125 ccm
Aktualnie czytasz:
Kupiłeś nowy jednoślad bez automatycznego włącznika świateł? Jutro ostatni dzień na rejestrację
6

To ze względu na wejście nowych przepisów, które zostały uchwalone w 2012. Dyrektywa ta zmienia przepisy dot. wymagań homologacyjnych. Za ich sprawą m.in. każdy nowy jednoślad od 2016 roku musi być wyposażony w automatyczny włącznik świateł.

Komisja Europejska dała pięć lat vacatio legis wszystkim europejskim producentom i importerom na dostosowanie się do nowych wymogów. Część z nich z dużym wyprzedzeniem dostosowała swoje motocykle i motorowery do założonych wymagań. Brak klasycznego włącznika świateł mijania spotkamy już od co najmniej dwóch lat na przykład w japońskich i włoskich konstrukcjach.

Niestety część branży nie zdołała skutecznie się zabezpieczyć przed zawirowaniami, które wywołały nowe przepisy. Zdarzało się, że nie uprzedzano klientów o konieczności dokonania rejestracji pojazdów „starego typu” przed końcem 2015 roku. Tyczy się to wszystkich nowych motocykli i skuterów które nie posiadają automatycznego włącznika świateł i nie zostały jeszcze zarejestrowane na terenie Unii Europejskiej, w tym Polski. O ile problem wydaje się dotyczyć niewielkiej ilości pojazdów to stanowi on ogromną przeszkodzę dla przyszłego właściciela jednośladu. Taki pojazd bowiem, zgodnie z przepisami nie będzie mógł się poruszać do drogach publicznych.

 
Czytaj
REKLAMA

MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.

W sytuacji w której właściciel, sprzedawca czy importer nie dopełni obowiązku przed upływem 2015 roku na nic się zdadzą fizyczne modyfikacje pojazdu. Jedynym ratunkiem może się okazać tak zwane KPP – czyli oświadczenie, że dany egzemplarz pochodzi z końcowej partii produkcji. W tym celu musimy skontaktować się bezpośrednio w importerem na terenie kraju. Jednak czy zostanie ono wydane zależy jedynie od dobrej woli takiego podmiotu.

Dezinformacja w urzędach komunikacji.

 
Czytaj
REKLAMA

Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.

Z Waszych relacji wynika, że sami urzędnicy o nowych przepisach nie wiedzą nic, albo wiedzą mało. Oto mail jednego z naszych Użytkowników:

Witam kupiłem skuter Honda NSC50R i zamierzam go zarejestrować dopiero w marcu czyli za 3 miesiące. A w urzędzie pani powiedziała że w przeciągu 30 dni musze go zarejestrować po zapytaniu co się stanie jeżeli przekocze te 30 dni otrzymałem odpowiedz – ,,Nie wiem”. Więc moje pytanie jest czy mogę go kupić i nie rejestrować?

Odpowiedz jest jednoznaczna, jeśli pojazd nie spełnia wymagań w postaci automatycznego systemu włączania świateł mijania to nie czekać – rejestrować.

Nie tylko zarejestrować, ale także ubezpieczyć.

Należy pamiętać, że wraz z zarejestrowaniem nowego motocykla czy motoroweru należy go ubezpieczyć (OC). Nie ma znaczenia czy jednoślad będzie poruszać się od dnia rejestracji po ulicach czy stał do wiosny w garażu.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
33%
heh...
33%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • vader
    31 grudnia 2015 at 09:01

    Jasny gwint, a nie mogliście o tym przepisie napisać miesiąc temu? Portal motocyklowy informuje swoich czytelników na 24 godziny przed wejściem tak drastycznego przepisu – kurcze, jak to o was świadczy?

  • Zdjęcie profilowe Dziadek_z_Kielc
    1 stycznia 2016 at 13:32

    Yooo Vader, synu Ciemności, a to ty neta już nie masz, że tak pianę tutaj bijesz na pokaz?
    ^
    I tak oto Pan Sroka, właśnie stał się bohaterem. Tego forum, jego stałych, ale niezbyt kumatych wyznawców i tej naszej współczesnej rzeczywistości. Tej realnej, bo nie z kompa z grafiką na grubym wypasie.
    ^
    I na spokojnie innym to przekażę, bo jest już rok 2016:
    ^
    Pkt. 1.4.2.
    Pkt. 2.3.1.
    Pkt. 3.2.
    ^
    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//NONSGML+TC+P7-TC1-COD-2010-0271+0+DOC+PDF+V0//PL
    >
    Jak Pan Zulu-Gula tego tutaj nie rozkmini dalej, to pozostaje jedynie takiemu kupującemu (kupującemu już w roku 2016) poradzić, aby ^próbował^ to rejestrować natychmiast po zakupie, a jak to jednak nie wypali w miejscowym Wydziale Komunikacji, to ^bezprzebiegowego jednoślada^ (nie pchać 5 kilosów po zakupie do domu i potem z powrotem), należy natychmiast zwrócić do sprzedającego w stanie oryginalnym. Zwrot fizyczny i rządanie natychmiastowego zwrotu kasy na swoją łapę, bo sprzęt jest niehomologowany na dany rok wg. przepisów prawa UE, zatem bez prawa rejestracji, etc.

  • Ja
    5 stycznia 2016 at 08:48

    Kolego od Hondy .Kto powiedział , źe muszę motocykl zarejestrować w 30 dni od kupna. Przeciez ja nie muszę go wcale rejestrować jak nie bede chciał. Jak juź zarejestruje to natychmiast oc, ale jak nie to nie.

  • Zdjęcie profilowe Evert
    7 stycznia 2016 at 18:41

    Inna sprawa, że z tą Hondą NSC50R (usportowiona Vision) to przykład średnio pasujący do kontekstu artykułu, bo w tym modelu – zresztą jak w innych jednośladach Hondy – włączenie świateł mijania następuje automatycznie.

    [img]http://www.moto-magazin.si/media/cache/upload/Photo/2013/11/22/honda-2_bigimage.jpg[/img]

  • Świeżak
    24 lutego 2016 at 11:59

    A co w przypadku jeśli kupię przypuśćmy używaną Zetkę 50 z 2010 lub 2014? One mają tę automatyczną funkcję czy nie i trzeba będzie kombinować ?

  • Mało_wiedzący
    29 marca 2016 at 12:53

    Witam 🙂
    Mam zamiar w tym lub za rok kupić Zipp Pro 50 rocznik 2012. Nwm czy on ma automatyczne włączanie świateł ale pewnie nie. Więc co mam zrobić ? Wiem pewnie powiecie nie kupuj tego „chińskiego gówna” ale on mi się podoba, a kolega ma Zippa Pro 50 rocznik 2011 i nie narzeka ( 3 lata go posiada ). Prosze o pomoc !