Spala 30 litrów na setkę i rozwija 600 KM mocy z 8200 cm3 pojemności. Ten motocykl może kupić każdy

Boss Hoss to amerykańska legenda, która zostanie zapamiętana na zawsze. Wszystko co warto wiedzieć

W skrócie
  • Boss Hoss to amerykański producent motocykli, w którym znajdziesz samochodowe silniki V8!
  • Największy piec, znajdujący się w ramie Boss Hossa osiąga moc maksymalną na poziomie 600 KM z 8200 cm3!
  • Motocykle te osiągają horrendalne ceny: najdroższy z nich według oficjalnej strony internetowej kosztuje nawet 288 tysięcy złotych!
  • Więcej niesamowitych historii motocyklowych znajdziesz na naszej stronie internetowej, jednoslad.pl

Dane techniczne tego motocykla przyprawiają o dreszcze i powodują przyspieszoną pracę serca. To jednak tylko dane. Jazda tym motocyklem musi być niezwykłym przeżyciem. Wystarczy powiedzieć, że silnik Boss Hossa Limited Super Sport Big Block Bike osiąga moc 600 KM! Jeśli tego Ci mało to wiedz, że piec V8 osiąga 770.2 Nm. Totalna petarda!

Boss Hoss to amerykańska marka motocykli, która powstała w 1990 roku. Motocykle te znane są głównie z imponujących rozmiarów silników V8, pochodzących z samochodów Chevrolet i General Motors. W latach 90. Boss Hoss zyskał popularność w Stanach Zjednoczonych jako symbol siły i wyjątkowego stylu – trochę sztucznego przyznacie sami, ale finalnie Boss Hoss zostanie zapamiętany na zawsze.

Gdybym miał zdefiniować grupę docelową odbiorców motocykl Boss Hoss w Polsce, to w mojej opinii byliby to muzycy Disco Polo lat 90-tych, którzy w krótkim czasie dorobili się fortuny – zdążyli kupić już absolutnie wszystko, ale nadal swędzi ich kasa leżąca na koncie. Chociaż pewnie w latach 90-tych upchana była po sejfach, a często zamurowana w ścianie. Gdybym był autorem hitów przaśnej muzyki, to kupiłym sobie Boss Hossa, aby denerwować wszystkich tych, którzy przez lata się ze mnie śmiali i szydzili. Utarłbym im nosa największym seryjnie produkowanym motocyklem na świecie, a potem pokłóciłbym się z innymi motocyklistami o to, czy można tak naprawdę nazywać motocykle Boss Hoss seryjnymi.

Z jednej strony producentem największego seryjnie produkowanego motocykla na świecie jest Triumph – mowa oczywiście o Rockecie 3 z silnikiem o pojemności 2500 cm3. Z drugiej strony, na rynku motocykli znajduje się marka Boss Hoss, która od lat produkuje motocykle z silnikami np. Corvette. Możemy im zarzucić niski wolumen produkcyjny, ale nie możemy podważyć seryjności ich wyrobów. Wystarczy spojrzeć na stronę i przejrzeć katalog motocykli. Możemy z niego wybrać konkretny model i go zamówić – to już świadczy o seryjności tych motocykli. Warto również zaznaczyć, że na stronie producenta znajduje się lista dealerów, u których możesz zamówić sprzęt. Policzyłem ilość punktów dealerskich i jest ich ponad 30 na całym świecie. Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że jeden punkt dealerski znajduje się nawet w… Polsce! A mianowicie jest to WMW Moto-Center Salon w Jaśle.

Jak widzicie to seria pełną gębą. Oczywiście jest jeszcze jeden ważny aspekt klasyfikacji pt. “największy” – Triumh Rocket posiada tytuł posiadacza największego seryjnie produkowanego silnika motocyklowego! Przecież piece które znajdziesz w Boss Hossach, to pochodzą trafiły do ramy motocykla z samochodu.

Turystyczny Boss Hoss? Tak, to istnieje!

Ciekawą sprawą jest fakt, że motocykle Boss Hoss nadal są produkowane. Każdy może wejść na stronę manufaktury i zobaczyć portfolio amerykańskiego producenta. Tak portfolio. To nie jest tak, wbrew obiegowej opinii, że Boss Hoss to jeden motocykl/model, na którym zbudowano legendę o motocyklu, w którego ramie znajduje się silnik z Corvetty. Całą zabawę w Boss Hossowym katalogu rozpoczyna Classic Bagger Bike, czyli “podstawowy” model stworzony do szeroko pojętych podróży. Tak naprawdę mam wrażenie, że w tym przypadku mowa o podróży przez centrum Las Vegas, ale nadal to jakaś podróż. Motocykl dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych: 383 Stroker – o mocy 430 KM oraz 454 Small Block – o mocy 563 KM.

BOSS HOSS CLASSIC BAGGER

Motocykl posiada solidną owiewkę Batwing, która ma chronić przed podmuchami wiatru, kufry boczne oraz całą masę innych gadżetów przydatnych w podróży. Nadal nie jestem przekonany, że zjazd Boss Hossem z utwardzonej nawierzchni na ścieżkę prowadzącą do pola namiotowego, to dobry pomysł, ale co kto lubi. Jeśli jesteś olbrzymim amerykanem, to być może Boss Hoss Classic Bagger jest dla Ciebie.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Boss Hoss. Najważniejsze informacje:

  1. Marka Boss Hoss powstała w 1990 roku w Stanach Zjednoczonych.
  2. Motocykle Boss Hoss są znane z potężnych silników V8 o pojemności od 5,7 litra do 8,3 litra, pochodzących z samochodów Chevrolet i General Motors, co daje im nie tylko imponującą moc, ale także niezwykłą wyjątkowość i charakter.
  3. Silniki V8 połączone są z 3- lub 4-biegowymi automatycznymi skrzyniami biegów.
  4. Boss Hoss to jedne z najmocniejszych motocykli na rynku.
  5. Motocykle Boss Hoss są dostępne w różnych modelach, w tym w wersji trike, czyli z dwoma kołami z tyłu
  6. Chociaż motocykle Boss Hoss to motocykle niezwykle drogie, to są łakomym kąskiem w rękach kolekcjonerów – bardzo niski wolumen produkcyjny.

Kolejnym motocyklem w katalogu amerykańskiego producenta jest Limited Super Sport Big Block Bike – tutaj już zaczyna się totalne szaleństwo. W ramie znajdziesz 8-cylindrowy silnik o pojemności 8128 cm3 (o nazwie 496 Big Block), rozwijający moc maksymalną na poziomie 600 KM! Motocykl posiada dwustopniową, półautomatyczną skrzynie biegów i wygląda… no cóż. Gdybym miał kapelę disco polo, to ustawiłbym się w kolejce do zakupów. Jest to najmocniejszy Boss Hoss w katalogu producenta.

BOSS HOSS Limited Super Sport Big Block Bike

Kwestia gustu, to jedna sprawa, ale do póki nie zacznę zarabiać pieniędzy zbliżonych do gwiazd Disco-Polo w latach 90-tych, to o zakupie Boss Hossa Limited Super Sport Big Block Bike mogę co najwyżej pomarzyć. Motocykl kosztuje 68 900 zł dolarów, a to w przeliczeniu daje ponad 288 tysięcy złotych. To dużo – niedawno w Polsce można było za taką kwotę kupić mieszkanie.

Sportowy Boss Hoss: Super Sport Bike

To trzeci model tego niesamowitego motocykla. Super Sport Bike Boss Hoss produkowany jest w trzech wersjach silnikowych. Najmniejsza wersja posiada silnik  GM LS 3 o pojemności “zaledwie” 6200 cm3 i rozwija moc 445 KM. Nieco słabsza, bo o mocy 430 KM jest wersja wyposażona w silnik 383 Stroker o pojemność 6300 cm3 (100 cm3 większa niż GM LS3). Mocy mamy mniej, ale wyraźnie moment obrotowy 383 Stroker posiada wyższy i osiąga go zdecydowanie niżej (zobaczycie to na tabeli poniżej).

Boss Hoss Super Sport Bike

Z kolei najmocniejszą jednostką napędową montowaną w modelu Super Sport Bike jest 454 Small Block o pojemności 7439 cm3. Jednostka V8 rozwija moc 563 KM i dysponuje momentem obrotowym wynoszącym 545Nm przy 4300 obr./min. Nieźle, co? We wszystkich wersjach motocykl napędzany jest pasem transmisyjnym, a do silnika przykręcona jest półautomatyczna, dwustopniowa skrzynia biegów.

Dostępne silniki dla modelu 454 SMALL BLOCK:

Model Silnika GM LS 3 383 STROKER 454 SMALL BLOCK
Moc silnika 445 hp 430 hp 563 hp
Moment obrotowy 445 ft. lbs @ 4750 rpm 450 ft. lbs @ 3800 rpm 545 ft. lbs @ 4300 rpm
Pojemność silnika 376 c.i. (6200cc) 383 c.i. (6300cc) 454 c.i. (7439cc)

Boss Hoss produkuje również trajki!

Zaskoczyło mnie jednak, że Boss Hoss jest również producentem trójkółek. Serio, nie wiem dlaczego, ale nie wiedziałem, że ten producent zajmuje się tworzeniem takich dziwactw. Chociaż, patrząc na dorobek jednośladów, powinienem się tego spodziewać. Nigdy nie prowadziłem Trajki z prawdziwego zdarzenia i jestem prawie pewien, że ten stan nigdy nie ulegnie zmianie. Mam odruchy wymiotne kiedy patrzę na tego typu pojazdy, chociaż być może kiedyś mi odbije i zobaczę co ludzie widzą w tym fajnego – szczególnie jeśli są zdrowi i sprawni. Całkowicie rozumiem posiadanie takiego sprzętu kiedy ciało niedomaga – to jasne, ale wolałem to wyjaśnić.

Boss Hoss Willys Trike

 

W trajkach znajdziecie ten sam przekrój silników co w zwykłych motocyklach – do wyboru do koloru. Co ciekawe, trójkołowce są według strony internetowej nawet tańsze niż normalne motocykle. Za pierwszą lepszą z wierzchu trzeba zapłacić 64 tysiące dolarów, a to jest z kolei równowartość 270 tysięcy złotych. Niewiele taniej, ale jednak.

Mój ulubiony Boss Hoss:

Boss Hoss ’57 Chevy Trike

 

2 opinii

  1. Silników było więcej, podstawowe to 5.7l, 7.2l 8.2l I nie wspomniany tutaj największy big block 10.2l (606ci) o mocy 640KM.

    Nie wiem czemu autor tak bardzo idzie w kierunku disco polo. Przecież te chłopaczki to bardziej do plastikowych ścigaczy pasują, bo dziewczynki lubią plastiki.
    Bardziej bym powiedział że to typowa Ameryka, V8 we wszystko co się da, hamburgery, broń. Kojarzy mi się bardziej z amerykańskimi gangami czy harleyowcami, a im daleko do disco polo jak tylko się da.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button