Pamiętaj o bateriach w swoim elektrycznym skuterze. Zadbaj o swojego Bartona i pomóż mu przetrwać zimę

Informacja prasowa

Na całym świecie przybywa pojazdów elektrycznych, nie inaczej jest w naszym kraju. Są one alternatywą dla silników na paliwa stałe. Znacznie obniżają koszt przejechania każdego kilometra i nie zakłócają spokoju naszych sąsiadów. By jednak służyły nam jak najdłużej, musimy pamiętać o odpowiedniej eksploatacji. Czy robisz to dobrze?

Dla większości motocyklistów wraz z pierwszymi przymrozkami sezon dobiegł końca. Przerzuciliśmy się na cztery kółka lub wybraliśmy komunikację miejską. Musimy pamiętać jednak o naszych jednośladach, które tak dzielnie nam służyły podczas sezonu. Dzięki przestrzeganiu kilku zasad, wiosną unikniemy przykrych niespodzianek związanych z niemożliwością uruchomienia naszych jednośladów. Wszystkie motocykle i motorowery wyposażone są w akumulatory, o które musimy szczególnie dbać podczas zimowania. Skupmy się jednak na pojazdach w 100% elektrycznych, bo w tym przypadku bateria jest bardzo ważna, a jej ewentualna wymiana może wiązać się ze sporymi kosztami.

Przeczytaj, zapamiętaj, stosuj te zasady

Barton w swojej ofercie posiada kilka pojazdów elektrycznych i są to:

  • Barton Energy,
  • Barton Energy 2.0,
  • Barton E-max,
  • Barton E-max Li-ion,
  • Barton E-max One,
  • Barton Tres,
  • Barton Quatro

Podczas zimowania tych pojazdów, ale i sporadycznego używania należy pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach:

  1. Stosuj oryginalną ładowarkę dołączoną do skutera. Ładowarka musi być ustawiona na odpowiednie napięcie
  2. Kiedy akumulator będzie naładowany należy go odłączyć od prądu. Nie dopuść do przeładowania akumulatora. Szczególnie wrażliwe są na to baterie Li-on.
  3. Przechowuj skuter w dodatnich temperaturach. Jeśli to niemożliwe, to zadbaj przynajmniej o akumulatory. Idealną temperaturą jest temperatura pokojowa, minimalna to 15°C.
  4. Nie podłączaj skutera do ładowania bezpośrednio po jeździe. Daj mu ostygnąć.
  5. Nie pozwól, aby bateria została całkowicie rozładowana, a jeżeli taka sytuacja się wydarzy zadbaj o jak najszybsze naładowanie baterii
  6. Jeżeli skuter będzie nieużywany przez dłuższy czas, np. zimą – naładuj go do pełna i co 2 tygodnie sprawdzaj czy nie trzeba go naładować.

Jeśli powyższe punkty zostaną wdrożone, wiosną bez problemów będziecie cieszyć się z jazdy swoimi jednośladami. W razie potrzeby zakupu nowego akumulatora odsyłamy na naszą stronę www.morettiparts.pl

 

Tobiasz Kukieła

Dziennikarz motoryzacyjny, fotograf, reportażysta. Na motocyklach jeździ od dzieciaka i cały czas odczuwa potrzebę rozwijania swoich umiejętności jeździeckich. Jest złomiarzem z powołania - zdecydowanie częściej kupuje motocykle niż je sprzedaje. Czy to jego problem?

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button