125 ccm
Aktualnie czytasz:
Kupiłeś nowy jednoślad bez automatycznego włącznika świateł? Jutro ostatni dzień na rejestrację
6

To ze względu na wejście nowych przepisów, które zostały uchwalone w 2012. Dyrektywa ta zmienia przepisy dot. wymagań homologacyjnych. Za ich sprawą m.in. każdy nowy jednoślad od 2016 roku musi być wyposażony w automatyczny włącznik świateł.

Komisja Europejska dała pięć lat vacatio legis wszystkim europejskim producentom i importerom na dostosowanie się do nowych wymogów. Część z nich z dużym wyprzedzeniem dostosowała swoje motocykle i motorowery do założonych wymagań. Brak klasycznego włącznika świateł mijania spotkamy już od co najmniej dwóch lat na przykład w japońskich i włoskich konstrukcjach.

Niestety część branży nie zdołała skutecznie się zabezpieczyć przed zawirowaniami, które wywołały nowe przepisy. Zdarzało się, że nie uprzedzano klientów o konieczności dokonania rejestracji pojazdów „starego typu” przed końcem 2015 roku. Tyczy się to wszystkich nowych motocykli i skuterów które nie posiadają automatycznego włącznika świateł i nie zostały jeszcze zarejestrowane na terenie Unii Europejskiej, w tym Polski. O ile problem wydaje się dotyczyć niewielkiej ilości pojazdów to stanowi on ogromną przeszkodzę dla przyszłego właściciela jednośladu. Taki pojazd bowiem, zgodnie z przepisami nie będzie mógł się poruszać do drogach publicznych.

W sytuacji w której właściciel, sprzedawca czy importer nie dopełni obowiązku przed upływem 2015 roku na nic się zdadzą fizyczne modyfikacje pojazdu. Jedynym ratunkiem może się okazać tak zwane KPP – czyli oświadczenie, że dany egzemplarz pochodzi z końcowej partii produkcji. W tym celu musimy skontaktować się bezpośrednio w importerem na terenie kraju. Jednak czy zostanie ono wydane zależy jedynie od dobrej woli takiego podmiotu.

 
Czytaj
REKLAMA

Odkryj Stylowe Jeansy Motocyklowe City Nomad

Polska marka, polska produkcja! Zero kompromisów. Najwyższa jakość i zaawansowane technologie. Wykonane z użyciem włókien 100% DuPont™ Kevlar®. Komplet certyfikowanych protektorów SAS-TEC® z regulacją położenia. Dopasowany krój i nowoczesny design. Poczuj styl, bezpieczeństwo i komfort!

Dezinformacja w urzędach komunikacji.

Z Waszych relacji wynika, że sami urzędnicy o nowych przepisach nie wiedzą nic, albo wiedzą mało. Oto mail jednego z naszych Użytkowników:

Witam kupiłem skuter Honda NSC50R i zamierzam go zarejestrować dopiero w marcu czyli za 3 miesiące. A w urzędzie pani powiedziała że w przeciągu 30 dni musze go zarejestrować po zapytaniu co się stanie jeżeli przekocze te 30 dni otrzymałem odpowiedz – ,,Nie wiem”. Więc moje pytanie jest czy mogę go kupić i nie rejestrować?

Odpowiedz jest jednoznaczna, jeśli pojazd nie spełnia wymagań w postaci automatycznego systemu włączania świateł mijania to nie czekać – rejestrować.

Nie tylko zarejestrować, ale także ubezpieczyć.

Należy pamiętać, że wraz z zarejestrowaniem nowego motocykla czy motoroweru należy go ubezpieczyć (OC). Nie ma znaczenia czy jednoślad będzie poruszać się od dnia rejestracji po ulicach czy stał do wiosny w garażu.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
33%
heh...
33%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • vader
    31 grudnia 2015 at 09:01

    Jasny gwint, a nie mogliście o tym przepisie napisać miesiąc temu? Portal motocyklowy informuje swoich czytelników na 24 godziny przed wejściem tak drastycznego przepisu – kurcze, jak to o was świadczy?

  • Zdjęcie profilowe Dziadek_z_Kielc
    1 stycznia 2016 at 13:32

    Yooo Vader, synu Ciemności, a to ty neta już nie masz, że tak pianę tutaj bijesz na pokaz?
    ^
    I tak oto Pan Sroka, właśnie stał się bohaterem. Tego forum, jego stałych, ale niezbyt kumatych wyznawców i tej naszej współczesnej rzeczywistości. Tej realnej, bo nie z kompa z grafiką na grubym wypasie.
    ^
    I na spokojnie innym to przekażę, bo jest już rok 2016:
    ^
    Pkt. 1.4.2.
    Pkt. 2.3.1.
    Pkt. 3.2.
    ^
    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//NONSGML+TC+P7-TC1-COD-2010-0271+0+DOC+PDF+V0//PL
    >
    Jak Pan Zulu-Gula tego tutaj nie rozkmini dalej, to pozostaje jedynie takiemu kupującemu (kupującemu już w roku 2016) poradzić, aby ^próbował^ to rejestrować natychmiast po zakupie, a jak to jednak nie wypali w miejscowym Wydziale Komunikacji, to ^bezprzebiegowego jednoślada^ (nie pchać 5 kilosów po zakupie do domu i potem z powrotem), należy natychmiast zwrócić do sprzedającego w stanie oryginalnym. Zwrot fizyczny i rządanie natychmiastowego zwrotu kasy na swoją łapę, bo sprzęt jest niehomologowany na dany rok wg. przepisów prawa UE, zatem bez prawa rejestracji, etc.

  • Ja
    5 stycznia 2016 at 08:48

    Kolego od Hondy .Kto powiedział , źe muszę motocykl zarejestrować w 30 dni od kupna. Przeciez ja nie muszę go wcale rejestrować jak nie bede chciał. Jak juź zarejestruje to natychmiast oc, ale jak nie to nie.

  • Zdjęcie profilowe Evert
    7 stycznia 2016 at 18:41

    Inna sprawa, że z tą Hondą NSC50R (usportowiona Vision) to przykład średnio pasujący do kontekstu artykułu, bo w tym modelu – zresztą jak w innych jednośladach Hondy – włączenie świateł mijania następuje automatycznie.

    [img]http://www.moto-magazin.si/media/cache/upload/Photo/2013/11/22/honda-2_bigimage.jpg[/img]

  • Świeżak
    24 lutego 2016 at 11:59

    A co w przypadku jeśli kupię przypuśćmy używaną Zetkę 50 z 2010 lub 2014? One mają tę automatyczną funkcję czy nie i trzeba będzie kombinować ?

  • Mało_wiedzący
    29 marca 2016 at 12:53

    Witam 🙂
    Mam zamiar w tym lub za rok kupić Zipp Pro 50 rocznik 2012. Nwm czy on ma automatyczne włączanie świateł ale pewnie nie. Więc co mam zrobić ? Wiem pewnie powiecie nie kupuj tego „chińskiego gówna” ale on mi się podoba, a kolega ma Zippa Pro 50 rocznik 2011 i nie narzeka ( 3 lata go posiada ). Prosze o pomoc !