125 ccm
Aktualnie czytasz:
Test Romet ADV 125: Terenowy pragmatyk dla każdego z prawem jazdy B
0

Romet ADV 125 to bez wątpienia dziwna konstrukcja, mająca na celu uzupełnić jedną z nisz. Aby zainteresować się tym sprzętem musisz lubić przynajmniej od czasu do czasu zjechać z asfaltu. To pragmatyczny i jednoznacznie zorientowany jednoślad. Zorientowany na przygodę.

Pierwsza zasada Rometa ADV 125 to pragmatyzm ponad wygląd. Nie oszukujmy się, że to piękny motocykl na widok którego będą się oglądać za nami piękne przedstawicielki płci przeciwnej. Orurowanie, gmole, bagażniki, miejsca na sakwy to mega przydatne wyposażenie na wyprawie, sprawiające jednocześnie, że moto wygląda bardzo specyficzne i być może właśnie tym ma szansę zwracać jednak na siebie uwagę.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Romet ADV 125 aOffroadową orientację widać tutaj na każdym centymetrze kwadratowym tego motocykla. Spójrzcie na terenowe opony czy zawieszenie. Motocykl został podniesiony, a zawieszenie posiada duży zakres pracy. To jeden z koniecznych elementów jakie są niezbędne podczas podróżowania po takich miejscach. Miękkie zawieszenie oczywiście ma swoje wady i dostrzeżemy je zwłaszcza podczas ostrego hamowania na asfalcie. To jak z samochodami terenowymi – coś za coś.

Przyglądając się detalom zwróćcie uwagę na deskę rozdzielczą, która zestawem zegarów składającym się z obrotomierza, wskaźnika paliwa i prędkościomierza. Znajdziemy też cyfrowe wskazanie aktualnie zapiętego biegu i kilka podstawowych kontrolek. Kierownica posiada standardowe wykończenie jakie spotkamy w motocyklach tej klasy. Plus za klawisz passingu, który umożliwia dawania na drodze sygnałów świetlnych długimi.

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Romet ADV 125 cTestowany Romet ADV 125 został pomalowany na matowy, szary kolor. W tych barwach nie prezentuje się zbyt urokliwie, ale znów uzasadnić to należy pragmatycznością i przeznaczeniem tego sprzętu. Stąd też pytanie czy urodę w tym teście w ogóle należy oceniać? Pytanie otwarte.

Romet ADV 125 posiada silnik o nominalnej pojemności 124 centymetrów sześciennych. Generuje przy tym nieco ponad 10 koni mechanicznych. W stosunku do masy 132 kilogramów jesteśmy w stanie na długiej prostej osiągnąć licznikową setkę. Niestety jednostka jest chłodzona powietrzem o czym należy pamiętać podczas jazdy z wysokimi obrotami, a małą prędkością – na przykład w terenie. Tutaj Romet ADV będzie wymagać nieco spokojniejszego obchodzenia się z manetką gazu.

Testowany Romet ADV 125 nie jest misterem piękności, ale fajnie wyposażonym i tanim motocyklem przeprawowym. To super propozycja dla miłośników dróg ostatnich kategorii, którzy lubią pojechać nieco dalej i się wyszaleć, następnie z uśmiechem na ustach wrócić do domu zabierając ze sobą kilka kilogramów błota. Dobrej zabawy.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%