Aktualnie czytasz:
Skuter odblokowany = skuter bardziej bezpieczny?

Kwestia sporna wielu dyskusji wśród ustawodawców i użytkowników skuterów w Polsce. Doskonale zdajemy sobie sprawę jakie są konsekwencje odblokowania skutera. Jednak czy jazda bez zabezpieczeń może wpływać na nasze bezpieczeństwo?

Z licznych doświadczeń użytkowników Skuterowo.com wynika, że większa rezerwa mocy pod prawą ręką często sprawiała, że cało wychodziło się z opresji. Sam niejednokrotnie przekonałem się o tym, że zapas energii ukryty w skuterze może pomóc uniknąć niebezpiecznych sytuacji. Jeżdżąc po warszawskich ulicach natrafiłem na dziwną sytuację: wyjeżdżający z zatoki autobus wykonuje dziwny manewr: od razu postanawia wjechać na skrajny, lewy pas, przecinając tym sposobem dwie ciągłe linie. Nie mając zupełnie na uwadze jadącego skutera. Jechał prosto celując w mój prawy bok pojazdu. Jedyna możliwość to uciekać… Skuter był zablokowany i gdyby nie to, że akurat było z górki to zostałbym zepchnięty na barierkę rozdzielającą pasy ruchu.

Kierowcy autobusów miejskich często są wrogo nastawieni do skuterów.

Kierowcy autobusów miejskich często są wrogo nastawieni do skuterów.

Sytuacja druga: Również (przypadek) autobus. Dojeżdżam do świateł prawym pasem, tuż przed ciągłą linią włączam lewy kierunkowskaz, patrzę w lusterko i „wbijam się” między samochody. To bardzo nie spodobało się kierowcy ZTM, obok którego stanąłem. Otworzył drzwi, wyszedł, powiedział kilka „miłych słów”. Następnie zielone, autobus gaz do dechy i zaczyna mnie przy lewoskręcie spychać na przeciwny pas. Tu mocy niestety zabrakło. Skuter może nie miał potrzeby rozwinąć ponad 45 km/h, ale gdyby przyśpieszenie jego było lepsze to zapewne nie wylądowałbym na wysepce i nie wysłuchiwałbym trąbienia wszystkich wokół. To również była sytuacja niebezpieczna, przez którą o mało nie doszło do kolizji z innymi uczestnikami dróg. Wszystko za sprawą kierowcy autobusu, któremu strasznie przeszkadzało to, że Ja w Korkach nie Stoję! Raczej nie zrobiłem niczego, bo byłoby niezgodne z prawem, prawda?

 
Czytaj
REKLAMA

Odkryj Stylowe Jeansy Motocyklowe City Nomad

Polska marka, polska produkcja! Zero kompromisów. Najwyższa jakość i zaawansowane technologie. Wykonane z użyciem włókien 100% DuPont™ Kevlar®. Komplet certyfikowanych protektorów SAS-TEC® z regulacją położenia. Dopasowany krój i nowoczesny design. Poczuj styl, bezpieczeństwo i komfort!

Kierowca kierowcy nierówny. W myśl tej zasady powinno się stosować blokady, bądź je zdejmować. Na naszych drogach jest wielu skuterowców, którzy nie powinni rozwijać nawet prędkości powyżej 30 km/h, wielu innych nie posiadając ograniczeń nawet nie dokonywaliby łamania przepisów. To, że mój skuter nie posiada dodatkowych ograniczeń w cale nie znaczy, że cały czas będę jechać 80 km/h. Nie. To być jedynie rezerwa na „specjalne okazje”, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji wynikających z tego, że inni kierowcy traktują kierowców skuterów jako tych niższe kategorii. Jakie moim zdaniem rozwiązanie powinno zostać wdrożone? Jeździsz przepisowo, nie powodujesz kolizji czy wypadków? Możesz jeździć 50 cc bez ograniczenia prędkości. Jesteś drogowym piratem, małolatem? Masz ograniczenia, a ich brak jest surowo egzekwowany. Takie jest moje zdanie.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
100%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
11 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe kawa
    25 czerwca 2013 at 21:15

    heh.

    Małolaty, dawcy? Chyba ludzie robią to, co kochają. Sam mam odblokowany skuter i lubię cisnąć, wyprzedzać „mulące” bryki i trochę przyszpanować. Chyba mam do tego skuter, żeby nauczyć się jeździć zanim wsiądę na coś większego. Wiem co robię i to, że stwarzam zagrożenie, ale robię to co kocham i wisi mi czy ktoś nazwie mnie „dawcą tak jak w tym artykule. Nie wiem czy nie chcecie, nie lubicie, czy nie możecie tak jeździć, ale nie oceniajcie innych. LwG dla prawdziwych motocyklistów i leszczy :p