Aktualnie czytasz:
Yamaha MT-03: Nowy motocykl od Japo艅czyk贸w na prawo jazdy A2
0

Seria MT Yamahy rozrasta si臋. Wkr贸tce do salon贸w trafi motocykl o pojemno艣ci聽321 cm3, sygnowany jako MT-03. To miejska, lekka i zwinna propozycja z segmentu naked. Cena nie jest jeszcze znana, a premiera wst臋pnie planowana jest na luty 2016.

Inspirowana alternatywnymi subkulturami motocyklowymi, zrodzonymi po Ciemnej Stronie Japonii, prze艂omowa gama motocykli Yamaha MT wprowadzi艂a ca艂kowicie nowy styl na ulice Europy. Charakteryzuj膮ce si臋 imponuj膮cym momentem obrotowym, wiod膮c膮 w swoich klasach wszechstronno艣ci膮, zwinno艣ci膮 i sportowymi sylwetkami motocykle MT reprezentuj膮 now膮, dynamiczn膮 i ekscytuj膮c膮 fal臋 w designie motocyklowym, kt贸ra zaw艂adn臋艂a wyobra藕ni膮 wsp贸艂czesnych kierowc贸w. Od chwili wprowadzenia legendarnego MT-09 sprzedano w Europie ponad 70 tys. motocykli z gamy MT, co jest ogromnym sukcesem Ciemnej Strony Japonii.

Yamaha MT-03:聽Zdj臋cia:

[nggallery id=468]

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

W 2016 roku Yamaha powi臋kszy niezwykle po偶膮dan膮 gam臋 MT o model MT-03, lekki, zwrotny i 艂atwy w prowadzeniu dwucylindrowiec o pojemno艣ci 321 cm3, kt贸ry wprowadza nowy poziom emocji do prawa jazdy kategorii A2. Przeznaczony zar贸wno dla posiadaczy kategorii A2, przez osoby kt贸re dopiero pragn膮 przesi膮艣膰 si臋 z pojemno艣ci 125 cm3 po bardziej do艣wiadczonych kierowc贸w, kt贸rzy szukaj膮 drugiego motocykla do codziennego u偶ytku 鈥 MT-03 czyni 艣wiat MT bardziej dost臋pnym ni偶 kiedykolwiek.

Istotnymi cechami nowego MT s膮 wyprostowana pozycja kierowcy i umiarkowana wysoko艣膰 siedziska, kt贸re sprawiaj膮, 偶e codzienna jazda tym motocyklem w warunkach miejskich jest 艂atwa i przyjemna. Dwucylindrowy, rz臋dowy silnik o pojemno艣ci 321 cm3 bazuje na jednostce pochodz膮cej z YZF-R3 i zosta艂 opracowany tak, by dostarcza膰 艂atw膮 w kontroli moc przy ni偶szych obrotach i wysokie osi膮gi w zakresie 艣rednich i wysokich obrot贸w.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Ten przyjemny w u偶ytkowaniu silnik uzupe艂nia w膮skie i lekkie podwozie oraz p艂ynnie dzia艂aj膮ce zawieszenie, pochodz膮ce z YZF-R3, kt贸re zapewnia wygodn膮 i zwinn膮 jazd臋 oraz 艂atwe prowadzenie. Eleganckie, muskularne nadwozie i charakterystycznie przesuni臋ta do przodu masa czyni膮 z MT-03 jeden z najatrakcyjniejszych modeli w klasie prawa jazdy kategorii A2. Yamaha przewiduje, 偶e MT-03 zwr贸ci uwag臋 nowych i do艣wiadczonych kierowc贸w, zach臋caj膮c ich do wej艣cia w 艣wiat MT.

Wyprostowana pozycja kierowcy

Przeznaczony g艂贸wnie do codziennego, miejskiego u偶ytku MT-03 jest wyposa偶ony w naturaln膮, ergonomiczn膮 konstrukcj臋 zaprojektowan膮, by zapewnia膰 jak najwi臋ksz膮 wygod臋. Wzajemna relacja siedziska/kierownicy/podn贸偶k贸w zosta艂a pomy艣lana w taki spos贸b, aby stworzy膰 wyprostowan膮 pozycj臋 kierowcy, dostosowan膮 do os贸b o r贸偶nych gabarytach, podczas gdy wyprofilowany zbiornik paliwa i okolice kolan pozwalaj膮 kierowcy poczu膰 si臋 jedno艣ci膮 z pojazdem.

Pionowo ustawiona kierownica zapewnia promie艅 skr臋tu 68 stopni, u艂atwiaj膮c kierowcy manewrowanie w ruchu miejskim.

Wysoko艣膰 kanapy

Dwupoziomowa kanapa mierzy 780 mm wysoko艣ci i zapewnia kierowcy wra偶enie siedzenia 鈥瀢鈥 siodle a nie 鈥瀗a鈥 nim, umo偶liwiaj膮c dost臋p obu st贸p do pod艂o偶a podczas startu czy zatrzymania. Podwy偶szone siedzisko pasa偶era oferuje wiele miejsca i jest wyposa偶one w praktyczne, aluminiowe uchwyty.

Konstrukcja o przesuni臋tym do przodu 艣rodku ci臋偶ko艣ci

DNA rodziny MT mia艂o du偶y wp艂yw na stylistyk臋 nowego MT-03. Jedn膮 z charakterystycznych cech ka偶dego modelu MT jest jego specyficzna sylwetka z wysuni臋tym do przodu 艣rodkiem ci臋偶ko艣ci, kt贸ra nadaje tym motocyklom kompaktowy i wojowniczy wizerunek, sprawiaj膮cy wra偶enie mocy i zwinno艣ci.

Ten unikalny wygl膮d MT uzyskano za pomoc膮 poziomych linii i minimalnego zwisu z przodu i z ty艂u motocykla. Podkre艣la go centralnie umieszczony t艂umik, natomiast pochylony do przodu silnik i wyprofilowany zbiornik paliwa oraz wloty powietrza kontrastuj膮 z w膮sk膮 i minimalistyczn膮 tyln膮 ram膮 pomocnicz膮 motocykla, podkre艣laj膮c drapie偶n膮 sylwetk臋.

Kompaktowy, lekki, dwucylindrowy silnik rz臋dowy o pojemno艣ci 321 cm3

Opracowany na bazie jednostki pochodz膮cej z YZF-R3, ch艂odzony ciecz膮 4-suwowy, 4-zaworowy, 2-cylindrowy silnik DOHC w uk艂adzie rz臋dowym zosta艂 zaprojektowany, by dostarcza膰 doskona艂膮 moc i optymalny moment obrotowy. Przyjemny charakter pracy silnika wywo艂uje wiele pozytywnych emocji podczas jazdy, co odr贸偶nia MT-03 od innych modeli. W celu zwi臋kszenia wydajno艣ci tego silnika opracowano go w oparciu o najnowsz膮 technologi臋 analizy spalania z wykorzystaniem wielu zaawansowanych element贸w, takich jak lekkie, wzmocnione t艂oki i naw臋glane korbowody.

Uk艂ad zawor贸w dolotowych i wydechowych zosta艂 zoptymalizowany, co wraz z kompaktow膮 konstrukcj膮 4-zaworowej komory spalania wywo艂uje zawirowanie mieszanki powietrzno-paliwowej, daj膮c w efekcie wyj膮tkowe osi膮gi.

W膮ska i kompaktowa rama

Podwozie jest oparte na sportowej konstrukcji YZF-R3 i zosta艂o opracowane za pomoc膮 najnowszej technologii analizy strukturalnej, kt贸ra umo偶liwi艂a konstruktorom Yamahy stworzenie lekkiej i kompaktowej ramy dla nowego MT-03 oraz zapewnia doskona艂膮 r贸wnowag臋 sztywno艣ci.

Prosta konstrukcja zawiera niewiele zgi臋膰, element贸w spawanych czy fa艂dowanych, daj膮c w efekcie minimalistyczn膮 i atrakcyjn膮 struktur臋, kt贸rej kompaktowe rozmiary i niska masa znacz膮co przyczyniaj膮 si臋 do lekkiego i zwinnego prowadzenia.

Dwie g艂贸wne rury ramy s膮 wykonane z 35 mm stalowych tub, a dzi臋ki u偶yciu skrzyni korbowej silnika jako g艂贸wnego 艣rodka ci臋偶ko艣ci podwozia, konstruktorzy Yamahy byli w stanie zminimalizowa膰 og贸ln膮 mas臋 pojazdu.

D艂ugi, asymetryczny wahacz

Yamaha jest jednym z pierwszych producent贸w, kt贸rzy wykorzystali zalety zwi膮zane z prowadzeniem i przyczepno艣ci膮, uzyskane dzi臋ki d艂ugiej konstrukcji wahacza, a nowy MT-03 zawiera ten sam stosunek wahacza do rozstawu osi, jaki wyst臋puje w motocyklu YZF-R1 2014.

Zar贸wno podczas dobicia jak i odbicia, k膮t 573-milimetrowego wahacza w MT-03 zmienia si臋 znacznie mniej w stosunku do p艂aszczyzny drogi ni偶 w konwencjonalnej, kr贸tszej konstrukcji. Zapewnia to wydajniejsze przekazywanie mocy do tylnego ko艂a, co ma szczeg贸lne znaczenie podczas przyspieszania, zwalniania i pokonywania zakr臋t贸w, a wi臋c gdy tylne zawieszenie jest najbardziej aktywne.

10-ramienne ko艂a z aluminiowego odlewu i szerokie opony

Niska masa nieresorowana przyczynia si臋 do natychmiastowej reakcji zawieszenia i zwrotno艣ci MT-03. Dodatkowo motocykl jest wyposa偶ony w lekkie, 10-ramienne aluminiowe ko艂a, pochodz膮ce z modelu YZF-R3, kt贸re zosta艂y zaprojektowane tak, by oferowa膰 optymaln膮 r贸wnowag臋 wytrzyma艂o艣ci i sztywno艣ci. Ko艂a s膮 wyposa偶one w szerok膮 felg臋 z tyln膮 opon膮 o wymiarach 140/70-17 i przedni膮 opon膮 mierz膮c膮 110/70-17, kt贸re zapewniaj膮 dobr膮 przyczepno艣膰 i pewne trzymanie si臋 drogi. Masa nieresorowana jest jeszcze bardziej pomniejszona dzi臋ki zastosowaniu dr膮偶onych osi, kt贸rych konstrukcja zapewnia dobre w艂a艣ciwo艣ci amortyzacyjne, a w konsekwencji wi臋ksz膮 wygod臋 jazdy.

Wska藕nik wielofunkcyjny

Wska藕nik wielofunkcyjny w motocyklu MT-03 jest jedn膮 z najbardziej wszechstronnych konstrukcji w swej kategorii i zawiera cyfrowy pr臋dko艣ciomierz po prawej stronie i analogowy obrotomierz po lewej, ze wska藕nikiem zmiany biegu w g贸rnej cz臋艣ci.

Inne funkcje to mi臋dzy innymi wska藕nik paliwa, wska藕nik temperatury wody, aktualne i 艣rednie zu偶ycie paliwa, zegar, dwa liczniki kilometr贸w, wska藕nik wymiany oleju i wiele innych.

P艂ywaj膮ca przednia tarcza hamulcowa o 艣rednicy 298 mm, 220 mm tarcza tylna, ABS

W celu zapewnienia pot臋偶nej i przewidywalnej si艂y hamowania i znakomitego wyczucia, MT-03 zosta艂 wyposa偶ony w przedni膮 tarcz臋 hamulcow膮 o 艣rednicy 298 mm, zawieraj膮c膮 p艂ywaj膮cy, 2-t艂oczkowy zacisk, podczas gdy tylne ko艂o jest zaopatrzone w tarcz臋 220 mm. Ten efektywny uk艂ad hamulcowy zapewnia wysoki poziom si艂y hamowania, pozwalaj膮c kierowcy MT-03 na du偶膮 kontrol臋 nad maszyn膮 zar贸wno w ruchu miejskim, jak i podczas jazdy po autostradzie. ABS znajduje si臋 w wyposa偶eniu standardowym.

LED-owe o艣wietlenie

Dla podkre艣lenia dynamicznego wygl膮du MT-03 zosta艂 wyposa偶ony w LED-owe 艣wiat艂a pozycyjne i LED-owe 艣wiat艂o stopu, kt贸re charakteryzuj膮 si臋 niskim zu偶yciem energii elektrycznej, jednocze艣nie oferuj膮c d艂ugotrwa艂e dzia艂anie.

G艂贸wne w艂a艣ciwo艣ci MT-03

Naturalna, wyprostowana pozycja kierowcy zapewniaj膮ca wygodne poruszanie si臋 w mie艣cie
Charakterystyczna dla rodziny MT pochylona do przodu sylwetka
Silnik, rama, zawieszenie i ko艂a bazuj膮ce na motocyklu YZF-R3
2-cylindrowy, rz臋dowy, 4-suwowy, 4-zaworowy silnik DOHC ch艂odzony ciecz膮, o pojemno艣ci 321 cm 3
W膮ska i kompaktowa rama o optymalnej sztywno艣ci
D艂ugi, asymetryczny wahacz wzorowany na motocyklu YZF-R1
Lekkie, 10-ramienne ko艂a z odlewu aluminium
艢rednia, kanapy o wysoko艣ci 780 mm oferuj膮ca 艂atwy dost臋p st贸p do pod艂o偶a
Wszechstronny, wielofunkcyjny panel przyrz膮d贸w
p艂ywaj膮ca przednia tarcza 298 mm, tylna tarcza 220 mm, system ABS
LED-owe 艣wiat艂a pozycyjne i LED-owe 艣wiat艂o stopu
P艂ynnie dzia艂aj膮cy 41 mm przedni widelec z tylnym zawieszeniem Monocross
14-litrowy zbiornik paliwa ze 偶艂obieniem na kolana i wlotami powietrza

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%