Jesteś ciekawy jak w chinach robią ramę, silniki, obudowę skutera, i ogólnie cały skuter? Jak tak to dobrze trawiłeś! Przedstawiam Ci film warty obejrzenia dla każdego kto chodź trochę interesuje się skuterami. W filmie zobaczysz znaną fabrykę skuterów - Zhejiang Jiajia Juneng Motorycle Technology, którą na pewno każdy posiadacz chińskiego skutera widział jej nazwę na wyciągu ze świadectwa homologacji. Na prezentacji można zobaczyć wiele skuterów, które doskonale znacie z polskich dróg i salonów.
Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B
Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
ja chińczykiem jeżdżę od 3 lat(zumico eos 2t). Na początku to tylko niedzielne wypady ale w zeszłym roku zdjąłem 2 blokady i jestem zadowolony narazie mam nieomal 3400 km przebiegu ale w skuterze jedyne co wymieniłem to linka chamulcowa i regulator napięcia. 2013 to mój ostatni rok na tym skuterze i przesiadam się może na 125
i dodam jeszcze jedno:
że chińczyk chińczykowi nie równy
mały 4t za 1500 zł nigdy nie dorówna zumico 2t za 4000 zł
to że na ramie pisze „made in china” o niczym nie świadczy
Wykonywanie i montaż to jedno, jakość części to drugie 🙂
Ciekaw jestem jak z filmiku można stwierdzić jaka jest jakość stali:) .To że ciemna może oznaczać dużą zawartość węgla czyli twarda, rdzawy nalot jest normalny przy składowaniu stali w procesie produkcji jest ona wytrawiana po za tym jest coś takiego jak sezonowanie stali ( Bloki silników BMW w latach 70 były wystawione przez rok na działanie warunków atmosferycznych i całkowicie zardzewiałe wjeżdżały na taśmę produkcyjną i były to najlepsze silniki )
Jeśli ktoś kiedyś miał okazje robić z Chińczykami interesy to wie że trzeba ich pilnować ( tak robią firmy które zlecają im wykonanie produkcji). Oczywiście że zrobią dobrze skuter i z dobrych materiałów ale jak zabraknie do wykonania produkcji odpowiedniego surowca to i tłok do silnika z „ryżu” zrobią i włożą. Mój znajomy 3 sezony katował Zippo i nie mógł zajeździć go , w końcu mu go zwineli z pod bloku ale kupił nówkę Zippo Pro 50 ,który sypał się jak cholera :rama pękła , łańcuch strzelał …. Jeden sezon i do dupy. Wszystko zależy na co natrafimy.
jednym się sypie, drugim nie nawet jeśli skutery wyjechały z jednego salonu. Tak bywa i tego się nie zmieni. Nawet jedna dziura w drodze potrafi zamienić całe użytkowanie w koszmar. Nigdy nie wiemy co tak na prawdę wpływa na stan sprzętu. Moim zdaniem wszystko:
Każdy kilometr, dziura, kamień, deszcz i każde poruszenie kopniaka lub naciśnięcie manetki
Ciekaw jestem jak z filmiku można stwierdzić jaka jest jakość stali:) .To że ciemna może oznaczać dużą zawartość węgla czyli twarda, rdzawy nalot jest normalny przy składowaniu stali w procesie produkcji jest ona wytrawiana po za tym jest coś takiego jak sezonowanie stali
Nie jestem technologiem znającym się na stali. Jednak z doświadczenia widziałem, że im ciemniejsza stal tym szybciej ulegała korozji. Na przykład przy produkcji Polonezów w FSO stal na karoserii była ciemna i szybko korodowała. Wystarczyło, że taśma stała kilka dni, a samochody montowane na niej z dnia na dzień stawały się bardziej rude. Po dwóch trzech latach użytkowania te samochody sypały się na potęgę. Co do bloków silników nie są wykonywane ze stali lecz z różnych stopów. Moje doświadczenia z chińskimi skuterami nie są duże, ale kiedy nie można kluczem płaskim odkręcić lub dokręcić śruby M8 gdyż łeb momentalnie omyka się, albo gwint zrywa się. To chyba jest dowód, że materiały nie są zbyt dobrej jakości. Oczywiście klucze były dobre, a sił zbyt wielkich nie używano.