Piaggio Beverly 300 HPE oraz 400 HPE S: Maxiskuterowe nowości w klasie premium

Piaggio Beverly to skuter, który już na początku swojej kariery zyskał sporą popularność. Elegancja i połączenie walorów jezdnych oraz funkcjonalności sprawiły, że szybko stał się jednym z najczęściej sprzedawanych skuterów we Włoszech. Teraz – po prawie 20. latach od debiutu, doczekał się nowej ewolucji, dzięki której ma stać się skuterowym Crossoverem wykraczając poza swoją kategorię.  Nowe Piaggio Beverly w wersjach 300 HPE oraz 400 HPE S ma łączyć wszechstronność, dynamikę z komfortem i luksusem pojazdu w stylu GT.

Nowe Piaggio Beverly ma być bardzo intuicyjne w obsłudze w każdej sytuacji, od codziennych dojazdów do pracy przez zatłoczone miasto, gdzie liczy się zwinność i dynamika, aż po zamiejskie wycieczki, gdzie kierowca doceni moc, stabilność i komfort. Nowy design Beverly jest zdecydowanie bardziej sportowy – przód został całkowicie przeprojektowany, a boczne linie podkreślają bardziej surowy i muskularny fason z eleganckim tyłem. Na przodzie wyróżnia się centralnie zamontowany na kierownicy nowy reflektor w technologii LED. Kierunkowskazy i światła pozycyjne są również wykonane w technologii LED. Umieszczone zostały na bokach przedniej osłony tworząc w ten sposób znak rozpoznawczy, widoczny na pierwszy rzut oka. Również tylna cześć skutera zakończona jest światłami LED oraz całkowicie nowym mocowaniem tablicy w motocyklowym stylu. Nowe są również felgi ze swoją sportową, siedmioramienną konstrukcją. Nowe siedzenie zostało dopracowane zarówno pod kątem stylistyki, jak i wygody.

Nowe Piaggio Beverly otrzymało również nowe serce, czyli dwie wersje wydajnego silnika zgodnego z normą Euro 5 z dobrze znanej rodziny HPE. Dostępne będą w pojemnościach 300 i 400cm3. Oba silniki to czterosuwowe, czterozaworowe, jednocylindrowe jednostki chłodzone cieczą i zasilane elektronicznym wtryskiem. Wydajny napęd to wynik doświadczeń centrum badawczo-rozwojowego Grupy Piaggio, które pracuje nad zwiększaniem osiągów i poprawy właściwości jezdnych przy jednoczesnym zmniejszeniu zużyciu paliwa i hałasu. Nowy silnik o pojemności 300cm3 to moc większa o 23% w porównaniu do poprzednika. Osiąga 19kW (25,8KM) przy 8 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wzrasta o 15% i osiąga 26 Nm przy 6 250 obr./min. Wersja 400cm3 zastąpi modele z gamy 350. Różnica polega nie tylko na prostym wzroście centymetrów sześciennych, ale inżynierowie Piaggio jeszcze bardziej poprawili parametry mechaniczne i termodynamiczne oraz jeszcze bardziej zmniejszyli i tak już nie wysoki do tej pory poziom wibracji i hałasu. Rezultatem jest moc sięgająca 26 kW (35,4 KM) przy 7 500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 37,7 Nm przy 5 500 obr./min. Te wyniki z pewnością przełożą się na osiągi i elastyczność jazdy.

Jaki jest koszt rejestracji motocykla/skutera/motoroweru?

Te dwa nowoczesne i mocne silniki są połączone z technicznie zaawansowaną ramą na bazie podwójnej kołyski ze stalowych rur o wysokiej wytrzymałości. Zawieszenie to nowoczesna konstrukcja od Show, gdzie przód oparty jest na widelcu 35mm, a tył stanowi podwójna para amortyzatorów ze sprężyną o regulowanym napięciu wstępnym w 5 pozycjach.
Dzięki takiej konstrukcji, która przypomina tę z motocykli, a także duże koła (110/70/16” z przodu i 140/70/14” z tyłu) nowy Beverly 300 zapewnia komfort jazdy i niezwykłą przyczepność na drodze. Jeszcze lepszych odczuć doświadczy kierowca Beverly 400 z oponami 120/70 z przodu oraz 150/70 z tyłu, szczególnie podczas jazdy z większymi prędkościami.

Piaggio Beverly to również nowa technologia z systemem bezkluczykowym na czele. Oprócz tego bez wkładania kluczyka możemy otworzyć siedzenie i korek wlewu paliwa oraz zablokować kierownicę, na której umieszczony został nowy wyświetlacz LCD o przekątnej 5,5”. Obok manetek znajdują się nowe, przeprojektowane pod względem ergonomii przyrządy sterujące. W wersji 400 HPE wyposażenie uzupełnia, jako standard, platforma Piaggio MIA, która umożliwia podłączenie smartfona do pokładowego systemu za pośrednictwem Bluetooth uzyskując szereg dodatkowych funkcji i możliwości. Beverly to dwa różne charaktery pod jednym szyldem. Z jednej strony to elegancka i wyrafinowana wersja podstawowa, a z drugiej bardziej szorstka i sportowa przejawiająca się w Beverly S. Piaggio Beverly jest dostępny w wielu eleganckich i błyszczących kolorach, takich jak Bianco Luna i dwa zupełnie nowe kolory Blu Oxigen i Grigio Cloud. Te charakterystyczne malowania połączone są z wykończeniem detali w jasnych i ciepłych metalicznych odcieniach oraz brązowym siedzeniem i jasnoszarych felgach. Piaggio Beverly S wyróżnia się przede wszystkim sportowymi matowymi wykończeniami w kolorze grafitowej szarości. Dostępne są trzy schematy kolorystyczne; matowe Argento Cometa i Nero Tempesta oraz oryginalny i futurystyczny błyszczący Arancio Sunset. Wersja S ma nowe czarne siedzenie z dwóch materiałów i ciemnoszare felgi

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button