Aktualnie czytasz:
Jak wyczyścić gąbkowy filtr powietrza w swoim skuterze lub motocyklu?
0

Filtr powietrza odpowiedzialny jest za oczyszczanie mechaniczne powietrza zasysanego do silnika z drobin kurzu, wody i innych zanieczyszczeń. Wielu z nas aby wyczyścić filtr udaje się do serwisu. Otóż nie ma żadnej potrzeby aby to robić, wystarczy poznać zasadę czyszczenia filtra aby móc spokojnie i bez nerwów jeździć.

Zasadniczą zasadą obowiązującą przy filtrach powietrza to częste sprawdzanie jego stanu. Nie traktujmy rad typu czyść co 1000 kilometrów jako rad dobrych. Nie ma takiej możliwości aby określić ilość kilometrów po których należałoby wyczyścić filtr. Jedynym wyznacznikiem w tej kwestii powinna być nasza ocena. Na przykład gdy udajemy się na wycieczkę po drodze piaskowej i częściej jeździmy w takich właśnie warunkach to filtr należy czyścić częściej. Kontrolujcie czystość filtra, gdyż jest to bardzo ważne. Jeśli już stwierdzamy, że filtr jest brudny to należy postępować według schematu podanego poniżej : Pierwszą czynnością jaką należy wykonać to zdjąć obudowę filtra. Zazwyczaj do tej czynności wystarczy płaski śrubokręt.Następnie delikatnie wyjmujemy filtr z puszki, uważając aby go nie uszkodzić. Oglądamy czy jest brudny. Jeśli tak to przystępujemy do czyszczenia filtra.

Do jakiegoś wiaderka lub miski nalewamy trochę benzyny ekstrakcyjnej. Następnie wrzucamy do niej brudny filtr. Myjemy go dokladnie aby rozpuścić wszelkie zabrudzenia.Po starannym umyciu, należy wysuszyć filtr. Do tego posłużyć nam może kawałek papieru w który wyciskamy pozostałą w gąbce benzynę. Oczywiście należy potem odłożyć filtr na bok do pełnego wyschnięcia tak aby nie był wilgotny. W czasie gdy filtr powietrza schnie nie musimy tracić czasu. Weźmy jakiś pędzel i wymyjmy dokładnie puszkę filtra powietrza benzyną ekstrakcyjną. Po takim myciu możemy być pewni, że zanieczyszczenia które dostały się poprzez filtr napewno nie zagrożą naszemu silnikowi i zostaną wymyte.Warto także, korzystając z okazji wyczyścić benzyną pokrywke filtra. Pozwoli to wymyć pozostały brud.Gdy filtr jest już suchy należy nasączyć go specjalnym olejem do filtrów powietrza.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Pamiętaj – w żadnym wypadku nie wolno jeździć na suchym nie nasączonym filtrze, gdyż skraca to trwałość silnika. Znajdźmy jakiś pojemnik i nalejmy do niego odrobinę oleju do filtrów. Nasączmy filtr. Po nasączeniu filtr należy dokładnie wycisnąć, aby olej nie kapał z filtra.Kolejnym krokiem jest umieszczenie filtra z powrotem w puszce. Pamiętajcie aby dokładnie i prawidłowo zamontować filtr. W ostatnim etapie należy z powrotem przykręcić obudowę do puszki. Czyszczenie filtra przy zachowaniu odpowiedniej ostrożności nie jest czynnością trudną. Pamiętajcie, że dbanie o filtr jest bardzo ważne i wydłuży czas użytkowania skutera, trwałość silnika i ma duży wpływ na spalanie.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
33%
Interesujące
46%
heh...
8%
Że co?
4%
Grrrr!
4%
Smutne
0%