Przegląd uniwersalnych opon motocyklowych od Pirelli. Pirelli Angel ST, Pirelli Angel CiTy i Pirelli Angel GT

Pirelli Angel ST i Pirelli Angel GT to przedstawiciele jednej z najbardziej uniwersalnych rodzin ogumienia w ofercie włoskiego producenta. Zresztą Pirelli Angel uratowało mnie w przeszłości…

Podczas europejskiej premiery Benelli BN 302 miałem okazję nie tylko przetestować nowe modele marki Benelli, ale także na własnej skórze sprawdzić jak działają opony Pirelli Angel ST. Na 17-calowych kołach Benelli BN 302 Pirelli wykorzystywane jest jako wyposażenie seryjnie. Dzięki wysokiej jakości stosowanych w Benelii gum udało mi się nie zawstydzić rodaków 2000 km od domu i uniknąć nieprzyjemnego „dzwona”.

Fakt, i Angel ST i Angel GT to ogumienie będące na rynku już od jakiegoś czasu, ale ogumienie motocyklowe to nie iPhone - nie potrzebujemy nowego modelu co roku.

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Sama rodzina Angel w gamie Pirelli to swego rodzaju przeciwieństwo rodziny Diablo. Jeśli Diablo Supercorsa SP to topowa opona stricte sportowa, to Angel GT jest jej sportowo-turystycznym odpowiednikiem. Nomenklatura zresztą jest stosunkowo prosta -  „GT” oznacza „Gran Tourismo”, „ST = Sport Touring”, a do tego dochodzi nowa opona Angel CiTy. Oczywiście, Angel GT to opona pozycjonowana najwyżej, jeśli chodzi o technologię i cenę.

Zacznijmy od Pirelli Angel CiTy.

Pirelli Angel CiTy - do miasta

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że CiTy nie są dostępne na wszystkich rynkach. Opona ta została zaprojektowana z myślą o mniejszych pojemnościach motocykli i skuterów, a głównym celem było zwiększenie udziału Pirelli w rynkach azjatyckich. Nie oznacza to, że nie da jej się kupić w Polsce - zwłaszcza, że do świetne rozwiazanie do użytku miejskiego.

Wzmocniony karkas oraz ramie opony pozwoli uniknąć przebicia chociażby podczas pokonywania wysokiego krawężnika. Same CiTy wywodzą się bezpośrednio z topowej opony Angel GT, chociaż zmieniono wzór bieżnika i skład mieszanki. CiTy ma przede wszystkim idealnie spisywać się w zróżnicowanych warunkach drogowych, bez względu na temperaturę czy opady deszczu. Rozwiązanie w sam raz do większego skutera lub motocykla typu Kawasaki Ninja 300.

Pirelli Angel ST - sportowo turystyczna

O stopień wyżej jest, jak już wspominałem, objeżdżona przeze mnie opona Pirelli Angel ST. Pirelli reklamowało Angel ST jako „pierwszą oponę z dwoma twarzami” i coś jest na rzeczy. Z jednej strony to opona sportowo-turystyczna, z drugiej rozwiązanie, które bez wstydu poradzi sobie na lokalnym torze kartingowym.

Wysoka ilość krzemionki w mieszance zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne przy zachowaniu odpowiedniej wytrzymałości, co pozwala czuć się pewnie w każdych warunkach. Zresztą, na Angel ST jeździłem po dziurawych drogach o zmiennej przyczepności i nawet jeśli nie jestem demon prędkości, czułem się pewnie przez cały czas.

Zresztą, właściwości Angel ST opisują brytyjscy dziennikarze (podczas premiery):

Czuć lekkie wężykowanie podczas mocnego hamowania w porównaniu do opon sportowych, ale w takich warunkach [wilgotny, wyboisty asfalt - przyp. red.] to nic złego i pomaga w czuciu dziurawej, mało przyczepnej drogi. […] Pirelli są zawsze przewidywalne i pozwalają płynnie w prowadzeniu, a to ogromny plus - James Whitham, Visordown.

Pirelli Angel GT - szybsza turystyka

Angel GT to opona ST do potęgi. Przejedziemy na niej więcej kilometrów, GT lepiej sprawdzi się przy szybkiej jeździe i na mokrym asfalcie. Na GT niestety nie miałem okazji jeździć, ale dość powiedzieć, że to standardowe Angel GT debiutowało razem z Ducati Multistradą 1200, co daje dokładny pogląd do jakiego typu motocykli Angel GT jest kierowane.

Największą różnicą pomiędzy ST i GT jest dwuskładnikowa struktura tylnej opony, której zawdzięczamy świetną przyczepność na mokrym, oraz zmieniony bieżnik. Inna mieszanka sprawia, że Angel GT jest jedną z najwytrzymalszych opon w segmencie.

Więcej o oponach Pirelli dowiecie się TUTAJ.

[trending]

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button