Kierownice stalowe TRW: poszerzona oferta dla motocykli dzięki nowej krajowej homologacji

Informacja prasowa

Dzięki zmianom w przepisach dotyczących homologacji drogowej liczba modeli motocykli, które można wyposażyć w kierownicę z rynku części zamiennych, wzrośnie o 80%. Ergonomia, obsługa, wygląd, waga i jakość – zamiana na kierownicę TRW opłaca się pod wieloma względami.

Wymiana standardowej kierownicy na taką, która jest dostosowana do wymagań motocyklisty, może znacznie poprawić pozycję siedzącą i zachowanie kierowcy podczas jazdy. Poza tym dostosowanie pojazdu do osobistych preferencji zwiększa przyjemność z jazdy motocyklem. Dzięki zmianom w wytycznych krajowej homologacji, właściciele trzystu różnych modeli motocykli znanych producentów, takich jak Ducati, Harley Davidson, Kawasaki czy Suzuki będą mogli cieszyć się zaletami kierownic TRW.

Krajowa homologacja typu pojazdu to szeroko stosowany, międzynarodowy termin odnoszący się do jakości produktu. W kontekście rynku części zamiennych takie oznaczenie wskazuje, że część pochodząca z rynku części zamiennych spełnia te same normy co część oryginalna (OE) i stanowi dowód jakości dla użytkownika końcowego. Jeśli chodzi o motocykle, termin ten wywodzi się z niemieckiego dokumentu pt. „Allgemeine Betriebserlaubnis” (ABE), który potwierdza zgodność danej części z określonym modelem. W Niemczech przyznawaniem certyfikatu zajmuje się Federalny Urząd Transportu Samochodowego, a w innych krajach – jego odpowiednik. Ostatnie zmiany w ABE dopuszczają montaż spełniających rygorystyczne wymagania części z rynku aftermarketowego w wielu modelach motocykli.

Motocykle wyposaża się zazwyczaj w kierownice ogólnego przeznaczenia. Oznacza to, że nie są optymalnie dopasowane do preferencji każdego motocyklisty. Kwestii takich jak rozmiar ciała, proporcje pomiędzy długością nóg i ramion, preferowana pozycja siedząca, różne style jazdy oraz wiele innych, indywidualnych cech nie da się pogodzić za pomocą uniwersalnej kierownicy. Szeroki wybór typów i wysokości kierownic marki TRW pozwala na indywidualne dopasowanie kierownicy do preferencji motocyklisty, a także zwiększenie komfortu i polepszenie wrażeń z jazdy motocyklem.

Zmiana kierownicy może również pozytywnie wpływać na prowadzenie motocykla

Wyższa/twardsza, mocno łamana kierownica umożliwia przyjęcie bardziej wyprostowanej pozycji podczas jazdy, co może odciążyć plecy osoby prowadzącej motocykl na długich trasach, a tym samym sprzyjać bardziej ergonomicznej i wygodnej jeździe. Taka kierownica sprawdza się w motocyklach turystycznych,
sportowo-turystycznych, off-roadowych, motocyklach do dłuższych tras, chopperów, motocyklach do przejażdżek, daje większy komfort wysokim osobom i sprawdzi się w wielu innych przypadkach.

Nisko położona, lekko łamana kierownica wymusza przesunięcie górnej części ciała motocyklisty do przodu i zwiększenie obciążenia przedniego koła. Zmniejsza to ryzyko uniesienia się koła przy mocnym przyspieszeniu, a jednocześnie pozwala lepiej czuć drogę. Aktywni motocykliści o zacięciu sportowym chętnie wybierają bardziej płaskie kierownice.

Szersza kierownica zapewnia motocykliście szerszy uchwyt do wykonywania ruchów kierownicą. Dzięki temu cięższe maszyny stają się łatwiejsze w prowadzeniu, a jazda staje się przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Szersza kierownica umożliwia również przyjęcie bardziej swobodnej pozycji.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Stalowe kierownice marki TRW wykonano z wysokiej jakości specjalnego stopu stali, który gwarantuje optymalne bezpieczeństwo i najlepsze właściwości jezdne. Potrójna powłoka powierzchniowa zapewnia długotrwałą ochronę przed korozją i piękny wygląd, co pozwala na odświeżenie i indywidualizację pojazdu pod kątem kolorystyki.

Oferta kierownic TRW obejmuje również zaciski o różnych średnicach i kształtach dla różnych obszarów zastosowań, kolorów i powierzchni (gładkie, piaskowane). W przypadku niektórych producentów istnieje możliwość zamówienia specjalnych dodatków. Na przykład dla modeli Harley-Davidson TRW oferuje wersje z wycięciami i otworami na kable.

 

Tobiasz Kukieła

Dziennikarz motoryzacyjny, fotograf, reportażysta. Na motocyklach jeździ od dzieciaka i cały czas odczuwa potrzebę rozwijania swoich umiejętności jeździeckich. Jest złomiarzem z powołania - zdecydowanie częściej kupuje motocykle niż je sprzedaje. Czy to jego problem?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button