Ponad 1000 km na jednym tankowaniu? Na tym motocyklu to możliwe!

Tankujesz i zapominasz o stacjach paliw przez następne 1000 km - brzmi nieźle!

W skrócie
  • Polski importer marki Rieju przetestował model Aventura 500
  • Na jednym tankowaniu udało przejechać się dystans 1070 km
  • Motocykl ten wyposażony jest w dwa zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 40 l

Motocyklowi podróżnicy przemierzający świat na dwóch kołach szczególnie cenią sobie modele, które zadowalają się niewielkimi ilościami paliwa i dodatkowo mają duży bak. Takie połączenie sprawia, że przez kilkaset kilometrów na dobre mogą zapomnieć o stacji paliw, nie martwiąc się jej brakiem w odległych miejscach czy różnicami wynikającymi z cen na pylonach. Ten motocykl to absolutny rekordzista.

Pamiętam najróżniejsze komentarze, które pojawiały się przy pojemności zbiornika paliwa w BMW R12000GS ADV, który mógł pomieścić nawet 34 litry paliwa. Z jednej strony to oczywiście dodatkowa masa i utrudnienie podczas jazdy w terenie, ale jednocześnie nieoceniona pomoc przy dalekich wyprawach w odległe miejsca, gdzie tankowanie nie jest niczym prostym i wymaga sporego przestudiowania trasy. Szczególnie jest to ważne w motocyklach turystycznych, dlatego dziś nikogo nie dziwią już baki, które mogą pomieścić powyżej 25 litrów, co jest znaczącą różnicą względem chociażby 15 litrów w miejskich modelach. Na rynku istnieje pewien motocykl, który z pewnością zaskoczy was zasięgiem możliwym do przejechania na jednym tankowaniu i odrazu chciałbym zaznaczyć, że kompletnie nie jest on przygotowany do bicia rekordu, a jest seryjnie produkowanym modelem.

Hiszpańska firma Rieju ma w swojej ofercie model Aventura 500, a ten dokładnie przetestowany został przez polskiego importera, który postanowił sprawdzić maksymalny zasięg możliwy do przejechania na jednym, a tak naprawdę dwóch zbiornikach paliwa. Wynik zaskakuje, bo dystans wyniósł 1070 km.

Najważniejsze informacje:

  1. Ponad 1000 km na jednym tankowaniu seryjnym motocyklem? To naprawdę imponujący wynik.
  2. Polski importer marki Rieju przetestował model Aventura 500 – na jednym tankowaniu udało się pokonać dystans 1070 km.
  3. Rieju Aventura 500 posiada dwa zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 40 litrów.

Obejrzyj również:

Przede wszystkim testowany był seryjny egzemplarz, który wychodząc z fabryki wyposażony jest w dwa zbiorniki paliwa – każdy o pojemności 20 litrów. Łącznie zatem pojemność wynosi 40 litrów, co w połączeniu z niewysiloną jednostką napędową oraz płynnym i łagodnym stylem jazdy kierowcy pozwoliło na przejechanie abstrakcyjnego wręcz dystansu wynoszącego ponad 1070 km. Trzeba przyznać, że ten wynik robi wrażenie, bo na jednym tankowaniu dojedziecie z Warszawy chociażby na szczyt drogi Grossglockner Hochalpenstraße, omijając przy tym drogie paliwo zlokalizowane tuż przy autostradzie chociażby w Austrii. Oczywiście prędkość przelotowa nie będzie należała do zawrotnych, a z manetką gazu trzeba będzie obchodzić się wyjątkowo łagodnie i ostrożnie. Nie mniej jednak się da.

Rieju Aventura 500 – rasowy przedstawiciel klasy ADV

Hiszpański motocykl to przedstawiciel lekkiego segmentu adventure z nastawieniem na eksplorowanie najbardziej niedostępnych dróg, które znajdują się daleko od asfaltowych. Przede wszystkim posiada wspomniane wcześniej dwa zbiorniki paliwa – pierwszy z nich standardowo zamontowany jest przed siedziskiem, natomiast drugi bezpośrednio pod nim. Jednostka napędowa została stworzona została przez chińską firmę Loncin, jednakże na licencji Hondy. Silnik ma pojemność 500 cm3 i generuje moc 47 KM. Takie połączenie sprawia, że aktualnie Aventura 500 dzierży nieoficjalny królewski tytuł seryjnego motocykla, który przejedzie największą liczbę kilometrów na jednym tankowaniu.

Wyposażenie i sama charakterystyka jest typowo terenowa – przednie koło ma średnicę 21 cali, natomiast z tyłu 18 cali. Dodatkowo motocykl ma wysoki skok zawieszenia, a także gole ochronne i dodatkowe osłony, które mają chronić go podczas upadku w terenie. Do dyspozycji kierowcy jest 7-calowy wyświetlacz TFT, a z poziomu kierownicy może zmieniać tryby jazdy oraz wyłączać system ABS. Motocykl bez płynów waży 190 kg, ale waga ta drastycznie wzrasta wraz z zatankowaniem go do pełna. W zależności od wersji, za Aventurę 500 należy zapłacić około 36 000 złotych.

Wiktor Seredyński

Od małego oglądał się za motocyklami do tego stopnia, że kilkukrotnie nabił sobie guza na głowie na przydrożnej lampie. Fan dalekich podróży, garażowego majsterkowania, ale także wyścigowej jazdy na torze. Wszystkie rzeczy związane z motocyklami odbywają się oczywiście w akompaniamencie Dire Straits. Podróż i jazda jest celem, a motocykle sposobem na spełnione życie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button