Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally 2025 – nowa odsłona kultowej maszyny terenowej

Informacja prasowa

W skrócie
  • Yamaha odświeża swój flagowy model adventure Ténéré 700 oraz Ténéré 700 Rally 2025
  • Odświeżony wygląd, w pełni regulowane zawieszenie. Co jeszcze? Przekonajmy się!

Na 2025 rok Yamaha odświeża swój flagowy model adventure Ténéré 700, kontynuując tym samym dziedzictwo motocykli, które inspirowane są ekstremalnymi wyzwaniami rajdu Paryż-Dakar.

Dzięki nowym funkcjom i dopracowanym rozwiązaniom, Ténéré 700 pozostaje wierna swojemu terenowemu charakterowi, ale staje się bardziej wszechstronna, wprowadzając wariant z niższą wysokością siedzenia i z zawieszeniem o krótszym skoku dla motocyklistów, którzy potrzebują niższej pozycji do jazdy.

Wersja Ténéré 700 Rally oferuje prawdziwie dopakowaną i wyższą specyfikację dla bardziej wymagających entuzjastów off-roadu.

Klasyka adventure w nowym wydaniu

Nowa generacja Ténéré 700 zyskała lekko odświeżony wygląd, podkreślający stylistykę adventure, znaną z poprzednich wersji. Przód motocykla, wyposażony w większą szybę, ma zapewniać lepszą widoczność i ochronę przed wiatrem, a smukły, kompaktowy tył ma wpływać na większa swobodę pracy ciałem, zwłaszcza w pozycji stojącej – co jest kluczowe podczas jazdy w terenie. W nowej wersji zbiornik paliwa o pojemności 16 litrów został umieszczony niżej, co wpływać ma na lepszą równowagę i prowadzenie, a także poprawiać ergonomię.

Zawieszenie dostosowane do różnych potrzeb

Odświeżona Ténéré 700 otrzymała w pełni regulowane zawieszenie. Z tyłu znajdziemy amortyzator inspirowany rajdami z progresywną charakterystyką tłumienia.

Model Ténéré 700 Rally został przygotowany z myślą o jeszcze bardziej wymagających trasach off-road: wyposażono go w widelec KYB z powiększonym skokiem, oferującym 230 mm skoku z przodu i 255 mm prześwitu. Dzięki tym ulepszeniom Rally jest gotowa na ekstremalne warunki terenowe, ale kosztem nieco bardziej sportowego nastawienia.

Systemy ABS i TCS przełączane jednym naciśnięciem

Układy TCS i ABS można wyłączyć, co ma zapewniaź pełną kontrolę podczas jazdy w terenie. Układy TCS i ABS można wyłączyć, co zapewnia pełną kontrolę podczas jazdy w terenie. TCS ma dwa ustawienia, włączone i wyłączone, i te można zmieniać za pomocą menu na wyświetlaczu TFT, podczas gdy duży przycisk z boku kokpitu może być używany do ustawień systemu ABS. Tryb 1 ABS jest domyślny i aktywuje system zapobiegający blokowaniu kół na obu kołach, podczas gdy tryb 2 dezaktywuje ABS tylko z tyłu. Tryb 3 wyłącza całkowicie interwencję ABS i przekazuje pełną kontrolę nad hamowaniem kierowcy. Tryby pracy systemów można dostosować za pomocą menu na wyświetlaczu TFT lub, dla szybszej i wygodniejszej obsługi, poprzez długie naciśnięcie dedykowanego przycisku ABS, które powoduje wyłączenie systemu zapobiegającego blokowaniu kół przy hamowaniu i systemu kontroli trakcji.

Kluczowe cechy

  • Nowe nadwozie i światła przednie w efektownym stylu Yamaha Adventure
  • Wysokiej jakości, w pełni regulowane zawieszenie z przodu i z tyłu
  • Nowy, kolorowy ekran TFT o przekątnej 6,3 cala z możliwością podłączenia smartfona
  • Elektroniczna przepustnica YCC-T z dwoma trybami jazdy
  • ABS i TCS przełączane za pomocą dedykowanego przycisku
  • Najnowsza wersja dwucylindrowego, czterozaworowego, chłodzonego cieczą silnika CP2, DOHC o pojemności 690 cm3, spełniającego normę Euro 5+
  • Nowe przełączniki i kierunkowskazy
  • Nowa, jednoczęściowa kanapa w stylu rajdowym
  • Dostępna wersja z mniejszą o 15 mm wysokością kanapy
  • Nowa osłona sprzęgła poprawiajaca swobodę nóg
  • Większe podnóżki
  • Osłony dłoni w kolorze nadwozia
  • Zaktualizowany czujnik stopki bocznej

Podsumowanie

Ténéré 700 na 2025 rok pozostaje wierna swoim korzeniom, zapewniając wszystko, czego można oczekiwać od maszyny typu adventure. Nie możemy doczekać się testów!

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button