Aktualnie czytasz:
Nowa Yamaha MT-07 2021. Informacje, dane techniczne, galeria zdjęć

Yamaha zaprezentowała nowe wcielenie modelu MT-07. Motocykl będzie posiadać dopracowany pod kątem normy EURO 5 silnik, nowy wygląd oraz całą masę nowości, które powinny przypaść Wam do gustu.

Projektując oraz wdrażając do sprzedaży model MT-07, Yamaha rozbiła bank - do tej pory sprzedało 125 tysięcy egzemplarzy, co stawia go na pierwszym miejscu sprzedaży motocykli klasy Hyper Naked. Sukces ten ma kilka składowych: niska cena, niezły wygląd, świetne możliwości jezdne oraz mocny i bardzo żywotny silnik. Te cechy sprawiają, że siódemka jest świetną propozycją motocykla do miasta i nie tylko.

Yamaha MT-07 2021. Co nowego?

Nowy model otrzymał efektowne nadwozie, które tak jak prezentowana w zeszłym tygodniu MT-09 2021 zachowuje ostry i nieco minimalistyczny wygląd, nową lampę LED, zmodernizowany pod kątem normy Euro 5 silnik, wydajniejszy układ hamulcowy oraz całą masę akcesoriów i usprawnień, które mają sprawić, że jazda MT-07 2021 będzie przyjemniejsza.

Od premiery w 2014 roku Yamaha MT-07 jest najlepiej sprzedającym się motocyklem w klasie Hyper Naked.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.

Zacznijmy jednak od jednostki napędowej. Tak jak w poprzednich latach w ramie znajdziemy starego, dobrego znajomego. Silnik CP2, bo nim mowa został odpowiednio zmodernizowany, tak aby spełniał wyśrubowane normy emisji spalin EURO 5. Yamaha zaprojektowała od nowa wydech, dolot, wprowadziła zmiany w ustawieniach ECU oraz w pracy wtryskiwaczy. Finalnie silnik ma teraz oddawać moc bardziej liniowo i dysponować niemal taką samą mocą maksymalną. W tym przypadku mówimy o 73,4 KM 8750 obr./min i 67,0 Nm przy 6500 obr./min. Model 2020 dysponował mocą na poziomie  (74.8 KM) przy  9,000 obr./min.

Przypomnijmy: w ramie MT-07 znajduje się dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 690 ccm (do tej pory było 689 ccm). Kluczowym elementem tej jednostki jest "krzyżowy" wał korbowy - wykorbienie wynosi 270 stopni, co wymusza zastosowanie asymetrycznego układu zapłonu. W olbrzymim skrócie chodzi o to, że tłoki pracują oddzielnie, dzięki czemu charakterystyka pracy bardziej przypomina pracę silnika widlastego niż klasycznej rzędówki.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

Yamaha chwali się również na swojej stronie, że spalanie nowej siódemki będzie wynosić 4,2 l/100 km - jeśli okaże się prawdziwe, to będzie to prawdziwy lider ekonomicznej jazdy.

Nowa siódemka, nowy wygląd

To co najbardziej rzuca się w oczy, to wygląd motocykla. MT-07 2021 prezentuje się lekko, ale bardzo zadziornie. Ze stylistycznego puntu widzenia taka zmiana to strzał w dziesiątkę - stara siódemka mogła się już nieco znudzić klientom. W końcu otrzymaliśmy lampę typu LED, która tym razem nawiązuje do nowej MT-09. Obok głównego reflektora znajdują się pionowe światła pozycyjne. Całość może się podobać. Dodatkowo w nowym modelu znajdziemy kierunkowskazy LED.

Yamaha Mt-07 2021

Kolejna zmiana dotyczy układu hamulcowego. Sprzęt otrzymał większe tarcze hamulca przedniego (298 mm), co w praktyce ma poprawić skuteczność ich pracy. Drobną zmianą, ale w praktyce niezwykle odczuwalną jest zastosowanie nowej kierownicy. Od teraz będzie ona o 30 mm szersza, dzięki czemu chwyt będzie pewniejszy, a wysocy kierowcy, dzięki szerszemu ułożeniu rąk będą mogli podróżować zdecydowanie bardziej komfortowo.

Yamaha MT-07 2021 wyświetlacz

Nowa MT-07 otrzymała również całkowicie nowy wyświetlacz. Co prawda "zegar" nie jest wykonany w technologii TFT, ale wygląda bardzo przejrzyście i czytelnie. Tak naprawdę do tej pory to rozwiązanie mogliśmy znaleźć w poprzednim modelu MT-09  - sprawdzał się doskonale. Modyfikacjom zostało również poddane sterowanie funkcjami wyświetlacza.

Nowy model będzie dostępny w trzech wariantach kolorystycznych:  Storm Fluo, Icon Blue oraz Tech Black. Obecnie na stronie Yamahy nie ma informacji o cenie nowego modelu.

Chociaż premierowa siódemka, mimo nowego wyglądu raczej powinna być rozpatrywana w kategorii ewolucji modelu, to trzeba przyznać, że droga, którą przyjęła Yamaha jest całkiem dobra i prawie na pewno zakończy się sukcesem sprzedażowym. Sprawdzona jednostka napędowa, spora moc, ekonomia jazdy, niska masa, a teraz jeszcze odświeżony wygląd sprawiają, że w czasach kryzysu taki motocykl nie tylko będzie świetnym środkiem transportu na co dzień, ale i maszyną która zapewni rozrywkę w weekend. Motocykl ten pozwoli nie tylko na wyrwanie się z miasta, ale i na wizytę na pobliskim torze. My już nie możemy doczekać się testów i informacji ile będzie kosztować nowy model. Póki co zbroimy się w cierpliwość i grzecznie czekamy!

źródło: https://www.yamaha-motor.eu/pl/pl/

Yamaha MT-07 2021 w skrócie:

  • Nowy wygląd
  • Oświetlenie LED
  • 2-cylindrowy silnik CP2 o pojemności 690 cm3, spełniający normę EURO 5
  • Większe tarcze przedniego hamulca
  • Zmieniona pozycja za kierownicą
  • Wyświetlacz LCD
  • Kierunkowskazy LED
  • Nowe kolory

Galeria zdjęć

Przeczytaj również:

NOWA YAMAHA MT-09 2021. ZNAMY SZCZEGÓŁY! ZDJĘCIA, DANE TECHNICZNE, WYPOSAŻENIE

Szczegóły
Dane techniczne

Silnik
Typ silnika: 2-cylindrowy, 4-suwowy, Chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność: 689cm³
Średnica x skok tłoka: 80.0 mm x 68.6 mm
Stopień sprężania: 11.5 : 1
Moc maksymalna: 54,0 kW (73,4 KM) przy 8750 obr./min
Limited power version: 35.0kW
Maksymalny moment obrotowy: 67,0 Nm przy 6500 obr./min
Układ smarowania: Mokra miska olejowa
Typ sprzęgła: Mokre, wielotarczowe
Układ zapłonu: TCI
Układ rozrusznika: Elektryczny
Skrzynia biegów: Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy: Łańcuch
Spalanie: 4,2 l/100km
Emisja CO2: 98 g/km
Układ zasilania: Wtrysk paliwa

Podwozie
Kąt wyprzedzania główki ramy: 24º50
Wyprzedzenie: 90mm
Układ przedniego zawieszenia: Widelec teleskopowy
Układ tylnego zawieszenia: Wahacz
,Skok przedniego zawieszenia: 130 mm
Skok tylnego zawieszenia: 130 mm
Hamulec przedni: Hydrauliczny, dwutarczowy, Ø298 mm
Hamulec tylny: Hydrauliczny jednotarczowy, Ø245 mm
Opona przednia: 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
Opona tylna: 180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless)

Wymiary
Długość całkowita: 2,085 mm
Szerokość całkowita: 780 mm
Wysokość całkowita: 1105 mm
Wysokość siodełka: 805 mm
Rozstaw kół: 1,400 mm
Minimalny prześwit: 140 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa): 184 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 14l
Pojemność zbiornika oleju: 3.0l

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%

Podziel się opinią

lub