Aktualnie czytasz:
Moja Inca Sprint: Blokady
9

Dzisiaj mamy w miar臋 dobry聽dzie艅, wi臋c聽postanowi艂em聽 pogrzeba膰 w skuterku , uzbrojony聽w wiedz臋 ze Skuterowo.com ruszy艂em聽na ogr贸dek. Pierwsze co dostrzeg艂em to nowe siedlisko korozji. Nast臋pne co聽chcia艂em聽sprawdzi膰 to 艣wieca, jako 偶e mam problemy z 聽odpalaniem maszyny聽uzna艂em, 偶e trop jest dobry. Kto艣聽napisa艂 偶e trzeba zdj膮膰 siedzenie, wiec tak uczyni艂em i tu niespodzianka! Gdzie jest 艣wieca? Zrobi艂em zdj臋cie i 聽zasuwam do domu 聽na kompa聽 napisa艂em komentarz do swojego bloga, ale 聽nikogo z Was akurat nie by艂o, aby mi pom贸c, wi臋c聽z powrotem聽do Inki.聽Co ja si臋 jej聽naszuka艂em. Tu zagl膮dam i tam szarpie 聽i w ko艅cu jest, mam bandytk臋... 艢wiec臋聽wyczy艣ci艂em聽ustawi艂em przerw臋 i 聽nasz艂a mnie my艣l, aby zdj膮膰 blokad臋 z wariatora - w ko艅cu na Skuterowo.com kto艣聽napisa艂, 偶e to 艂atwa sprawa. Zastanawia艂 mnie tylko ten klucz聽kt贸rego聽nie聽mia艂em, ale jako pocz膮tkuj膮cy 聽mechanik聽chcia艂em聽zobaczy膰 jak to tam wszystko wygl膮da. 聽Aby odkr臋ci膰聽g贸rne聽艣ruby聽musia艂em聽zdemontowa膰 tak偶e obudow臋 filtra powietrza, nie by艂o聽偶adnego聽problemu. Po chwili聽ukaza艂聽mi聽si臋聽widok tego聽ca艂ego聽mechanizmu...

Umiejscowienie 艣wiecy w Inca Sprint 4T

Z pomoc膮聽kawa艂ka聽hartowanej stali, kt贸ra聽s艂u偶y艂a聽mi za聽blokad臋聽i wiertarki udarowej 聽z kluczem nasadowym o dziwo聽艣ruba聽podda艂a聽si臋 bardzo szybko, wyci膮gni臋cie聽podk艂adki聽by艂o tylko聽formalno艣ci膮. Kiedy to zrobi艂em przez przypadek ruszy艂em bendiks -聽 kiedy wychodzi nie zespala si臋 z du偶膮聽z臋batk膮, wchodzi na ni膮 mo偶e na 2mm. Jednak na to sposobu nie聽znalaz艂em, mo偶e kt贸ry艣 z czytaj膮cych ten blog ma jaki艣 pomys艂. P贸ki co da艂em sobie z tym spok贸j. Skuter聽poskr臋ca艂em 聽i jeszcze raz聽zacz膮艂em聽ogl膮da膰 go ze wszystkich stron,聽okaza艂o聽si臋 偶e poluzowana聽by艂a聽nakr臋tka聽od przedniego聽hamulca聽(ta przy kole), wyregulowa艂em przy okazji i tylni hamulec i ruszy艂em na聽przeja偶d偶k臋. Inca聽zyska艂a聽na mocy, to niezaprzeczalny fakt, kt贸ry bardzo mnie ucieszy艂. Na pr臋dko艣ci oczywi艣cie nic nie zyska艂em, bowiem mam 聽zablokowany聽modu艂, ale to聽by艂o聽dla mnie wiadome. Podsumowuj膮c:

-Wreszcie sam zaczynam poznawa膰 swoj膮 maszynk臋 z czego jestem niezwykle dumny.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

-Rady ze Skuterowo.com s膮 radami, kt贸re pozwalaj膮 pom贸c takim laikom jak ja.

-Drogie serwisy nie zawsze s膮 potrzebne.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Fot.: Ragaz
Jaka jest Twoja reakcja?
0%
50%
0%
  • Zdj臋cie profilowe HugoBoss
    20 marca 2011 at 23:00

    W bendixie z臋batki nie zachodz膮 ca艂y czas na wariator,dopiero jak uruchamiasz rozrusznik to pod wp艂ywem obrot贸w i si艂y od艣rodkowej z臋batka bendixa wyskakuje i kr臋c膮c z臋batk膮 wariatora (ta du偶a) uruchamia Ci skuter po czym jak pu艣cisz przycisk rozrusznika wraca na swoje miejsce. Pomy艣l je艣li te z臋batki by艂y by ca艂y czas zespolone to podczas jazdy kr臋ci艂 by si臋 rozrusznik,a on ma si臋 zakr臋ci膰 tylko jak uruchamiasz skuter przyciskiem. Mam nadziej臋 偶e w miar臋 jasno wyt艂umaczy艂em 馃檪 Pozdrawiam

  • 21 marca 2011 at 06:24

    Witam ,tak to wiem ,chodzi艂o mi o to i偶 kiedy r臋cznie przekr臋ca艂em bendix tak samo jak przy rozruchu to on w swoim najwy偶szym po艂o偶eniu zachodzi na du偶膮 z臋batk臋 jakie艣 2 mm efekt jest taki 偶e z臋batka b臋diksa w艂asnie na tym odcinku (2mm) ma 艣lady zu偶ycia. Sorry w blogu jako艣 niejasno si臋 wyrazi艂em,czekam na pomys艂y . Swoj膮 droga to m臋czy mnie tak偶e my艣l z blokad膮 na wariatorze czemu ona mia艂a s艂u偶y膰 przecie偶 dzi臋ki temu i偶 jej nie ma, skuter jest o niebo lepszy a pr臋dko艣膰 nadal ta sama.

  • 21 marca 2011 at 08:25

    Dzisiaj mam zamiar sprawdzi膰 iglic臋 w ga藕niku ,pono膰 s膮 tam trzy zag艂臋bienia odpowiedzialne za wielko艣膰 spalania :
    -wysokie
    -艣rednie
    -male.
    po za tym , dowiedzia艂em si臋 ,偶e by膰 mo偶e rozrusznik si臋 w jaki艣 spos贸b poluzowa艂 i ca艂kowicie nie przylega do 艣cian silnika i dlatego jest problem z bendiksem.
    Mam jeszcze par臋 dni wolnego pogoda dopisuje wi臋c jak b臋d膮 jakie艣 prze艂omy pewnie to opisz臋 i obfotografuje .

  • 21 marca 2011 at 13:52

    ….iglica byla ustawiona na najwy偶szym „karbie” przestawi艂em na 艣rodkowy zobacz臋 jakie b臋d膮 zmiany w spalaniu.
    Rozrusznik jest dokr臋cony wi臋c dalej nie wiem o co chodzi z tym bendiksem …mo偶e tak ma by膰, cho膰 te 2mm to chyba za ma艂o .
    poje藕dzi艂em znacznie d艂u偶ej skuterem i mam nast臋pne pytanie ….hehe.
    Czy po zdj臋ciu blokady z wariatora powinienem wymieni膰 pasek nap臋dowy? ,
    Jest zdecydowanie lu藕niejszy ,a je偶eli tak to czy na ten sam rozmiar(d艂ugo艣c) ?

  • 21 marca 2011 at 19:52

    No tak ,nie jest to raczej dobry znak 偶e zaczynam pisa膰 z samym sob膮.Sam zadaj臋 sobie pytania i sam na nie odpowiadam….czas si臋 leczy膰 chyba.
    Wi臋c tak kupi艂em nowy pasek taki sam jaki mia艂em w skuterze. kiedy po艂o偶y艂em jednak jeden kolo drugiego r贸偶nica znaczna stary pasek sporo si臋 naci膮gn膮艂 na tej blokadzie.
    Przy ruszaniu a potem przy je藕dzie ,prze偶y艂em szok skuterka ma艂o mi z pod n贸g nie wyrwa艂o ,a pr臋dko艣膰 jaka uzyska艂em to 65-70 km/h ….I co ja mam teraz my艣le膰 modu艂 jest fabryczny lecz zaczynam w膮tpi膰 w blokad臋 na nim . Dalej nie pali ze startera ale jak go ju偶 z kopniaka odpal臋 pracuje r贸wno wi臋c regulacji zawor贸w ani ga藕nika p贸ki co nie zamierzam przeprowadza膰.

  • 5 kwietnia 2011 at 22:47

    Mam takie pytanko. Ta 艣wieca jest do艣膰 g艂臋boko, trudno mi ja wykr臋ci膰 tym kluczem co by艂 razem z skuterem. Znalaz艂e艣 jaki艣 spos贸b?

  • 5 kwietnia 2011 at 23:21

    Witam.
    Tak jest to problem jak diabli ,za pierwszym razem niestety musia艂em rozebra膰 ca艂y plastik z boku skutera a i tak by艂o ci臋偶ko z tym kluczem z kompletu. Kiedy mia艂em wykr臋ca膰 艣wiec臋 po raz kolejny po偶yczy艂em klucz do 艣wiec kt贸ry by艂 nieco d艂u偶szy jednak bardziej dopasowany i nie spada艂 ze 艣wiecy. Jednak i to by艂o trudne ale si臋 uda艂o bez zdejmowania plastikowej cz臋艣ci skutera.

  • Zdj臋cie profilowe kanarek
    8 maja 2011 at 18:59

    Cze艣膰.
    Ragaz mam pytanie odno艣nie tego ” kawa艂ka hartowanej stali, kt贸ra s艂u偶y艂a mi za blokad臋”. Jakiej wielko艣ci by艂 ten kawa艂ek i jak go zastosowa艂e艣?

  • 9 maja 2011 at 20:36

    wiesz to by艂a tak zapinka do jakiego艣 urz膮dzenia , jedn膮 stron臋 wsadzi艂em mi臋dzy z臋by a drugi koniec opar艂em o obudow臋 silnika,. trzeba uwa偶a膰 aby na z臋bach dobrze przylega艂(ryzyko wy艂amania),dobrze jeszcze wsadzi膰 kawa艂 szmaty mi臋dzy pasek a sprz臋g艂o … i odkr臋ca膰