 77.0 mm x 74.9 mm | |||||||
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 11.8:1 | |||||||
MOC MAKSYMALNA | 36,7 KM@7500 min | |||||||
MAKSYMALNY MOMENT OBR. | 38.0 Nm@6000 min | |||||||
SYSTEM ZASILANIA PALIWEM | WTRYSK ELEKTRONICZNY (BOSCH) | |||||||
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA | 139 km/h | |||||||
ILOŚĆ BIEGÓW | ||||||||
RAMA | Stalowa, rurowa | |||||||
DŁUGOŚĆ, WYSOKOŚĆ, SZEROKOŚĆ | 2025 mm, 1305 mm, 780 mm | |||||||
ROZSTAW OSI | 1405 mm | |||||||
PRZEŚWIT | 135 mm | |||||||
WYSOKOŚĆ SIODŁA | 760 mm | |||||||
HAMULCE PRZÓD i TYŁ | Hydrauliczne tarczowe z ABS | |||||||
ZAWIESZENIE PRZÓD | Widelec teleskopowy | |||||||
ZAWIESZENIE TYŁ | Monoabsorber | |||||||
ROZMIAR OPONY PRZÓD | 120/70 – 15 | |||||||
ROZMIAR OPONY TYŁ | 140/70 – 14 | |||||||
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA | 12L | |||||||
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA | 3.5 L/100 km | |||||||
MASA POJ. GOTOWEGO DO JAZDY | 192 kg | |||||||
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE | 160 kg | |||||||
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE | WYŚWIETLACZ TFT, ŚWIATŁA LED, TPMS, ELEKTRYCZNIE OTWIERANE SIEDZENIE I KOREK PALIWA, ELEKTRYCZNIE REGULOWANA SZYBA, HAMULEC POSTOJOWY | |||||||
WERSJE KOLORYSTYCZNE | SREBRNY, GRAFITOWY, CZARNY MAT | |||||||
SUGEROWANA CENA DETALICZNA | 21 999 pln |
Nowy Zontes 350 D: jeszcze parę fotek…