Yamaha buduje samolot dla ludu? Wiele na to wskazuje!

Skoro Yamaha R1 już niemal lata, to dlaczego nie zbudować prawdziwej latającej maszyny?

W skrócie
  • Yamaha podejmuje oficjalną współpracę z konglomeratem konstruującym statki powietrzne
  • Celem podpisanej umowy ma być zbadanie możliwości opracowania lekkich konsumenckich jednostek latających, które mają przybliżyć lotnictwo szerszej rzeszy odbiorców
  • Do napędu samolotów nowej generacji mają służyć lekkie i zwarte jednostki napędowe Yamahy. BYć może właśnie takie, lub podobne do silnika CP2 z Yamahy MT-07, czy Tenere 700

Silniki Yamahy znajdują przeróżne zastosowania. Spotkać można je niemal wszędzie, a niebawem Yamaha może zacząć nie tylko piekielnie szybko jeździć i pływać, ale także latać!

Yamaha Motor i ShinMaywa Industries, Ltd. podpisały umowę na wspólne badania nad rozwojem lekkich jednostek latających całkowicie nowej generacji. Wszystko po to, by latanie stało się bardziej ekologiczne i dostępne dla większej ilości odbiorców.

ShinMaywa Industries, Ltd. to japoński konglomerat działający w branży transportowej. Firma obecnie działająca w Azji i Ameryce Północnej oraz mająca ponad 70-letnie doświadczenie w produkcji samolotów specjalnego przeznaczenia, a także ciężarówek. Ich koronnym projektem jest ogromny czterowirnikowy hydroplan.

Samolot z silnikiem CP2 od Yamahy MT-07? A czemu nie!

Zgodnie ze wspomnianą umową, Yamaha Motor ma zbadać możliwości dostosowania swoich małolitrażowych silników i technologii o jakie oparte są ich konstrukcje do wymagań stawianych przed jednostkami napędowymi dla przemysłu lotniczego. Być może właśnie lekki i zwarty silnik CP2, który z powodzeniem napędza takie motocykle jak MT-07 Tracer 700, czy Tenere 700, zagości po odpowiednich modyfikacjach w jednostkach latających? Ciężko jednoznacznie ocenić, bo samoloty mają inne wymagania konstrukcyjne niż motocykle względem parametrów napędu, ale na pewno już technologie wykorzystywane przez Yamahę przy budowaniu współczesnych jednostek napędowych już tak.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Z kolei ShinMaywa ma dostosować swoje technologie inżynieryjne i wiedzę specjalistyczną — zdobytą poprzez rozwój samolotów-amfibii i różnych innych typów samolotów — do projektowania koncepcji, konstruowania prototypów, przeprowadzania testów oraz weryfikacji m.in. technologii autonomicznej i nie tylko dla małych, lekkich samolotów konsumenckich.

Obie firmy wykorzystają to wspólne przedsięwzięcie badawcze, aby zbadać możliwości komercjalizacji małych samolotów nowej generacji, z uwzględnieniem potencjalnych kierunków rozwoju projektu w przyszłości. Wszystko oczywiście w oparciu o badanie zainteresowania poszczególnych rynków i ich potencjałów.

Yamaha NMax 125 i 30 kg lżejszy D`elight 125 2021: Masa w skuterach ma duże znaczenie?

Czy jest zatem możliwym, że za jakiś czas zobaczymy niewielkie, lekkie i osiągalne dla znacznie większej liczby potencjalnych odbiorców jednostki latające z silnikami pochodzącymi w prostej linii z motocykli Yamahy? Wiele wskazuje, że szanse na to są spore!

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button