Motorower Adventure: Junak poszerza przygodową ofertę o model ADV 50

Przygoda bez prawa jazdy

W skrócie
  • Motorower w stylu adventure? Oto nowy Junak ADV 50
  • Ciekawy wygląd, niezłe wyposażenie i przygodowe aspiracje

Wystarczyło przejść się po halach wystawienniczych w Mediolanie, by podczas targów motocyklowych EICMA 2022 przekonać się na własne oczy jak segment jednośladów adventure rośnie w siłę. Obecnie każdy szanujący się producent motocykli posiada przynajmniej jeden motocykl w swej ofercie, który można zakwalifikować do tej klasy. Jednak motorower w stylu adventure to dla mnie klasa sama w sobie. Oto Nowy Junak ADV 50.

Motocykle adventure kojarzą się z szeroko rozumianą turystyką. Z kolei motorowery to jednoślady wybitnie miejskie. Junak postanowił połączyć te dwa światy i właśnie wprowadza do oferty dostępne na prawo jazdy AM model o oznaczeniu ADV 50. O co tu chodzi?

Naszym zdaniem nie chodzi tu o przekonywanie na siłę, że odkrywanie świata na motorowerze to najlepszy sposób na spędzenie urlopu. Jeśli ktoś puka się po głowie na widok motocykla klasy 125 w turystycznym wydaniu, to właśnie zapewne spada z krzesła. Jednak ADV 50 ma być w naszym odczuciu nawiązaniem do motocykli pozwalających na jazdę w przeróżnych warunkach i po każdych drogach.

Motorower z aspiracjami

Dzięki temu motorower zyskuje na atrakcyjności. Bo trzeba przyznać, że Junak ADV 50 wygląda ciekawie jak na pojazd, który dla osób, które skończyły 18 lat przed 19 stycznia 2013 roku, dostępny jest na dowód osobisty. Ładna i niebanalna sylwetka z charakterystycznym i całkiem sporym dziobem pod przednią lampą, cieszące oko wersje kolorystyczne i malowany w kontrastowych barwach kratownicowy zastrzał ramy, który znamy już z Junaka 905 F, powodują, że sprzęt wygląda nowocześnie i interesująco.

Jeśli przyjrzeć się bliżej konstrukcji, to dostrzeżemy, że właściwie jest to wariacja na temat znanego już motoroweru o wspomnianej nazwie Junak 905 F. Tożsame są koła, rama, zbiornik paliwa i tylna część nadwozia. Motocykle różnią się za to zawieszeniem o podwyższonym skoku w przypadku ADV 50, z budzącym zaufanie widelcem upside-down przy przednim kole, inną końcówką wydechu, zmienionymi owiewkami, dodatkową osłoną silnika i wspomnianym dziobem pod przednią lampą.

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

Jeszcze mniejszy Włóczykij

Junak ADV 50 dołącza do modeli RX-One 125 oraz zaprezentowanego ostatnio ADV 125. Rodzina małolitrażowych jednośladów o przygodowych aspiracjach powiększa się właśnie o jednoślad dostępny na prawo jazdy kategorii AM.

Fajną sprawą jest oświetlenie w technologii LED oraz w pełni cyfrowy wyświetlacz, który dostarcza wszystkich niezbędnych informacji. Silnik jest zasilany elektronicznym wtryskiem i generuje 3,3 KM. Całkiem niezły wynik, który pozwoli się nie najgorzej odpychać, ale jedynie do określonej homologacją prędkości 45 km/h. Zbiornik paliwa mieści 11 litrów, co przy spalaniu w okolicach 2-2,5 litra na setkę, pozwoli na prawdziwe podróżnicze zasięgi między tankowaniami.

Przeczytaj też:

Nowy Junak ADV 125: motocyklowa przygoda na wyciągnięcie ręki

Lekko, nisko i kolorowo

Dobrą informacją jest niska masa na poziomie 96 kg oraz wysokość siedzenia wynosząca 775 mm. Tej maszyny będzie mógł dosiąść każdy i okiełznać jej podróżnicze zapędy. Junak ADV 50 dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: grafit z czerwienią oraz grafit z niebieskim.

Może nie wybierzesz się tym sprzętem w trasę dookoła świata – choć znamy i takich świrów, ale na działkę, nad jezioro, na rybki – Junak ADV 50 dotrze niemal wszędzie i zrobi to w prawdziwie przygodowym stylu.

Cena nowego Junaka ADV 50 to 9399 zł.

Junak ADV 50 2022; dane techniczne:

POJEMNOŚĆ 49 CM³
RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY
ZASILANIE SILNIKA WTRYSK PALIWA
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 45 KM/H
MOC 2,4 KW / 3,27 KM (PRZY 8000 RPM)
WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY NIE
ROZRUCH ELEKTRYCZNY I NOŻNY
HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
HAMULEC TYŁ BĘBNOWY MECHANICZNY
ROZMIAR OPONY PRZÓD 90 / 90 – 17
ROZMIAR OPONY TYŁ 100 / 80 – 17
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM ) 2060 / 770 / 1080
MASA WŁASNA 96 KG
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 150 KG
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM ) 775
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 11 (+- 0,5) L
ILOŚĆ MIEJSC 2
DOSTĘPNE KOLORY GRAFITOWO-CZERWONY, GRAFITOWO-NIEBIESKI

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zobacz jeszcze
Close
Back to top button