125 ccm
Aktualnie czytasz:
Kymco X-Town 125i ABS 2016: Prezentacja nowego skutera 125 z Tajwanu
8

Kymco X-Town 125i ABS to kolejna nowo艣膰 w segmencie skuter贸w tajwa艅skiej fabryki. Wpisuje si臋 ona w aktualne trendy widoczne w portfolio producenta. Ile kosztuje? Jaka jest jego pr臋dko艣膰 maksymalna? Czym zaskakuje? O tym w dzisiejszym podsumowaniu.

Skuter聽Kymco X-Town 125i ABS 2016 to naszym zdaniem spos贸b uzupe艂nienie luki pomi臋dzy modelami People 125 a New Downtown 125. Wydaje si臋 nieco mniejszy od topowej propozycji z katalogu, a jednocze艣nie tak samo komfortowy i dynamiczny. To propozycja dla ludzi, kt贸rzy chc膮 kupi膰 "艣redniaka" o wi臋kszym sportowym zaci臋ciu.

Ostatnie nowo艣ci ze stajni Kymco potwierdzaj膮, 偶e Tajwa艅czyki chc膮 atakowa膰 segment premium, co naszym zdaniem jest dobr膮 strategi膮. Aktualni debiutanci to skutery, kt贸re s膮 rewelacyjnie wr臋cz wyko艅czone, nowocze艣nie narysowane, dynamiczne i bezobs艂ugowe.

W przypadku聽Kymco X-Town 125i ABS 2016 聽za kwot臋 16 000 z艂 dostajemy sporo. Najwa偶niejszy oczywi艣cie jest jednocylindrowy silnik o mocy 15 KM, zaopatrzony w ch艂odzenie ciecz膮 oraz wtrysk. Do tego bardzo wydajny uk艂ad hamulcowy z ABS (dwie tarcze oraz przewody w stalowym oplocie). Pr贸cz tego nowoczesn膮 desk臋 rozdzielcz膮 (niestety bez komputera pok艂adowego) oraz o艣wietlenie led w tylnym kloszu.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

X-Town jest sporych rozmiar贸w skuterem miejskim. Ogromna, mi臋kka kanapa ze wsparciem l臋d藕wi zapewnia du偶膮 doz臋 komfortu. Pod艂oga z kolei umo偶liwia jazd臋 z nogami ulokowanymi w dw贸ch pozycjach, co mo偶na doceni膰 podczas dalszych podr贸偶y.

Nowe Kymco to tak偶e wymiar praktyczny, pod siedzeniem znajdziemy miejsce na dwa kaski, a w kokpicie obok kierownicy umieszczono schowek na telefon i dokumenty. W nim tak偶e wyj艣cie USB.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

W kwestii jako艣ci 聽X-Town 125i ABS 2016 nie musicie si臋 o nic obawia膰. Naprawd臋 granica pomi臋dzy Tajwanem, a Japoni膮 czy Europ膮 jest minimalna. Przez ostatnie lata Kymco nauczy艂o si臋 wiele, o czym Wam ostatnio wspominali艣my przy okazji prezentacji聽New Downtown 125. Mamy tutaj na my艣li zw艂aszcza stylistyk臋, kt贸ra ewoluowa艂a na przestrzeni ostatniej dekady. Sprz臋t jest dostosowany do europejskich oczekiwa艅 dzi臋ki wsp贸艂pracy z projektantami ze starego kontynentu.

Chcecie pozna膰 nasze wra偶enia z jazdy i dowiedzie膰 si臋 wi臋cej? Zobaczcie 30 minut jazdy na聽Kymco X-Town 125i ABS 2016

 

Cze艣膰, witam was serdecznie! Damian 艢migielski, Jednoslad.pl. Jak widzicie, schowali艣my si臋 przed deszczem pod zadaszeniem. Dopad艂a nas burza podczas testowania tego Kymco X-Town 125. Na wst臋pie chcia艂em zaznaczy膰, 偶e Kymco nie jest mark膮 chi艅sk膮 tylko tajwa艅sk膮. 50 lat ju偶 zajmuj膮 si臋 jedno艣ladami. Zaczynali chyba od sk艂adania silnik贸w, a p贸藕niej ca艂ych motorower贸w i motocykli dla Hondy, a偶 wreszcie byli gotowi do tego, 偶eby wypu艣ci膰 pod w艂asn膮 mark膮 jedno艣lady nap臋dzane silnikami spalinowymi. My mamy do czynienia z nowym koniem ze stajni Kymco. Jest to X-Town 125, kt贸ry wyst臋puje te偶 z silnikiem o wi臋kszej pojemno艣ci i o takiej m贸g艂bym pomarzy膰, ale ten zaskoczy艂 mnie bardzo pozytywnie.

Mo偶e to b臋dzie dla was zaskoczeniem, ale ten skuter nap臋dzany jest silnikiem o pojemno艣ci 125 cm3, jednocylindrowym, kt贸ry rozwija maksymaln膮 dla tej klasy moc dopuszczon膮 przepisami, czyli 15 KM i co ciekawe 鈥 jest w stanie rozp臋dzi膰 ten motocykl do 120 km/h. Jest to bardzo dobry wynik. Oczywi艣cie w tego typu sprz臋tach nie 艣cigamy si臋. Nie chodzi oto, 偶eby osi膮gn膮膰 jak najwi臋ksz膮 pr臋dko艣膰 maksymaln膮, ale mimo wszystko pokazuje to jaki potencja艂 drzemie w tym skuterze. Przy takich osi膮gach, takim silniku i wielko艣ci, nazwijmy to nadwozia i wielko艣ci kanapy ten sprz臋t nadaje si臋 swobodnie do miejskiego podr贸偶owania dla 2 os贸b. Poza miasto nie b臋d臋 was wygania艂 125'tk膮, ale w sytuacjach awaryjnych przy dystansach takich 50-70 km to te偶 nie b臋dzie jakiej艣 strasznej biedy. Tak jak wspomnia艂em, maszyna mo偶e by膰 nap臋dzana silnikiem o pojemno艣ci 300 cm3 i wtedy te parametry trakcyjne b臋d膮 du偶o lepsze, ale ta 125'tka nie musi si臋 niczego wstydzi膰.

Wspomnia艂em ju偶 o osi膮gach, ale warto wspomnie膰 o tym, 偶e jako艣膰 wykonania wszystkich sprz臋t贸w ze stajni Kymco mo偶na powiedzie膰, 偶e ro艣nie z dnia na dzie艅. Szczerze m贸wi膮c, ogl膮daj膮c t膮 maszyn臋, przygl膮daj膮c si臋 detalom, 艣rubom, blaszkom, przelotkom, nie mam 偶adnych zastrze偶e艅, ale to kompletnie 偶adnych. Ta maszyna mo偶e swobodnie konkurowa膰 ze sprz臋tami japo艅skimi, czy europejskimi i tutaj nie ust臋puje im pola ani o krok. Jest bogato wyposa偶ona, silnik jest ch艂odzony ciecz膮, mamy do dyspozycji zasilanie wtryskiem, dzi臋ki czemu ten sprz臋t bardzo szybko nabiera temperatury, bardzo 艂atwo si臋 go uruchamia, p艂ynnie pracuje i zu偶ywa przy rozs膮dnej je藕dzie ma艂e ilo艣ci paliwa.

Kymco X-Town jest bardzo fajnie wywa偶ony. Ma nisko 艣rodek ci臋偶ko艣ci, zbiornik jest tutaj, w tym przekroku. Tutaj mamy 艂atwy dost臋p do wlewu paliwa, kt贸ry jest zamykany kluczykiem. Maszyna jest funkcjonalna. Ma du偶y schowek. W tej chwili mamy 5'litrowy kanister z benzyn膮 pod kanap膮 i on si臋 tam doskonale mie艣ci. W wyposa偶eniu standardowym jest r贸wnie偶 ABS. Przewody hamulcowe zar贸wno z przodu i z ty艂u s膮 w stalowym oplocie i zar贸wno z przodu i z ty艂u jest tarczowy hamulec. Ko艂a maj膮 przyzwoity rozmiar. Bardzo 艂adne s膮 aluminiowe felgi. Ochrona przed wiatrem jest przyzwoita, mamy du偶膮 szyb臋, bardzo wygodnie ustawion膮 kierownic臋. Co ciekawe, w tej klasie mamy te偶 regulowane klamki zar贸wno hamulca przedniego, jak i tylnego, wi臋c nawet je艣li macie ma艂e d艂onie mo偶ecie klamk臋 przestawi膰, 偶eby by艂a bli偶ej manetki. Szczerze m贸wi膮c, nie mam jakichkolwiek zastrze偶e艅 do tej maszyny i musz臋 powiedzie膰, 偶e japo艅ska konkurencja powinna zacz膮膰 si臋 nerwowo rozgl膮da膰, bo ro艣nie im bardzo powa偶ny konkurent, kt贸ry w przyzwoitej cenie sprzedaje bardzo dobrej jako艣ci motorowery i motocykle.

Poza tym wszystkim o czym wam m贸wi艂em, warto zwr贸ci膰 uwag臋, je艣li chodzi o solidno艣膰 wykonania tego sprz臋tu, 偶e wszystkie plastiki i elementy s膮 bardzo sztywno ze sob膮 spasowane. Nic nie trzeszczy, nie lata. Zwr贸膰cie uwag臋 na tyln膮 lamp臋, kt贸ra bardzo 艂adnie wygl膮da i jest zrobiona w technologii led, nie mamy tam ju偶 偶adnych 偶ar贸wek. Po trzecie 鈥 jest sztywno zamocowana, nie lata, nie wibruje. Jako艣膰 na najwy偶szym poziomie. Bardzo mi si臋 spodoba艂y te偶 zegary. Mamy klasyczny pr臋dko艣ciomierz i obrotomierz z bardzo 艂adnie narysowan膮 podzia艂k膮 i du偶y, ciek艂o-krystaliczny wy艣wietlacz. Wszystko jest pod艣wietlone na bia艂o. Elegancja.

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%
  • max
    28 lipca 2016 at 23:03

    Jak z jako艣ci膮 i trwa艂o艣ci膮 b臋dzie to samo co w Xcitingu to nie wr贸偶臋 mu 艣wietlanej przysz艂o艣ci.

  • Zdj臋cie profilowe bartek84
    29 lipca 2016 at 09:22

    16 000 z艂 za tajwa艅skie 125? Czemu nie 20 000 z艂 jak za T-maxa od razu? Tajwa艅czykom albo importerowi woda sodowa do g艂owy uderzy艂a. Tak samo jak ubezpieczycielom. Mi w tym roku podnie艣li OC o 110 %. Oczywi艣cie ca艂y rok bezszkodowo. Coraz mocnej si臋 sk艂aniam do zrobienia w ko艅cu kat. A, bo 偶ywo艂anie posiadaczy 125 osi膮gn臋艂o ju偶 poziom absurdu.

  • Zdj臋cie profilowe Wombat
    30 lipca 2016 at 13:35

    za wygod臋 si臋 p艂aci.
    Downtown 300i dla potencjalnego nowego u偶ytkownika jedno艣lad贸w nie kosztuje 16 tysiecy. Tylko 16 tysiecy + kurs +badania + czas + stres egzaminu.
    Albo dro偶ej 125 bez tych problem贸w. A do poruszania si臋 125 styka spokojnie

  • Zdj臋cie profilowe
    Dawid181
    30 lipca 2016 at 15:05

    bartek84
    tu si臋 z Tob膮 zgodz臋.Zauwa偶yli 偶e mog膮 troch臋 wydoi膰 tych co chc膮 125-tek. Za 16 tysiecy masz Downtowna 300i 馃檪 w tym moc i wygl膮d powa偶ny. A zobacz cen臋 najnowszego Downtowna 18.400z艂

  • Zdj臋cie profilowe anonim
    5 sierpnia 2016 at 13:43

    A mo偶e by膰 SYM, bo r贸wnie fajny 馃檪
    http://www.sym.pl/gts-joymax-300i-abs

  • Zdj臋cie profilowe Wombat
    5 sierpnia 2016 at 13:50

    sym nie fajny tylko fajniejszy 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe Pablosss
    5 sierpnia 2016 at 15:11

    Gdzie ten nowy Downtown 300i za 16k? Daj namiar bo jestem zainteresowany.