Koniec pięknej historii Triumpha Thruxtona – limitowana edycja Finał Edition jest zwieńczeniem produkcji kultowego cafe racera

Co brytyjski producent szykuje zamiast Thruxtona?

W skrócie
  • Koniec pięknej i barwnej historii - seria Thruxton przestanie być produkowana
  • Zwieńczeniem tej rodziny jest Triumph Thruxton 1200 RS Final Edition
  • Przydomek Thruxton ten motocykl zdobył w 1958 roku zwyciężając w wyścigu Thruxton 500

O końcu pięknej serii poinformował właśnie brytyjski producent motocykli, który oficjalnie potwierdził, że historia tego modelu dobiega końca. Zwieńczeniem Thruxtona, który produkowany jest od 1964 roku będzie limitowany model o nazwie Final Edition.

Trzeba przyznać, że Triumph od zawsze kojarzony był z motocyklami klasycznymi, które na przestrzeni lat zachwycały swoim przepięknym i gustownym wyglądem, a także przyjemną jednostką napędową. Od kilku lat producent z Hinckley nieco jednak zmienia swoją politykę i co rusz prezentuje coraz to bardziej sportowe motocykle, a także atakuje z ogromną odwagą wychwalany segment ADV. Nadal nie zapomina jednak o swoich korzeniach i cafe racerach, które w dużym stopniu rozsławiły markę na całym świecie. Wiele wskazuje jednak na to, że pewna era już niebawem dobiegnie końca.

Triumph poinformował, że oficjalnie historia kultowego cafe racera dobiegnie końca, ale nie oznacza to jednak, że w ofercie pozostanie pustka. Każdy koniec jest początkiem czegoś nowego lub zalążkiem do skupienia się na obecnych modelach i ich jeszcze lepszemu rozwojowi. W ostatnich latach brytyjski producent wysoko podniósł poprzeczkę, znacznie odświeżając swoje motocykle nie tylko pod względem technologii, ale również samego designu i rozwiązań technicznych.

Najważniejsze informacje:

  1. Koniec pięknej ery – Thruxton RS 1200 Final Edition zwieńczeniem kultowego modelu.
  2. Wyjątkowe malowanie, ręcznie malowane wstawki w kolorze złotym i genialne podkreślenie kształtów Thruxtona.
  3. Wersja Final Edition oparta została na wersji RS, która charakteryzuje się między innymi sportowym zawieszeniem, zaciskami Brembo M50 Monobloc oraz oponami Metzeler Racetec RR.

Oryginalny motocykl wyścigowy Triumph Bonneville T120 Thruxton odegrał ważną rolę w wyścigach motocyklowy, gdzie pierwsze wcielenie tego modelu było dominujące. Swoją nazwę zdobył swoją nazwę po pierwszym w historii zwycięstwie w 1958 roku w wyścigu Thruxton 500.

– Ta decyzja nie była podjęta z łatwością. Model Speed Twin przejął pałeczkę w kategorii maszyn sport classic w naszej ofercie. Ma mniej pochyloną pozycję, agresywny charakter i dobrze wygląda. Triumph Thruxton zapisał się na stałe również na kartach historii sportów motocyklowych, ponieważ był pierwszym, który pokonał okrążenie na Wyspie Man ze średnią prędkością powyżej 100 mil na godzinę. – mówił James Wood, global marketing manager marki Triumph.

Czym są podyktowane owe zmiany w gamie Triumpha? Najprawdopodobniej w gamie od kilku lat produkowany był motocykl, który miał być nowym wcieleniem wersji Thruxton, aby finalnie ją zdominować i wprowadzić spory powiew świeżości. Brytyjczycy chcą jednak w bardzo podniosły sposób zakończyć produkcje Thruxtona i zaprezentowali jego ostateczną wersję o nazwie Final Edition, która bazuje na Thruxtonie RS, który łączy kultową osobowość café racera i czysty, oryginalny styl z nowoczesnością. Napędza go dwucylindrowa rzędowa jednostka o pojemności 1200 cm3, która generuje 105 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 112 Nm przy zaledwie 700 obr/min. Pomimo klasycznego wyglądu nie brakuje mu jednak sportowego pazura, gdyż na liście wyposażenia znajdują się doskonałe hamulce z pływającymi tarczami i  zaciskami Brembo M50 Monobloc oraz opony Metzeler Racetec RR. Dodatkowo wyścigowy, regulowany widelec Showa, podwójne tylne amortyzatory Öhlins z możliwością regulacji w całym zakresie, ABS i kontrola trakcji z możliwością wyłączenia.

Triumph Thruxton 1200 RS Final Edition posiadać będzie kolorystykę Competition Green oraz czarne błotniki. Dodatkowo na wielu elementach znalazły się ręcznie malowane wstawki w kolorze złotym, a na zbiorniku paliwa pojawiło się także logo Triumph Heritage, które ma jeszcze bardziej podkreślić wyjątkowość tej wersji. Emblemat Final Edition umiejscowiony został między innymi na silniku, a przyszły właściciel otrzyma także certyfikat autentyczności.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Czas na kilka ciekawostek – Triumph zadecydował, że wersja Final Edition nie będzie numerowana, ale jego unikalność ma podkreślić ograniczenie czasowe sprzedaży. Brytyjczycy poinformowali, że do salonów w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych Thruxton 1200 RS Final Edition trafi wiosną 2024 roku, ale w broszurze możemy znaleźć informacje, że model ten przygotowany na 2025 rok. O tym, czy motocykl pojawi się także w Polsce nie mamy jeszcze informacji.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button