125 ccm
Aktualnie czytasz:
30 minut jazdy na Kymco X-Town 125 2016: #51 Szybcy i Wolni Vlog

Dzi艣 premierowo w Jedno艣lad.pl go艣ci tegoroczna nowo艣膰 -聽Kymco X-Town 125. To nic innego jak nieco mniejszy i miejski brat Downtowna. Skuter pod wieloma wzgl臋dami zaskakuje o czym przekonacie si臋 zabieraj膮c si臋 z nami na pierwsz膮 jazd臋.

Kymco X-Town 125 sprawia bardzo dobre pierwsze wra偶enie. Tajwa艅czycy goni膮 Japoni臋 i Europ臋. Ka偶de nowe pokolenie skuter贸w tej marki udowadnia, 偶e Kymco aspiruje do grona marek premium.

Zdecydowanie poprawiono nie tylko design, ale tak偶e zacz臋to zwraca膰 wi臋ksz膮 uwag臋 na detale. 艢wietnej jako艣ci plastiki z dobrych materia艂贸w. Do tego uderzaj膮co nowoczesna deska rozdzielcza. Jest to naszym zdaniem najlepiej wygl膮daj膮cy kokpit w historii marki Kymco. Jeszcze 10 lat temu znakiem rozpoznawalnym Tajwa艅czyk贸w by艂y ohydne wr臋cz zegary, kt贸re mog艂y si臋 podoba膰 jedynie na bardzo dalekim wchodzie globu.

Dzi艣 mam wra偶enie, 偶e kierownictwo Kymco spokornia艂o i przekaza艂o gro pracy nad stylistyk膮 in偶ynierom z Europy. Wynikiem takiej kooperacji s膮 艣wie偶o i nowocze艣nie wygl膮daj膮ce konstrukcje, kt贸re nie tr膮c膮 odpustowymi akcentami.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

To co si臋 nie zmienia to jako艣膰 i niezawodno艣膰.聽Kymco X-Town 125 oparto na sprawdzonej jednostce nap臋dowej o mocy 15 KM. Jej osprz臋tem jest uk艂ad elektronicznego wtrysku paliwa oraz ch艂odzenia ciecz膮. Cieszy si臋 ona bardzo dobr膮 dynamik膮, rozp臋dzaj膮c skuter do 120 km/h.

Maszyna optycznie nie wygl膮da na deklarowane przez producenta 177 kg. Skuter sprawia wra偶enie bardziej umi臋艣nionego sprintera, ni偶 spas艂ej krowy.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Wra偶enia z jazdy s膮 pozytywne. Mamy wra偶enie, 偶e siedzimy wysoko i mamy pe艂n膮 kontrol臋 nad skuterem podczas jazdy w korku. Poza terenem zabudowanym te偶 jest nie藕le. Nawet zbli偶aj膮c si臋 do pr臋dko艣ci maksymalnej konstrukcja prowadzi si臋 pewnie.

Podobne wra偶enie mamy podczas wytracania pr臋dko艣ci. Dwa uk艂ady tarczowe, stalowe oploty przewod贸w i ABS. Ten zestaw naprawd臋 daje rad臋.

Wkr贸tce du偶o wi臋cej o nowym聽Kymco X-Town 125, kt贸ry sp臋dzi z nami kilka najbli偶szych dni. Pami臋tajcie aby 艣ledzi膰 Jedno艣lad.pl oraz nasz kana艂 na YouTube.

Cze艣膰. Witajcie w gara偶u Jedno艣lad.pl, tutaj Leszek i premiera. Dzisiaj jeszcze taka nieoficjalna, bo w ramach mojego vloga Szybcy i Wolni, jest to Kymco Xtown, kt贸rego testujemy jako pierwsi. Jest to w og贸le n贸wka sztuka, kt贸ra chyba jeszcze nie mia艂a przyjemno艣ci je藕dzi膰 po drogach publicznych, ale ju偶 zarejestrowana w ka偶dym razie. Jak ten skuter do nas przyjecha艂 to pierwsze co, to si臋 zastanawia艂em czym tak naprawd臋 jest on w portfolio tego tajwa艅skiego producenta, Kymco. Wydaj臋 mi si臋, 偶e to jest taki mniejszy Downtown, New Downtown, kt贸ry ma uzupe艂ni膰 luk臋 pomi臋dzy tymi najmniejszymi skuterami miejskimi klasy 125, a w艂a艣nie wspomnianym Downtownem. Tutaj mamy bardziej zwart膮, kompaktow膮 konstrukcj臋, kt贸ra jest nieco w臋偶sza, ale kt贸ra wa偶y tyle samo, bo ma 172 kg masy w艂asnej, silnik 15 KM, wi臋c zapowiada si臋 dosy膰 fajna, emocjonuj膮ca przeja偶d偶ka. Z ty艂u 艣wiat艂a ledowe w kszta艂cie X nawi膮zuj膮cego do nazwy Xtowna. I to, co mnie uderzy艂o to jako艣膰 wyko艅czenia tych detali. Mocno je poprawiono. Jest bardzo fajny plastik na kierownicy, bardzo fajne materia艂y na kokpicie, nowa deska rozdzielcza pod艣wietlana teraz na taki kolor bia艂o-niebieski, w ka偶dym razie jasny i wygl膮da to naprawd臋 rewelacyjnie. Do tego jest oczywi艣cie ABS, wtrysk, ch艂odzenie ciecz膮, du偶y przekrok, kt贸ry wygl膮da mega sportowo i te偶 jest schowek pod siedzeniem, kt贸ry tak jak w Downtownie jest w stanie pomie艣ci膰 dwa kaski. Ma pod艣wietlanie, ma teleskop, wi臋c to wszystko wygl膮da tutaj naprawd臋 rewelacyjnie i ka偶dy detal wida膰, 偶e jest dopracowany i Kymco nie 偶artuje i dosy膰 mocno zaczyna walczy膰 z japo艅sk膮, czy te偶 w艂osk膮, europejsk膮 konkurencj膮. Tutaj wida膰 ten post臋p. Wsiadam teraz po raz pierwszy na Xtown'a i na bie偶膮co dziel臋 si臋 moimi wra偶eniami z tego, jakby to nazwa膰, unboxingu skutera klasy 125. Wtrysk paliwa, poznaje to ju偶 po kontrolce, kt贸ra znajduje si臋 na kokpicie. Silnik, podejrzewam, jest dok艂adnie ten ten sam, kt贸rego znajdziecie w Downtownie, kt贸rzy brzmi te偶 dosy膰 podobnie. Pozycja na nim jest troch臋 ni偶sza ni偶 na Downtownie i wydaj臋 mi si臋 te偶, 偶e jest troch臋 bardziej zwrotny. Troch臋 inaczej pracuje skrzynia w por贸wnaniu z Downtownem, to na pewno. On jest chyba taki troszeczk臋 bardziej sportowy z za艂o偶enia. Hamulce. Tutaj s膮 dwie tarcze. Z przodu naprawd臋 ogromnych rozmiar贸w talerz. Z tylu te偶 jest tarcza. Jest w oplocie stalowym ca艂a instalacja hydrauliczna. Do tego system ABS autorstwa firmy Bosh. Dynamika naprawd臋 niez艂a jak na 125'tk臋 tych rozmiar贸w. Przejedziemy si臋 tras膮 toru艅sk膮. Tam b臋dzie mo偶na bez problemu sprawdzi膰 osi膮gi i te偶 manewrowo艣膰 tej maszyny, poniewa偶 spodziewam si臋, 偶e w pi膮tek o tej porze ju偶 b臋dzie korek. Moim zdaniem skrzynia jest bardzo zestrojona na sprint. On podczas ruszania wbija si臋 na wi臋ksze obroty. Takie mam wra偶enie... Ponad 7 tysi臋cy obrot贸w. W艂a艣nie przy takiej pr臋dko艣ci mo偶na mie膰, przekr臋caj膮c manetk臋 do oporu. Fajnie.

Wydaj臋 mi si臋 po tym przejechanym kilometrze, 偶e ten sprz臋t jest lepszy do typowego miejskiego zastosowania. Kanapa bardzo wygodna, dosy膰 spore podparcie moich l臋d藕wi, co poczytuje za ogromny plus zw艂aszcza wtedy, kiedy jad臋 z plecakiem. Pod艂oga z przekrokiem, kt贸ry ju偶 ubrudzi艂em. Tutaj, pod t膮 klapk膮 znajduje si臋 wlew paliwa. Moim zdaniem mega wygodne rozwi膮zanie. Ostatnio przy te艣cie Downtowna wam m贸wi艂em, 偶e fajne jest to, 偶e mo偶emy na stacji bez zsiadania zatankowa膰 sw贸j skuter. Nie ma haczyka na zakupy, ale za to jest dosy膰 spora kiesze艅, do kt贸rej zmie艣ci si臋 telefon, dokumenty i by膰 mo偶e r臋kawiczki. Jest te偶 gniazdo USB, kt贸re pos艂u偶y, 偶eby po pierwsze wyprowadzi膰 gniazdo do nawigacji, a t臋 przytwierdzi膰 do przedniej szyby, do艣膰 wysokiej i opr贸cz tego mo偶emy 艂adowa膰 telefon w trakcie jazdy i cz臋sto w艂a艣nie korzystam z tego rozwi膮zania. I tak w trakcie jazdy nie mo偶emy rozmawia膰, ani nie jeste艣my w stanie spogl膮da膰 na telefon. Chyba, 偶e u偶ywamy go jako nawigacj臋, wi臋c warto, 偶eby w tym czasie on si臋 艂adowa艂 i pami臋tam jak jeszcze prywatnie mia艂em swojego Downtowna to mia艂em tak膮 swoj膮 rutyn臋. Polega艂a ona na tym, 偶e telefon 艂adowa艂em tylko i wy艂膮cznie w trakcie dojazdu i powrotu z pracy i tym sposobem zawsze mia艂em na艂adowany telefon. Nigdy nie musia艂em go wieczorem pod艂膮cza膰 do 艂adowania.

Chyba jednak zmieni臋 zeznania. W por贸wnaniu z Downtownem teraz mam wra偶enie, 偶e siedz臋 troch臋 wy偶ej, ale jestem w pe艂ni wyprostowany, plecy proste, ramiona, r臋ce spokojnie spoczywaj膮 na gripach. Gripy s膮 identycznie, takie same jak w Downtownie...

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%
9 Komentarze
  • 23 lipca 2016 at 05:53

    mia艂em kupowa膰 ten pojazd ale ostatecznie wybra艂em 2x ta艅szy moto, jednak zebra艂em troch臋 informacji wi臋c si臋 podziele: w salonie wersje ABS mo偶na odebra膰 za 15800 a wersj臋 CBS za 14800(mo偶e kto艣 ma lepsze targi:)) kymkacz ma fabrycznie wywa偶one ko艂a, silnik jak w downtownie z pe艂nym filtrem oleju i przegl膮dy co 5000tys, czy faktycznie ma inny bardziej sportowy map tego nie potwierdz臋, pojazd ma mie膰 komputer podaj膮cy temp zewn, nap[i臋cie na aku, przebiegi no i spalanie aktualne, ogl膮da艂em go osobi艣cie i wykonanie rewelacja jest jeden 呕AL wersja 300cc(u nas niedost臋pna) ale tylko o w艂os dro偶sza no i smutek bo osi膮gi o niebo lepsze przy praktycznie tej samej kasie. Naprawd臋 fajne b艂yszcz膮ce lakiery a nie mat jak w downtownie (zale偶y co si臋 komu podoba:).

    Dla por贸wnania przyspieszenia kt贸re wygooglowa艂em:

    K-XTOWN 125:
    0-40 3.2s
    0-80 11s

    Kymco Agility City 125:
    0-40 5s
    0-80 15s

    HONDA PCX 125:
    0-40 2.8s
    0-80 11s

    Czyli mamy du偶y ci臋偶ki skuter kt贸ry je藕dzi jak ma艂y lekki pcx natomiast spalanie wg francuskiego testu to 3.8 w warunkach miejskich ale na razie nie ma danych z pojazdu dotartego z powy偶ej 1000km przebieg

  • Zdj臋cie profilowe Piterkowiec
    23 lipca 2016 at 07:12

    Panie Leszku fajny te艣cik, dobrze 偶e po mie艣cie + korki.
    Ciekaw jestem tylko, jakie wysz艂o zu偶ycie paliwa podczas jazdy miejskiej.
    Co do samego skutera, to a偶 chce si臋 i艣膰 do sklepu i na 偶ywo poogl膮da膰 ten motocykl.
    Cena 16 600z艂, jak dla mnie troch臋 du偶o.
    艁adny design, dobre osi膮gi (120km/h) to jak na silnik 125 cm3 艣wietny wynik. Od razu nasuwa si臋 pytanie czy pr臋dko艣膰 przelotowa oscyluj膮ca wok贸艂 100km/h na trasie nie b臋dzie zbytnio dzia艂a艂a destrukcyjnie na silnik.

  • Zdj臋cie profilowe anonim
    26 lipca 2016 at 13:31

    A widzisz, dzi臋ki, bo to mo偶e nieco rozja艣ni. Mam wra偶enie, czy Kymco wietrzy nieco flot臋? Wypadaj膮 modele, wchodz膮 nowe, ciekawe jak d艂ugo r贸偶ne geeneracje b臋d膮 sprzedawane r贸wnolegle…

  • Zdj臋cie profilowe anonim
    anonim
    26 lipca 2016 at 14:57

    Jednego nie czaj臋 do ko艅ca… Xtown jest od Downtowna:
    – dro偶szy (nieco)
    – d艂u偶szy (troch臋)
    – ci臋偶szy (minimalnie)
    – siedzi si臋 na nim wy偶ej (o centymetr)
    a reszta parametr贸w (silnik, hamulce, ko艂a) identyczna…
    To dlaczego jest MNIEJSZYM bratem Downtowna…?

  • Zdj臋cie profilowe Leszek 艢ledzi艅ski
    26 lipca 2016 at 15:00

    Zulus, musisz popatrze膰 wzgl臋dem nowego Downtowna, nie poprzednika. Te偶 podkre艣lam to na wideo.

  • 26 lipca 2016 at 15:30

    Ciekawe dlaczego w innych krajach UE to sie nazywa GRAND DINK i jest w 2 wersjach 125 i 300:

    https://www.youtube.com/watch?v=2glCs3oG03U

  • Zdj臋cie profilowe Wombat
    5 sierpnia 2016 at 13:48

    dlatego 偶e Opel kupi艂 firme Vauxhall bo uzna艂 偶e 艂atwiej sprzeda samochody pod star膮 angielsk膮 i znan膮 im mark膮. Gm tak robi.
    Tu natomiast masz nazw臋 modelu tej samej firmy na r贸偶ne rynki. Powodem s膮 najcz臋艣ciej lokalne skojarzenia j臋zykowe.
    Tak jak Mitsu Pajero (pahero) nie nazywa si臋 w Hiszpanni pajero (onanista w slangu – delikatnie m贸wi膮c) tylko Montero a w japonii Shogun. Intel ma np specjalny dzia艂 kt贸ry zajmuje si臋 weryfikacj膮 nazwa nowych produkt贸w w wielu j臋zykach – 偶eby nigdy nie kojarzy艂 si臋 zle lub smiesznie

  • Zdj臋cie profilowe Pablosss
    5 sierpnia 2016 at 15:22

    A dlaczego w Polsce Opel to Opel, a w Anglii Vauxhall?

    Janku, jakie to 2x ta艅sze moto wybra艂e艣, bo w innym w膮tku jedziesz ju偶 pono膰 kupowa膰 Kymco People Gt 125i? 馃檪

  • Krzysiek 1985
    15 wrze艣nia 2016 at 08:53

    Ten Moto Ma 13KM a nie 15 KM Ten model jest produkowany w chinach (X Town ) mo偶na to sprawdzi膰 po tablicy znamionowej pojazdu gdzie jest produkowany -natomiast ( Downtown ) jest Tajwa艅skim produktem to si臋 zgodz臋 Wprowadzacie ludzi w b艂膮d !!! Co do samego skutera nie mam uwag .

Podziel si臋 opini膮

lub