Jak zamontować gazbox, na przykładzie Benelli 491RR

Zaraz po otrzymaniu paczuszki z GazBox’em, zabrałem wszystkie narzędzia i udałem się w stronę garażu. Otworzyłem opakowanie i moim oczom ukazał się następujący widok. Skuterem, w którym montowaliśmy GazBox jest Benelli 491RR.

Skuter posiada już sportowy gaźnik, wariator i wydech. Pierwszym krokiem, było dokładne oglądniecie tego, co za kilka minut zostanie zamontowane w skuterze. Gdy już wiedziałem z czym mam do czynienia, założyłem jeden koniec wężyka na specjalny kruciec, który wkręciłem do GazBox’u.Kolejny etap, to ściągnięcie wszystkich plastików, które zasłaniają nam gaźnik.

Gdy już dostaniemy się do wnętrza naszej maszyny musimy odnaleźć przewód podciśnienia. I tutaj UWAGA, upewnijcie się kilka razy, że wybraliście odpowiedni wężyk i uważajcie by nie przeciąć rurki od zasilania paliwowego. Jeśli jesteście przekonani, że wybraliście dobry przewód – przetnijcie go.Teraz pozostaje nam założyć specjalny trójnik który jest w zestawie. Na oba końce przeciętego przewodu, najpierw nałóżcie specjalne opaski dociskowe, a potem trójnik.

Przewody zabezpieczcie, wspomnianymi opaskami. Gdy to jest już gotowe, do trójnika podpinamy wężyk biegnący do GazBox’u.Kolejnym krokiem, jest zamontowanie puszki GazBox’u. Wyszukajcie sztywny element, najlepiej odcinek ramy, do którego będzie mogli przymocować nasze urządzenie. W zestawie są specjalne opaski, wiec nie będzie z mocowaniem najmniejszego problemu. Zwróćcie również uwagę, na odległość miedzy GazBoxe’em a trójnikiem, im wężyk krótszy tym lepiej. Gdy GazBox jest już zamontowany, pozostaje tylko sprawdzić szczelność połączeAą, wszystko odpowiednio ułożyć, i przymocować. Następnie zakładamy wszystkie plastiki dokręcamy śrubki i praca skończona. W efekcie koAącowym, po zamontowaniu GazBox’u, oprócz zauważalnej poprawy dynamiki na średnich obrotach zyskaliśmy ciekawy element optyczny. Zamontowany w widocznym miejscu może przypominać NOS, i stanowić coś, co zapewne przykuje wzrok oglądającego nasz skuter. Testowanym egzemplarzem, przejechałem 100 km, i po wyliczeniach uzyskałem mniejsze o 0,2litra spalanie. Niby nie dużo, jednak mimo wszystko myślę, że choćby dla samego wyglądu oraz dla poprawy dynamiki skutera, warto nabyć ten dodatek…np. w naszym sklepie internetowym…

Archiwum Jednoślad.pl

Archiwum portalu Jednoślad.pl 2005-2010.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button