- Yamaha odświeża swój flagowy model adventure Ténéré 700 oraz Ténéré 700 Rally 2025
- Odświeżony wygląd, w pełni regulowane zawieszenie. Co jeszcze? Przekonajmy się!
Na 2025 rok Yamaha odświeża swój flagowy model adventure Ténéré 700, kontynuując tym samym dziedzictwo motocykli, które inspirowane są ekstremalnymi wyzwaniami rajdu Paryż-Dakar.
Dzięki nowym funkcjom i dopracowanym rozwiązaniom, Ténéré 700 pozostaje wierna swojemu terenowemu charakterowi, ale staje się bardziej wszechstronna, wprowadzając wariant z niższą wysokością siedzenia i z zawieszeniem o krótszym skoku dla motocyklistów, którzy potrzebują niższej pozycji do jazdy.
Wersja Ténéré 700 Rally oferuje prawdziwie dopakowaną i wyższą specyfikację dla bardziej wymagających entuzjastów off-roadu.
Klasyka adventure w nowym wydaniu
Nowa generacja Ténéré 700 zyskała lekko odświeżony wygląd, podkreślający stylistykę adventure, znaną z poprzednich wersji. Przód motocykla, wyposażony w większą szybę, ma zapewniać lepszą widoczność i ochronę przed wiatrem, a smukły, kompaktowy tył ma wpływać na większa swobodę pracy ciałem, zwłaszcza w pozycji stojącej – co jest kluczowe podczas jazdy w terenie. W nowej wersji zbiornik paliwa o pojemności 16 litrów został umieszczony niżej, co wpływać ma na lepszą równowagę i prowadzenie, a także poprawiać ergonomię.
Zawieszenie dostosowane do różnych potrzeb
Odświeżona Ténéré 700 otrzymała w pełni regulowane zawieszenie. Z tyłu znajdziemy amortyzator inspirowany rajdami z progresywną charakterystyką tłumienia.
Model Ténéré 700 Rally został przygotowany z myślą o jeszcze bardziej wymagających trasach off-road: wyposażono go w widelec KYB z powiększonym skokiem, oferującym 230 mm skoku z przodu i 255 mm prześwitu. Dzięki tym ulepszeniom Rally jest gotowa na ekstremalne warunki terenowe, ale kosztem nieco bardziej sportowego nastawienia.
Systemy ABS i TCS przełączane jednym naciśnięciem
Układy TCS i ABS można wyłączyć, co ma zapewniaź pełną kontrolę podczas jazdy w terenie. Układy TCS i ABS można wyłączyć, co zapewnia pełną kontrolę podczas jazdy w terenie. TCS ma dwa ustawienia, włączone i wyłączone, i te można zmieniać za pomocą menu na wyświetlaczu TFT, podczas gdy duży przycisk z boku kokpitu może być używany do ustawień systemu ABS. Tryb 1 ABS jest domyślny i aktywuje system zapobiegający blokowaniu kół na obu kołach, podczas gdy tryb 2 dezaktywuje ABS tylko z tyłu. Tryb 3 wyłącza całkowicie interwencję ABS i przekazuje pełną kontrolę nad hamowaniem kierowcy. Tryby pracy systemów można dostosować za pomocą menu na wyświetlaczu TFT lub, dla szybszej i wygodniejszej obsługi, poprzez długie naciśnięcie dedykowanego przycisku ABS, które powoduje wyłączenie systemu zapobiegającego blokowaniu kół przy hamowaniu i systemu kontroli trakcji.
Kluczowe cechy
- Nowe nadwozie i światła przednie w efektownym stylu Yamaha Adventure
- Wysokiej jakości, w pełni regulowane zawieszenie z przodu i z tyłu
- Nowy, kolorowy ekran TFT o przekątnej 6,3 cala z możliwością podłączenia smartfona
- Elektroniczna przepustnica YCC-T z dwoma trybami jazdy
- ABS i TCS przełączane za pomocą dedykowanego przycisku
- Najnowsza wersja dwucylindrowego, czterozaworowego, chłodzonego cieczą silnika CP2, DOHC o pojemności 690 cm3, spełniającego normę Euro 5+
- Nowe przełączniki i kierunkowskazy
- Nowa, jednoczęściowa kanapa w stylu rajdowym
- Dostępna wersja z mniejszą o 15 mm wysokością kanapy
- Nowa osłona sprzęgła poprawiajaca swobodę nóg
- Większe podnóżki
- Osłony dłoni w kolorze nadwozia
- Zaktualizowany czujnik stopki bocznej
Podsumowanie
Ténéré 700 na 2025 rok pozostaje wierna swoim korzeniom, zapewniając wszystko, czego można oczekiwać od maszyny typu adventure. Nie możemy doczekać się testów!