Nowa Yamaha MT-07 2021. Informacje, dane techniczne, galeria zdjęć

Yamaha zaprezentowała nowe wcielenie modelu MT-07. Motocykl będzie posiadać dopracowany pod kątem normy EURO 5 silnik, nowy wygląd oraz całą masę nowości, które powinny przypaść Wam do gustu. Oto nowa Yamaha MT-07.

Projektując oraz wdrażając do sprzedaży model MT-07, Yamaha rozbiła bank – do tej pory sprzedało 125 tysięcy egzemplarzy, co stawia go na pierwszym miejscu sprzedaży motocykli klasy Hyper Naked. Sukces ten ma kilka składowych: niska cena, niezły wygląd, świetne możliwości jezdne oraz mocny i bardzo żywotny silnik. Te cechy sprawiają, że siódemka jest świetną propozycją motocykla do miasta i nie tylko.

Nowa Yamaha MT-07 2021 w skrócie:

  1. Nowy wygląd
  2. Oświetlenie LED
  3. 2-cylindrowy silnik CP2 o pojemności 690 cm3, spełniający normę EURO 5
  4. Większe tarcze przedniego hamulca
  5. Zmieniona pozycja za kierownicą
  6. Wyświetlacz LCD
  7. Kierunkowskazy LED
  8. Nowe kolory

Yamaha MT-07 2021 to motocykl typowo miejski o bardzo charakterystycznym nadwoziu. W ramie tego motocykla znajdziesz świetny i sprawdzony na wszystkie możliwe sposoby silnik dwucylindrowy CP2, o przestawionych korbach. Oznacza to, że Yamasze MT-07 oraz innym motocyklom japońskiego producenta, napędzanym tym piecem, bliżej jest do klasycznej jednostki widlastej niż do popularnej rzędówki. Zadziorny charakter to jedno, inną sprawą jest świetna konstrukcja silnika CP2 – silnik ten nie posiada wad fabrycznych i jest pewniakiem wśród zespołów napędowych.

Yamaha MT-07 2021. Co nowego?

Nowy model otrzymał efektowne nadwozie, które tak jak prezentowana w zeszłym tygodniu MT-09 2021 zachowuje ostry i nieco minimalistyczny wygląd, nową lampę LED, zmodernizowany pod kątem normy Euro 5 silnik, wydajniejszy układ hamulcowy oraz całą masę akcesoriów i usprawnień, które mają sprawić, że jazda MT-07 2021 będzie przyjemniejsza.

Od premiery w 2014 roku Yamaha MT-07 jest najlepiej sprzedającym się motocyklem w klasie Hyper Naked.

Zacznijmy jednak od jednostki napędowej. Tak jak w poprzednich latach w ramie znajdziemy starego, dobrego znajomego. Silnik CP2, bo nim mowa został odpowiednio zmodernizowany, tak aby spełniał wyśrubowane normy emisji spalin EURO 5. Yamaha zaprojektowała od nowa wydech, dolot, wprowadziła zmiany w ustawieniach ECU oraz w pracy wtryskiwaczy. Finalnie silnik ma teraz oddawać moc bardziej liniowo i dysponować niemal taką samą mocą maksymalną. W tym przypadku mówimy o 73,4 KM 8750 obr./min i 67,0 Nm przy 6500 obr./min. Model 2020 dysponował mocą na poziomie  (74.8 KM) przy  9,000 obr./min.

Przypomnijmy: w ramie MT-07 znajduje się dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 690 ccm (do tej pory było 689 ccm). Kluczowym elementem tej jednostki jest “krzyżowy” wał korbowy – wykorbienie wynosi 270 stopni, co wymusza zastosowanie asymetrycznego układu zapłonu. W olbrzymim skrócie chodzi o to, że tłoki pracują oddzielnie, dzięki czemu charakterystyka pracy bardziej przypomina pracę silnika widlastego niż klasycznej rzędówki.

Yamaha chwali się również na swojej stronie, że spalanie nowej siódemki będzie wynosić 4,2 l/100 km – jeśli okaże się prawdziwe, to będzie to prawdziwy lider ekonomicznej jazdy.

Yamaha MT-07: nowa siódemka, nowy wygląd

To co najbardziej rzuca się w oczy, to wygląd motocykla. MT-07 2021 prezentuje się lekko, ale bardzo zadziornie. Ze stylistycznego puntu widzenia taka zmiana to strzał w dziesiątkę – stara siódemka mogła się już nieco znudzić klientom. W końcu otrzymaliśmy lampę typu LED, która tym razem nawiązuje do nowej MT-09. Obok głównego reflektora znajdują się pionowe światła pozycyjne. Całość może się podobać. Dodatkowo w nowym modelu znajdziemy kierunkowskazy LED.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Yamaha Mt-07 2021

Kolejna zmiana dotyczy układu hamulcowego. Sprzęt otrzymał większe tarcze hamulca przedniego (298 mm), co w praktyce ma poprawić skuteczność ich pracy. Drobną zmianą, ale w praktyce niezwykle odczuwalną jest zastosowanie nowej kierownicy. Od teraz będzie ona o 30 mm szersza, dzięki czemu chwyt będzie pewniejszy, a wysocy kierowcy, dzięki szerszemu ułożeniu rąk będą mogli podróżować zdecydowanie bardziej komfortowo.

Yamaha MT-07 2021 wyświetlacz

Nowa MT-07 otrzymała również całkowicie nowy wyświetlacz. Co prawda “zegar” nie jest wykonany w technologii TFT, ale wygląda bardzo przejrzyście i czytelnie. Tak naprawdę do tej pory to rozwiązanie mogliśmy znaleźć w poprzednim modelu MT-09  – sprawdzał się doskonale. Modyfikacjom zostało również poddane sterowanie funkcjami wyświetlacza.

Nowy model będzie dostępny w trzech wariantach kolorystycznych:  Storm Fluo, Icon Blue oraz Tech Black. Obecnie na stronie Yamahy nie ma informacji o cenie nowego modelu.

Chociaż premierowa siódemka, mimo nowego wyglądu raczej powinna być rozpatrywana w kategorii ewolucji modelu, to trzeba przyznać, że droga, którą przyjęła Yamaha jest całkiem dobra i prawie na pewno zakończy się sukcesem sprzedażowym. Sprawdzona jednostka napędowa, spora moc, ekonomia jazdy, niska masa, a teraz jeszcze odświeżony wygląd sprawiają, że w czasach kryzysu taki motocykl nie tylko będzie świetnym środkiem transportu na co dzień, ale i maszyną która zapewni rozrywkę w weekend. Motocykl ten pozwoli nie tylko na wyrwanie się z miasta, ale i na wizytę na pobliskim torze. My już nie możemy doczekać się testów i informacji ile będzie kosztować nowy model. Póki co zbroimy się w cierpliwość i grzecznie czekamy!

Galeria zdjęć

Przeczytaj również:

NOWA YAMAHA MT-09 2021. ZNAMY SZCZEGÓŁY! ZDJĘCIA, DANE TECHNICZNE, WYPOSAŻENIE

Yamaha MT-07 2021. Dane techniczne:

  • Silnik
  • Typ silnika: 2-cylindrowy, 4-suwowy, Chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy
  • Pojemność: 689cm³
  • Średnica x skok tłoka: 80.0 mm x 68.6 mm
  • Stopień sprężania: 11.5 : 1
  • Moc maksymalna: 54,0 kW (73,4 KM) przy 8750 obr./min
  • Limited power version: 35.0kW
  • Maksymalny moment obrotowy: 67,0 Nm przy 6500 obr./min
  • Układ smarowania: Mokra miska olejowa
  • Typ sprzęgła: Mokre, wielotarczowe
  • Układ zapłonu: TCI
  • Układ rozrusznika: Elektryczny
  • Skrzynia biegów: Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
  • Napęd końcowy: Łańcuch
  • Spalanie: 4,2 l/100km
  • Emisja CO2: 98 g/km
  • Układ zasilania: Wtrysk paliwa
  • Podwozie
  • Kąt wyprzedzania główki ramy: 24º50
  • Wyprzedzenie: 90mm
  • Układ przedniego zawieszenia: Widelec teleskopowy
  • Układ tylnego zawieszenia: Wahacz
  • ,Skok przedniego zawieszenia: 130 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 130 mm
  • Hamulec przedni: Hydrauliczny, dwutarczowy, Ø298 mm
  • Hamulec tylny: Hydrauliczny jednotarczowy, Ø245 mm
  • Opona przednia: 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
  • Opona tylna: 180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless)
  • Wymiary
  • Długość całkowita: 2,085 mm
  • Szerokość całkowita: 780 mm
  • Wysokość całkowita: 1105 mm
  • Wysokość siodełka: 805 mm
  • Rozstaw kół: 1,400 mm
  • Minimalny prześwit: 140 mm
  • Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa): 184 kg
  • Pojemność zbiornika paliwa: 14l
  • Pojemność zbiornika oleju: 3.0l

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button