Motocykle Cagiva powracają: Cagiva zmartwychwstanie jako producent elektrycznych rowerów i motocykli

Włoska Cagiva już w przyszłym roku ma oferować nowe modele. Jednak nie będą to duże, spalinowe motocykle. Nie będą nawet elektryczne motocykle porównywalne do amerykańskiej Alty czy modeli Freeride KTM’a. Cagiva ma oferować pojazdy elektryczne pomiędzy rowerem, a motocyklem.

Cagiva jest pod władaniem MV Agusta Motors, a o jej przyszłości mówił CEO Giovanni Castiglioni. Właściciel marki zaznaczył, że powrót Cagivy na rynek to przede wszystkim elektryczne pojazdy, idące bardziej w kierunku rowerów niżeli motocykli (na moje oko na wzór zreanimowanego Bultaco).

Inwestujemy w lekkie pojazdy. Powiedzmy, że nowa rodzina będzie czymś pomiędzy rowerem, a motocyklem typu Zero. Jeśli ktoś chce jeździć 300 km/h może wybrać motocykl spalinowy. Ale myśląc o potencjale rynku pojazdów elektrycznych, myślimy o lekkim, rekreacyjnym jednośladzie. Najbliższe pięć lat pokaże wielkie zmiany na rynku, a my chcemy wziąć w nich udział - mówił Castiglioni.

[trending]

 

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Cagiva to włoska firma założona w 1950 roku w Varese przez Giovanniego Castiglioni (Castiglioni Giovanni Varese), na początku zajmowała się produkcją drobnych metalowych komponentów. Produkcję motocykli przedsiębiorstwo rozpoczęło w 1978 roku. Z biegiem lat pod jej skrzydła dostały się takie marki jak Husqvarna czy Ducati.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button