Peugeot Tweet 125i 2017: Czy warto wybrać taki skuter 125 do miasta?

Dzisiaj na maksa praktyczny, komfortowy i łatwy w prowadzeniu sprzęt - Peugeot Tweet 125i. Skuter w międzyczasie przeszedł mały lifting, co jest świetnym pretekstem do przyjrzenia się z bliska tej konstrukcji.

Zmienił się przede wszystkim silnik, który ma teraz wtrysk i 10.6 KM. Fajnie się to zbiera w sprincie spod świateł i większość osobówek nie będzie Wam siedziała na ogonie podczas takiego manewru. Skrzynia CVT jest zorientowana na przyśpieszanie, co w połączeniu z niewielką masą 109 kg daje zadowalające efekty.

Z nowości jest też odświeżony kokpit i zegary z niebieskim podświetleniem, które mają święte prawo się podobać. Szkoda, że nie ma obrotomierza, ale z drugiej strony to automat.

Największą zaletą Tweeta są duże koła, które stanowią już kanon w miejskich sprzętach. 16 cali sprawia, że skuter pewnie się prowadzi i nie panikuje podczas wjechania na przykład w taką dziurę. Dziękować za nie będziecie też na progach zwalniających i wbijając się pod krawężnik.

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Geometra sprzętu jest nastawiona pod typowo miejską jazdę w korkach. Gabaryty i masa Tweeta 125 są łatwe do opanowania w korku i z maszyną poradzi sobie nawet największa pierdoła. Peugeotem można się przecisnąć praktycznie wszędzie zyskując mnóstwo czasu. Nie mniej taka jazda to sprawdzian dla całej tej konstrukcji. To ciągłe dodawania gazu i hamowania. Mimo to po kilkudziesięciu minutach takiej jazdy skuter nie łapie zadyszki.

Skoro już o hamowaniu mowa to trzeba muszę wspomnieć, że to najtańszy markowy skuter z ABSem. Ten może się przydać, bo na pokładzie znajdują się dwie duże tarcze, które nie znają kompromisów. Dorzucono też stalowy oplot. Nawet założyłem się sam ze sobą czy jestem w stanie wymusić działanie systemu antypoślizgowego jednym palcem. Udało się.

Inne publikacje na ten temat:

Tweet to także sporo komfortu w trakcie jazdy. Kanapa nie tylko fajnie wygląda, ale też jest szeroka co umila tyłkowi spędzanie czasu za kierownicą. Tak samo jak tylne zawieszenie, które składa się z dwóch amortyzatorów. Z przodu z kolei są klasyczne lagi o sporym skoku. Miejsca na pokładzie jest sporo i przy moim wzroście 185 nie narzekam.

Jeśli chodzi o kwestie praktyczne to Tweet 125i posiada elektryczne otwieraną kanapę za pomocą dość nietypowo ulokowanego przycisku. Pod siedzeniem zmieści się niewielki plecak z kanapkami do roboty, albo kask typu jet. Jakby komuś było mało to można rozważyć zakup takiego, oryginalnego kufra Peugeot. Pod kierownicą z kolei mamy uchwyt, a niżej dodatkowy schowek na telefon czy dokumenty.

Ogólnie sprzęt robi dobre wrażenie pod względem praktycznym i wizualnym. Dobrze się prowadzi, pali nieco ponad 3 litry na setkę i nie narzuca się w trakcie jazdy. Jeśli szukasz markowej maszyny, dzięki której dziennie zaoszczędzisz mnóstwo kasy i czasu to warto rozważyć zakup Tweeta za 9 500 PLN.

  • Rama Rurowa
  • Obudowy Polipropylen i ABS
  • Zawieszenie przód Widelec teleskopowy hydrauliczny 30mm
  • Zawieszenie tył 2 amortyzatory z tłumieniem olejowym
  • Opona przednia bezdętkowa 90/80 – 16″ lub 110/70 – 16”
  • Opona tylna bezdętkowa 110/70 – 16”
  • Koło przód 16”
  • Koło tył 16”
  • Hamulce przedni Tarczowy Ø 226 mm
  • Hamulec tylny Tarczowy Ø 226 mm
  • Ilość miejsc 2
  • SILNIK
  • Pojemność 124,6 cm3
  • Typ silnika Jednocylindrowy, czterosuwowy
  • Moc 9 KM przy 7500 obr/min
  • Moment obrotowy 8,6 N.m przy 7000 obr/min
  • Chłodzenie Powietrzem
  • Smarowanie Miska oleju
  • Rozrusznik Elektryczny + nożny
  • Układ zasilania Gaźnik
  • Zapłon Elektroniczny układ CDI
  • Sprzęgło Automatyczne
  • Przeniesienie napędu Bezstopniowe automatyczne CVT
  • WYMIARY I WAGA
  • Długość (mm) 2000
  • Szerokość kierownicy (mm) 690
  • Wysokość siedziska (mm) 770
  • Rozstaw osi (mm) 1330
  • Masa własna (kg) 109
  • Poj. zbiornika paliwa L 5,7

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button